Jimmen

Voks fra Fusso (helt vill!)

30 innlegg i emnet

Ja, som jeg skrev.

Fusso voksen er rett og slett helt sjuk når det kommer til holdbarhet og beading..

Fikk fruen til å blande Surfex HD for meg, fant ut i går at det var jo blandet nesten 1/2! :wacko:

Tok litt feil hun for å si det sånn..

Bilen har altså fått 2 sånne svinsterke vasker, 2-3 vasker kun med prickbort,shampoo og svamp.

Er nå ca 1mnd siden jeg la den.

http://vid354.photobucket.com/albums/r416/jimrunelaugen/April%202015/20150526_183844_zpsbnjbeykc.mp4

Den var veldig vanskelig og buffe kontra swisswax.., men definitivt verdt jobben om man liker beading.

La den ut i 12 grader, lot den ligge i 15 min før jeg startet og buffe.

^_^

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin voks, ja :) Og spesielt for pengenes skyld ettersom den er rimelig.

Ble nok litt vanskelig å buffe av hvis du ventet så lenge som 15 min. Mange rapporterer om akkurat dette problemet hvis den ligger for lenge. Jeg tar 1-2 paneler av gangen, og går så tilbake og buffer av før den tørker helt. Da går det fint. Og så to lag for holdbarhetens skyld :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nok litt vanskelig å buffe av hvis du ventet så lenge som 15 min. Mange rapporterer om akkurat dette problemet hvis den ligger for lenge. Jeg tar 1-2 paneler av gangen, og går så tilbake og buffer av før den tørker helt. Da går det fint. Og så to lag for holdbarhetens skyld :)

Eneste poenget med 2 lag her vil jeg tippe er å sikre full dekning. Likt løser nok likt i dette tilfellet. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problem med at såpa fra skumkanonen beader alt for godt, så den renner av i løpet av 30 sek, etter jeg begynte å bruke fusso på bilene mine :P

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en RÅ sheeting. Føler jeg har blitt lurt med alt det dyre jeg har kjøpt når jeg ser dette.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en RÅ sheeting. Føler jeg har blitt lurt med alt det dyre jeg har kjøpt når jeg ser dette.

Om du vokser en del, så vil du spare helsa litt ved å bruke litt Swissvax, auto finesse osv :)

Rå beading på den filmen jimmen!! Imponerende at den tålte så sterk surfex blanding!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut dette her!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt min på i 8-9 mnd beader fortsatt bra på panser, men nedre paneler er helt tomme nå. Vurderer å legge ny men bør vell vente til jeg har maskinpolert først? Blir vell vanskelig å få vekk alt voksen om 1-2mnd for å så maskinpolere? Hvordan er det å legge ny voks der det allerede beader( Panser osv)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kjøpte min på Ebay jeg.. husker ikke prisen, men mener det var rundt 80kr billigere kontra norske detailer butikker. 

Skal ta det til etteretning og ikke la den ligger for lenge, i tillegg antar jeg at jeg la litt for tykt lag også.

Menmen, må bare fram en ekstra runde med microfiberen.  :)

Endret av Jimmen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt min på i 8-9 mnd beader fortsatt bra på panser, men nedre paneler er helt tomme nå. Vurderer å legge ny men bør vell vente til jeg har maskinpolert først? Blir vell vanskelig å få vekk alt voksen om 1-2mnd for å så maskinpolere? Hvordan er det å legge ny voks der det allerede beader( Panser osv)

Trenger ikke få vekk voks før en evt polering, siden poleringen vil sørge for at vokslaget fjernes. Og å legge voks etter vask er heller ikke ueffent, selv om det allerede ser ut til å være beskyttelse på lakken. Alle dine planer fungerer med andre ord fint, selv om det kanskje ikke vil gi maks heft og holdbarhet for voksen. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste poenget med 2 lag her vil jeg tippe er å sikre full dekning. Likt løser nok likt i dette tilfellet. 

Ja, kjipt å bomme et sted. Likt løser vel ikke likt dersom sealeren får herde først?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kjipt å bomme et sted. Likt løser vel ikke likt dersom sealeren får herde først?

Usikker, men det er endel løsemidler i denne sealeren/voksen, kjennes på lukta. Så vil tippe at den løser likt. Uten at jeg skal være bastant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har ikke tenkt på det. Tas til etterretning :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freshet opp bilen med litt Fusso i dag, fantastisk beading!

e697916d1ff1f6d576bca05a8d3f15a5.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beading bilder går aldri ut på dato!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen beading! Er det tid for å bytte ut AG HD waxen som jeg har brukt 1 gang? :o

Før dette forsøkte jeg Engel, og den luktet jo godt og var fint å jobbe med men jeg hadde surret litt med forarbeidet og dermed ramlet den av raskt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Fusso selv, vanvittig vannskrekk! Det er den eneste voksen jeg har pr i dag.. Har både svart og sølv bil, ser at flere bruker Shield osv.. Noen tips om voks som passer bedre (glød dybde osv) på sommeren? Eller er fusso så bra at det ikke er vits å bruke penger på noe annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt Fusso på 2 biler nå. Første gangen sjekket jeg hvert femte minutt hvordan den var å buffe siden en del har vært plaget, men etter 45 minutt var den enda like lett. På andre bilen ventet jeg 15 minutt og det var ingen problem å få vekk. Er vel rundtom 21 grader og godt ventilert der jeg står, så får heller ikke problemer med lukten fra fusso. Kjenner den jo om jeg har boksen under nesa, men ikke ellers. Fantastisk lett å jobbe med og godt produkt :-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Fusso selv, vanvittig vannskrekk! Det er den eneste voksen jeg har pr i dag.. Har både svart og sølv bil, ser at flere bruker Shield osv.. Noen tips om voks som passer bedre (glød dybde osv) på sommeren? Eller er fusso så bra at det ikke er vits å bruke penger på noe annet?

Selv synes jeg halve morroa med denne hobbyen er å gruble på hva slags voks eller coating jeg skal bruke neste gang :P

Fusso er bra nok for meg til å brukes året rundt, har puttet på litt wetcoat for morro skyld.

Kanskje jeg legger over til Shield på vinteren, men dette er jeg ikke ferdig med å gruble over :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er godt fornøyd med Fusso, så er nok den eneste grunnen til å bytte at det er morsomt å prøve ut og lære om andre produkter. Med mindre du for eksempel ser særlig stor forskjell på den og en ren carnaubavoks, hvorav sistnevnte kanskje vil ha en dypere glød og definitivt lukte bedre, men sannsynligvis også forsvinne tidligere. Det kommer nok til syvende og sist mest an på personlige preferanser, budsjett og det faktum at det er mye annet spennende å bruke penger på ettersom du allerede har en knallgod lakkforsegling :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive