Syver

Poleringspad til maskin fra Kina?

Hei  :)

Jeg leste et sted her at det er ikke uvanlig å bruke opptil 17 pads pr bil, eller flere for å unngå å ta med seg eventuelt skitt fra den ene til den andre. Derfor har jeg funnet en link på ebay, som selger en del pads. På linken under kan man skrolle ned å finne flere alternativer. Noen her som har noen erfaringer med slike pads? Er det noe greie på disse?

http://www.ebay.com/itm/10x-3inch-BUFFING-POLISHING-PAD-FINISHING-WAFFLE-PAD-Polish-Wax-Air-Orbit-Sander-/161041343765?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item257ecfe515

Link gjerne til noen passende. Ser ut til at dem fleste er 3" .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse er mye omtalt i tråden for billige produkter.

de fungerer helt greit og finnes i alle størrelser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 pads? skal du drive kontinuerlig polering av biler?

I de aller fleste tilfeller holder det med 5-6 stk, bytter en del underveis og vasker når en må.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, 17 pads er nok mer vanlig for de som faktisk har litt trafikk og ikke bare jobber på egne biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke drive kontinuerlig polering av biler. Jeg er bare en nybegynner som er ute etter gode svar. Ingen planer om å polere andre enn mine egne biler. Om man deler opp bilens paneler, så kommer man brått opp i en del. Syntes ikke 17 stk hørtes så dumt ut for å unngå å ta med seg skit rundt hele bilen underveis. Selv om man bruker clay, kan man jo være uheldig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utrolig viktig å jobbe med rene pads, så de fungerer og korrigerer lakken sammen med polishen på en god måte. Når disse blir mettet av lakkrester, polish og blir varme reduseres effekten mye.  Da er det enten å finne en ny pad og legge den brukte i en bøtte med  vann og litt avfetting, eller vaske de du har og bruke dem på nytt. Har du roterende spinner du den tørr med maskinen.

I tillegg er det greit å ta høyde for at pads ryler eller de ender opp på bakken.

Jeg deler inn bilen i i følgende: 1 på panser, 2 på hver side, 1 på tak og en på hekken. Totalt 7 pads på et grov steg. i tillegg kommer små pads til trange steder om du har den slags.

finsteget trenger ikke følge samme metode, da det skal fjerne mindre lakk, men det går fort 2-4 puter der også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke drive kontinuerlig polering av biler. Jeg er bare en nybegynner som er ute etter gode svar. Ingen planer om å polere andre enn mine egne biler. Om man deler opp bilens paneler, så kommer man brått opp i en del. Syntes ikke 17 stk hørtes så dumt ut for å unngå å ta med seg skit rundt hele bilen underveis. Selv om man bruker clay, kan man jo være uheldig?

Jeg tror du blir hakket for teoretisk når du tenker slik. Det vanlige er vel rundt 4-10 pads som man børster og/eller tørker med håndkle underveis. Du trenger ikke være redd for at ett molekyl med skitt som setter seg i paden skal ripe opp bilen, støv vil heller ikke ripe bilen. Ett sandkorn kan gjøre det, men det ser du mest sannsynligvis i paden før du polerer.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring var at jo større område jeg brukte samme pad til å korrigere, jo større slitasje ble det mot slutten når padden ble tyngre og varmere. Samt at de ikke korrigerte like bra på like store flater som en ren og ny pad. Jeg bruker padbørste eller luft når jeg har tilgang på det til å blåse rent mellom settene.

Fordelen med å byttte oftere er jo at de varer lenger og at du kan jobbe raskere uten å bruke tid på å rengjøre paden hele tiden. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei  :)

Jeg leste et sted her at det er ikke uvanlig å bruke opptil 17 pads pr bil, eller flere for å unngå å ta med seg eventuelt skitt fra den ene til den andre. Derfor har jeg funnet en link på ebay, som selger en del pads. På linken under kan man skrolle ned å finne flere alternativer. Noen her som har noen erfaringer med slike pads? Er det noe greie på disse?

http://www.ebay.com/itm/10x-3inch-BUFFING-POLISHING-PAD-FINISHING-WAFFLE-PAD-Polish-Wax-Air-Orbit-Sander-/161041343765?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item257ecfe515

Link gjerne til noen passende. Ser ut til at dem fleste er 3" .

Jeg har kjøpt 2", 3", 4" og 6" hos dem. Helt OK når en tenker på pris. De orange tåler ikke å bli vakset (lime slipper på borrelåsen) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt orange og gule pads 5". Fungerer greit til den prisen. ☺ synes også "borrelåsen" var veldig bra. Puta henger godt fAst. Tålte fint 60grader vask hos meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine orange pads tålte fint 60 graders vask.

men tror nok borelåsen løsner hvis jeg prøver 90 grader. det er erfaringen fra andre billige pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skal det noe meget spesielt til før jeg bruker mer enn to pads på en bil.

Har ikke anelse på hvor mange forskjellige pads jeg har, men der begynner å bli en hel del, skulle jeg kjøpt slike kvanta av hver type hadde det gått flere månedslønner bare i pads.

Løsningen: kjøp padwasher! Om en seriøst tenker å kjøpe 17 like pads er den jo inntjent bare på første kjøp av pads!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive