Gå til innhold

Vannmerker hva hjelper?


MariusB

Recommended Posts

Har en Audi A4 som rett før 17 mai ble polert. Har i etterkant vært flink med vaskeprosessen til jeg en dag glemte å tørke bilen.... Nå har bilen en del vannmerker på panser / tak som irreterer meg noe grundig. Har bestilt meg "CarPro Spotless Water Spot Remover" som jeg håper kan fjerne vannmerkene. Men hva gjør jeg så igjen når det regner osv? Har nå fått meg diamond pearl så bilen blir tørket hver gang etter vask. Men har ikke tilgang til garasje så bilen står ute i sola konstant enten jeg er på skolen eller hjemme. Er det noe som kan hjelpe til å forebygge noe slikt? Ville vært litt meningsløst å gå over med carpro water spot.. hver gang det har regnet og merker har oppstått..

Endret av MariusB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmerker er kalk som ligger igjen etter vann fra krana. Dette skjer ikke med regnvann. Merkene du ser etter det var regna er støv som har festet seg i vanndråpene, som senere har tørka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også dette problemet med min BMW 520d, men det gjaldt vinduer hos meg. Behandlet vinduene med CarPro Spotless Water Spot Remover for ca 9 mnd siden. Og vannmerkene har faktisk holdt seg borte. Virker ut som det kan være høyt kalk innhold i vannet enkelte plasser i vårt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Er det noe produkt som fjerner kalkflekker? Uten polering..

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gyeon sin funker bra. Max Protect sin er dyrere men rimelig rå hvis det er gammel moro på f.eks vinduer [emoji106]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble til et vannfilter slik som Aquagleam vannkranen og skyll over bilen etter du er ferdig med vasking og spyling.

Har mitt andre på vei mellom England og Bodø nå. Utrolig hvor tørr bilen er etterpå! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Har samme problem på min BMW viss jeg har fått måkedritt på bilen  må den spyles men ikke alltid jeg orker å vaske den og kan da ikke tørke av vannet  :( så da er valget etseskader eller waterspots..tar da det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...