Gå til innhold

Hjelp til valg av ny mobil


Conkey

Recommended Posts

Fått svar p åalt annet jeg noensinne har lurt på de siste mnd here inne så derfor sjekker jeg hva det virkelig folket synes/har erfart.

 

Har en Sony Xperia z1 som fra første dag har tullet. Før dete var jeg iPhone entusiast, men var lett forbanna over prisnivået.

 

Sony'en skal skiftes ut, men ikke i en ny sony. iPhone er aktuelt men vil da gå noe ned i skjermstr, noe jeg tror kan bli utfordrende. I tillegg må jeg si meg fornøyd med android.

 

Står mellom

Galaxy S5 (fornuftig valg, pris, minnekort, byttbart batteri..)

Galaxy note 4( den jeg egentlig vil ha, men som jeg ikke klarer å kjøpe pga str, men pluss for ytelse, kamera og funksjoner)

 

 

 

LIker tighte jeans (feitaser liker spandex) og går med mobilen i lommen, er redd Note4 blir i største laget, men har jo ikke prøvd. Noen som har våget seg til en phablet og ikke angre?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe stor forskjell på prisnivået på Samsung kontra iPhone da? :) eg hadde faktisk min iPhone 4 i 4 år! Byttet den ut for 3 mnd'er siden pga hjem knappen var blitt litt treig. Kjøpte da en iPhone 5s som eg er godt fornøyd med..perfekt størrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei på nyeste samsung er forskjellen liten. Men disse er uaktuell da de har fjernet mulighet for sd kort og bytting av batteri.

Kjøpte z1 da denne var testvinner all over men er mektig skuffet, i alle fall ift mine tidligere erfaringer med iPhone (3g og 4s). Men som nevnt er jeg litt redd IPhone blir liten etter ca 1,5 år med sonyen

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone 6+ er jo større. Bruker 5s som jobbverktøy og den blir litt liten når kunder skal kvitterer på skjermen. Hadde gått for 6+ hvis jeg fikk velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er funksjonalitet og pris på 6+ verdt det? Oppfatter 6+ og note 4 som jevne også på str, men note 4 koster ikke mye for tiden, 6+ koster fort 9000,-

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Har Iphone 6, og har hatt den siden lanseringsuka i Norge. Problemfritt eierskap hittill. Dog er det enkelte utgaver som streiker, men slik er det med alle mobiler. Hvordan den blir behandlet spiller en rolle her. Jeg vil si at min er medium godt behandlet, da jeg kan være litt klønete og slapp i hendene til tider (tipper flere kjenner seg igjen). Skjermen har dog tålt veldig mye. Kameraet er jeg meget godt fornøyd med, og brukervennligheten er på topp.

 

Hadde tidligere en Iphone 5, fikk byttet til meg 3 stk nye på garanti, pga elendig kvalitet. Fattern har 5S, mye bedre enn 5`eren og det er tydelig at de har ryddet bort en del kvalitetsfeil her. Det tryggeste er nok å gå for en helt ny Iphone 5S.

 

Dette var mine personlige preferanser, tar avstand til apple-haters og bedrevitere. Skal ikke påskryte meg at jeg er et teknogeni innenfor dette temaet. :)

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Aldri mere Sony på meg,hadde z3..bare problemer med tilkobling til bilen siden jeg fikk den noe som jeg er avhengig av for å spille musikk og samtaler under kjøring.Hadde også problem med on/off knappen som var treg og lagde kneppelyd ved inntrykk.Kjøpte meg den nye Samsung s6 flatt å der har den fungert strålende både på streaming av musikk og under samtaler.Anbefalles!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv byttet jeg telefon nylig! Planen var iPhone 6 Plus, men droppet den pga latterlig høy pris. Tenkte at jeg skulle prøve en billigtelefon bare for å se hva de er gode for, så endte faktisk opp med en Honor 6. Er meget imponert over denne telefonen! For det første så er den temmelig kraftig med kjapp prosessor og 3 gig med ram. Det beste er faktisk batteritiden. Telefonen har veldig stort batteri som holder LENGE.

 

Eneste jeg har å utsette er at samtalekvaliteten ikke er helt på topp, men til den prisen jeg ga så er det absolutt til å leve med. :)

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp kandidatene i sammenligningsfunksjonen i Prisjakt eller tilsvarende, lettere å sammenlikne da.
Lettere også å få klart for seg hva som er viktig for deg. Gsm arena har som regel gode fylldige tester.
Så må du bare ut i butikk å fikle litt med de. Hvor store de er i lomma er kanskje ikke så lett å få prøvd, men håntering får man jo et inntrykk av.

Selv er jeg veldig fornøyd med min LG G3. Den kom vel omtrent samtidig med S5 og er billigere enn den nå. G4 er også rundt hjørnet vel. G3 har fungert uten tull, trådløs lading,aptx, minneslot, byttbart batteri, og knapper på baksiden er helt gennialt. Litt glatt deksel, men lett og håndtere tross størrelsen. (men jeg er 195 og har vel hender deretter) Funker fint i lomma stort sett, men merker den gjør deg litt mere ubevegelig med trange jeans med trange lommer. Ligger den ikke riktig "stopper" du liksom i den hvis du bøyer deg og tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Har nokia 930 nå, ser man bort ifra at snapchat ikke finnes til Windows så er jeg ellerv veldig fornøyd. Passe stor, lynkjapp og godt batteri. Betalte kun 2100for den så valgte å prøve, hatt den i 6måbeder nå å angrer ikke. Selv om det var grusomt unvant oppsett i starten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfornøyd med min HTC M8. Hatt flere HTC på rad, ikke en eneste feil og de tåler mye. De fleste jeg kjenner med IPhone 6 har knust den 2 ganger, så den er nok mer utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Mange mobiler er gode på forskjellige ting, du må nesten bare google deg frem til hva som er en bra mobil for deg :)

 

Sette opp mobiler mot hverandre i slike sammenligninger, htc m9 vs z3 osv.

 

Jeg er ihvertfall meget fornøyd med htc one m9, liker så godt at hele mobilen er i ett stykke metall.. ikke noe plast og billig glass på baksiden osv. 

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Jeg har googlet og lest, tafset og snuse i noen uker nå uten å bli særlig klokere. Problemet er nok at man aldri vet helt hva behovet og evt irritasjon over feil/mangler blir før man selv har levd med telefonen en stund.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Nei på nyeste samsung er forskjellen liten. Men disse er uaktuell da de har fjernet mulighet for sd kort og bytting av batteri.

Kom ikke sd kort-støtte i S6 likevel? Ny revisjon eller noe?

Er ute etter ny selv, men minnekort som kan tas ut er et must. Batteri også i utgangspunktet, men har faktisk aldri hatt bruk for det etter jeg gikk fra Windowsmobil til Android :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung har jo det værste brukergrensesnittet som finnes! Aldri kjøpt en samsung telefon selv, men har brukt dem og har som jobbtelefon ( hadde ikke valg i telefontype). Er så tungvindt system kontra andre merker. Sony, LG, HTC.. 

Samt har jeg aldri vært no fan av iPhone pga prisnivået og teite gimmicks de kjører. Første boot av samboern sin helt nye iPhone 5 krasjet den under oppsetting av telefon.. Måtte få total reset av mobilen før den kunne brukes. Så det hjalp heller ikke på min mening om det merket...

Selv har jeg Sony Xperia Z3 og er superfornøyd, forsåvidt had Xperia Z ( den første ) også.
Men siden du ikke var intressert i den er vel den nye LG G4 vært noe å sett på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Lg google Nexus 5 kan jeg anbefale hvis du ønsker en driftsikker telefon hvertfall , den er litt gammel ,men den er rask og har grei batterilevetid kamereat er også bra , ikke i toppsjiktet selvsagt , men absolutt brukbart. :-) ... jeg har hatt mange telefoner og utenom nokia 3310 er nexus 5 den beste tlf jeg noen gang har hatt:-)

P.s skjermen er 4.7 tommer ....

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay

Jeg har hatt note 2, og byttet til note 4 på julaften pga. lyst. Note 2 hadde ikke ett feilslag på 2 år, og note 4 har heller tulla noe. Angrer ikke ett sekund, selvom den er litt dyr.

Jeg skal aldri ha Sony pga. drit dårlig kundebehandling. Underskjermen til en bekjent sprakk selvom den hadde aldri gått i bakken (glasset på fronten var helt) , og det ville de ikke fikse selvom det er ett kjent problem at de sprekker uten grunn. Dette var Z2

Endret av overlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...