Ole Kristian

Noen som har testet biltema sin felglakk??

Hei

Er det noen her inne som har testet felglakken som biltema selger, tenker å pusse opp noen billig felger eg har som stod på vinter til bilen min, er flasset ganske mye og ser helt forj&v%ig ut, så noen som vet om den lakken funker? (har tilgang til dekkmaskin og så de blir tatt av felg)

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Felglakk-2000023754/?artId=367403

Mvh Ole

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Brukte også primer siden jeg prøvde å jevne ut endel merker. Primer og sånn flytende metall eller hva det heter.

IMG_20131016_154424.jpg

Ikke så skarpt men viser finishen som blei på mine.

IMG_20131019_073041.jpg

IMG_20131019_073147.jpg

Og sånn blir det når man ikke er så nøye og tørker over med en klut som loer..

IMG_20131019_073051.jpg

Jeg var temmelig stor og gravid mens jeg fikset dette i oktober 2013 (har skikkelig verneutstyr, ikke noe fare altså) og så solgte jeg bil og felg og det hele i mai 2014. Og i denne perioden kjørte jeg jo ikke så mye siden jeg var hjemme med en nyfødt. Så jeg vet ikke åssen det holdt seg. Trur den nye eieren av bilen hadde planer om å få tak i noen andre og kulere felger.

Jeg laget meg jo en malekasse siden jeg sto innendørs og ikke ville søle til alt mulig, men min var litt for liten, vanskelig å få dekt bra rundt det hele selv om jeg drev og roterte på felgen underveis. Og så kommer det jo alltids litt nedover sidene så den suger seg fast i underlaget. Jeg tenkte for meg selv at neste gang skal jeg heller lage med en eller annen rigg, både for å få rotert mens jeg sprayer og så jeg slipper altfor mye kontakt med underlaget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar =) .... er ganske greit når min bror har verksted, så har tilgang til dekkmaskin og lakkboks =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse pusset jeg opp med Biltema sin felglakk. Men jeg la noen lag med klarlakk over siden jeg ville ha de litt blankere.

Utsiden er sølv felglakk, innsiden er sort matt og stjernen på de siste bildene er den felglakken som heter Aluminium.

DSC_4658.jpgDSC_4659.jpgDSC_4662.jpgDSC_29452_zps3616f772.jpgDSC_29462_zps9719b94f.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig j : Brukte du noe primer under?

Jeg vet om flere som bruker denne lakken, dette er stort sett bilselgere og vet derfor ikke hvordan det holder seg, men klarlakk er vel fint å ha med:)?

Har planer om å pusse opp ene settet med felger til bilen vår, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ett alternativ er å pulverlakkere de hos prof, ett annet alternativ er att jeg lakker de selv. De har begynt å "flasse" litt så tenkte å få gjort det før vinteren..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det var denne jeg brukte :http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Primer-for-aluminium-2000028153/

Og denne klarlakken:http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Klarlakk-for-Biltema-Utbedringslakk-2000023759/

Pusset også opp noen felger som jeg brukte en stund som banehjul. På de brukte jeg den vanlige utbedringslakken, men samme klarlakken som over.

Negative her var at bremsestøvet brant seg lett inn i lakken. Så skulle jeg gjort dette igjen ville enten droppet klarlakken fra Biltema og heller kjørt på med noe bedre. Eller droppet det helt.  

007.jpg

009-1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at bremsestøv brenner lett gjennom all sånn "boks-lakk", ettersom felger "bør" pulverlakkeres. Dette er steinhardt og kan ikke sammenlignes med noe man får fra en sprayboks.

Endret av RuZleBiFf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er felger i utgangspunktet pulverlakkert?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarlakken til biltema har en tendens til å gulne over tid, skjedde med mine hvite felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tru at felger som er bakt har mer bestandig finish/tåler mer varme enn noe som "bare" er lakket

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive