Gå til innhold

Katter slåst på bilen min


halldor84

Recommended Posts

halldor84

Sliter med katter (min egen blandt andre) som bruker bilen min som utkikkstårn, klorebrett, kamparena mm. Dette har naturligvis resultert i stygge riper.

Er det noen som har tips for og holde kattene unna? Bilen står tørt i carport og eg har ikkje oversikt over plassen når eg er innendørs.

Ting og strø eller spaye rundt i carport? Prøver edikk og salmiakk på asfalten rundt bilen i første omgang.

Finnes det noe en kan spraye på bilen? Klemme litt limesaft på lakken der de går opp? Skadelig for lakk?

Frustrerende.

Endret av halldor84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

Hehe ja det var jo alternativet da vi fikk ny katt men av erfaringer så er hunder flinke og ødelegge ting og ☺

Men uansett fristende og dynke bilen med limesaft. Vil dette skade lakken egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Carport er en uting når det kommer til katter. Da får de ligge under tak, nesten bedre å ha bilen utenfor carporten.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er bedre bilen på katten en katten på bilen hoho! (Vits btw)

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Kjøp katt vekk i en velassortert jernvare og prøv det. Legg det det rundt bilen i første omgang. Jeg var så smart at jeg prøvde å jage katt vekk ved å utløse panikkalarmen på en bil jeg hadde på 90 tallet...blir riper av det også.....

Endret av olav framvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit opp katten. Da blir den så lat at den ikke gidder å hoppe opp på biler :) nabo katten er så tjukk at hopping er ukjent fenomen for han..forøvrig en veldig hyggelig og koselig katt, som holder seg unna biler :)

Endret av Aero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd hagle?

Katter er husdyr. Selvom eg synst bikkja til en i nabolaget er plagsom, så går eg ikke å skyter den. Samme gjelder katter, den tilhører en familie

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorstyrt vanningsanlegg. Onkelen min har dette da hagen hans ble brukt som hele nabolagets kattedass, problem solved :) Kanskje ikke like praktisk i nærheten av en carport....

Endret av bas

2013 Mercedes C180T CDI Avantgarde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomasro93

Hva tror du om en slik dyreskremmer? Hadde jo vært et forsøk?  :P 
http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/fugleskremsler/dyreskremmer-478301/


Hva tror du om en slik dyreskremmer? Hadde jo vært et forsøk?  :P 
http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/fugleskremsler/dyreskremmer-478301/


Hva tror du om en slik dyreskremmer? Hadde jo vært et forsøk?  :P 
http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/fugleskremsler/dyreskremmer-478301/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hva tror du om en slik dyreskremmer? Hadde jo vært et forsøk? :P

http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/fugleskremsler/dyreskremmer-478301/

Hva tror du om en slik dyreskremmer? Hadde jo vært et forsøk? :P

http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/fugleskremsler/dyreskremmer-478301/

Hva tror du om en slik dyreskremmer? Hadde jo vært et forsøk? :P

http://www.jula.no/catalog/hage/utemiljo/skadedyr-og-insekter/fugleskremsler/dyreskremmer-478301/

Er den verdt 3 forsøk? [emoji23]

På dyrebutikker får du kjøpt et middel som du heller ut der hvor kattene går, som gjør at de ikke vil inn der. Hell det i hele carporten. Problem solved. [emoji106]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Er den verdt 3 forsøk? [emoji23]

På dyrebutikker får du kjøpt et middel som du heller ut der hvor kattene går, som gjør at de ikke vil inn der. Hell det i hele carporten. Problem solved. [emoji106]

Hvorfor ikke bare helle det på katta? :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Kjipt at den blir redd for seg selv da. :/

Det som er litt av moroa [emoji14]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomasro93

Er den verdt 3 forsøk? [emoji23]

På dyrebutikker får du kjøpt et middel som du heller ut der hvor kattene går, som gjør at de ikke vil inn der. Hell det i hele carporten. Problem solved. [emoji106]

Haha, Mobilen har hengt seg opp her ja..  :lol:

Endret av thomasro93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Jeg og min familie har og har hatt katter hele livet. Min katt har aldri vært opp på noen av bilene våre da hun vet at da blir jeg sur og jeg tar livet av henne ;) Hehehehe

Neida, hun har det mye kjekkere hjemme enn utenfor så når hun vil hjem så går hun hjem. Så enkelt er det.

Men katter er ikke så lett å trene som hunder men det går om man har lyst og tid til det. Og hvis ikke det går, så må en finne hjelpemidler som gjør at kattene ikke skader ting hjemme eller utenfor..

Jeg kjøper spray som gjør at kattene hater å sove på stolene i stua eller sofa. Samme med høyttalere, dørkarmer og andre kjekke ting som kattene liker å trene sine helvetes katteklør ;) Spray fungerer perfekt og denne kjenner vi folk ikke lukten på :)

Det er da ikke så enkelt med katter som hører til andre folk. Jeg skader ikke andre sine dyr heller men det hender at katter som bor rundt oss kommer på besøk. Og da er både hagen, nyklipt plen og biler veldig kjekt her.. Så enkelt er det ikke hos oss!! Ble anbefalt i Polen en gang en slik type strøsand som sikkert lukter ubehagelig for katter. Det prøvde jeg først hjemme med kattene og det funka som faen. Katten holder seg vekk fra den plassen den er strødd :)

Det prøvde jeg ute også så det fungerte perfekt. Men problemet hos meg er at det er totalt snakk om 6-7 katter som kommer på besøk, hagen er stor og gjerde er piece of cake for katter. Så forrige sommer så lånte jeg meg en hund med ADHD for katter noen dager og brukte strøsand med noe polsk lukt ;)

Endret av _Makki_
  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Strøsand med polsk lukt!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Fjern din egen katte, sett opp overvåkning. Fakturer eierne av de kattene som utfører hærværk for det det koster å lakkere opp igjen. 

Skal se de holder kattene sine langt vekk fra bilen din i etterkant  :D

Endret av Terje / Swissvax

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...