Gå til innhold
Marius Engel

Menzerna SF4500 vs. SF4000?

Recommended Posts

Marius Engel    123
Marius Engel

Ser at mange, inkludert meg selv, bruker menzerna SF4000 som finpolish. Men jeg har oppdaget at de har en som heter SF4500 også.

Jeg ser at begge er oppgitt til 10 på finish, mens SF4000 har 3 på cut, og SF4500 har 2 i cut.

Vil SF4500 gi enda blankere finish? Vil den avslutte enda bedre enn SF4000 på sort smørmyk lakk? Eller er det kun mengden klarlakk den fjerner som er forskjellen?

Er det noen som bruker SF4500 her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Menzerna SF4500 trur eg ikkje nokon her inne har nytta seg noko særlig av? Den skal ver hinsides fin, og eg vurderer å gå til innkjøp då eg har ein onkel med ein svart Toyota Land Cruizer som har ymta frampå at han kunne tenkt seg ei polering. Den er spesielt laga for MJUK lakk! Det er nesten ikkje slipemiddel i den, derav så lav cut. Den er laga for å fjerne siste rest av det som måtte oppstå av microriper etter anna polish, eller lett swirlfjerning på super super super mjuk lakk. Den vil i teorien gi ein bedre glans enn SF4000 dersom lakken er så mjuk at sjølv den etterlater riper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Jeg har selv en sort Leaf som er veldig myk i lakken. Og når jeg bare skal ta ett kjapt finsteg for å så legge voks tenkte jeg at SF4500 måtte være bra. Mindre kjangs for hologrammer med SF4500 enn SF4000 var min teori, men stemmer det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Med finare polish er sansynligheten for hologram mindre, så det stemmer nok det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay    320
overlay

Med finare polish er sansynligheten for hologram mindre, så det stemmer nok det :)

Men må fortsatt være grov nok til å rydde opp det som er der fra før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Der er jo og veldig essensielt ja! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Helt sant.

Men når lakken i utgangspunktet er veldig bra, og man bare vil gi lakken en kjapp rens for å skape heft for ny voks, kan det være greit med noe som ikke lager hologrammer selv med kort kjøretid.

Om jeg ikke har misforstått, vil man kunne få hologramfri finish med SF4500 uten å trenge å kjøre polishen helt ut, siden den hr mindre cut. Man kommer gjerne unna med 2 pass i stedet for 4-6 pass? Kanskje?

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig