Gå til innhold

Grønn liten mini S&S


fredrik.i

Recommended Posts

fredrik.i

Da er det vel på tide at jeg også legger ut noe av det jeg holder på med. Tia gikk fort, så glemte å ta en del bilder. 

 

Har jobbet i bodø som bilpleier, men nylig flytta sørover. Så jeg hadde begrenset med utstyr og middler. Men til tross for det fikk jeg gjort en stor forskjell på denna lille tassen :)

 

 

Utstyr for hånden: 

* Prickbort

* Surfex HD

* Iron S

* CG Såpe

* CG mild claybar

* Rim7

* Vinylglans fra mac serien

* Sw leather care kit

* SW Pneu

* Maskeringstape 

* SW metalpolish

* Polishangel Viking coat

* Rupes duetto kit (med padder middel og våtslip) 

* Meguiars 5" mf cutting pad

 

 

Tok dessværre ingen bilden av hvordan bilen så ut før vask, eller etter vask.. Men bilen var hvertfall full av hologrammer, RDS og noen veldig stygge dype riper... 

 

Prøvde med Gul gul kombinasjon først. Det tok unna mye av det som var av ulumskheter i lakken, men ikke i nærheten av hva som var akseptabelt.  Blå blå gjorde en bedre jobb, dog jeg endte opp med å gå over hele bilen med meguiars padden og Rupes zephir. 

 

Ser tydelig hvor jeg ikke har vært borti med maskina!

post-9197-0-08536200-1432499525_thumb.jp

 

 

70-30 / 50-50. Hadde ikke mere maskeringstape til et skikelig 50-50 bilde..

 post-9197-0-95731600-1432499858_thumb.jp

 

 

Begge sidene på bilen var ekstremt slitte og stygge. Brukte 3000 papir for og fjerne det jeg kunne av de værste ripene. Vet ikke hva eier har gjort men det gikk en stygg ripe på førersiden fra under speilet, over tanklokket og hele veien til baklykta. 

 

Dårlig kvalitet på iphone bildet. Men en kan såvidt se en antydning til ripa som er bak tanklokket. den var ned til grunninga.. :(

post-9197-0-40639600-1432500142_thumb.jp

 

 

Fikk klasja på viking shield og buffa det vekk etter ca en times tid. 

Utvendig resultat snakker for seg selv :)

post-9197-0-44933400-1432500408_thumb.jp

post-9197-0-85569100-1432500452_thumb.jp

post-9197-0-56259400-1432500474_thumb.jp

 

 

Må bare nevne at eier av bilen har en hund av rasen røytermye.. Så hadde endel å gjøre innvendig også. 

Den dumme iphonen har en batteritid på ubrukelig. så fikk ikke takk bilder av djevelskapet bikkja hadde gjort inni bilen... 

 

Men etter mye banning, sverting, 250grams burger og litt cola ble jeg jo ferdig. 

 

Etter jeg tok bilde, så jeg at jeg hadde slurva med seterensen (siden av førersetet) så gikk over dette på nytt. 

post-9197-0-39142500-1432500674_thumb.jp

 

 

 

Den lysegrå flekken ved siden av rattstammen er slitasje.. 

post-9197-0-48240500-1432500855_thumb.jp

 

 

Jeg er fornøyd med resultatet! 

 

Tidsforbruk. ca 20 timer

 

fordelt på:

16 timer utvendig

3 timer innvendig

1 time i motorrom (glemte å ta bilder) 

 

Håper dere liker det dere ser :)

 

 

-

Endret av fredrik.i
  • DCN Poeng 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Gøy å lese en S&S med en Mini  :)  Savner også litt mer bilder og vaskeprosess. Jo flere bilder av ulike områder hvor det vises forskjell, jo bedre  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrik.i

Takk for rosen :) må fikse ny lader til speilrefleksen.. Så kommer høyoppløslige og detaljerte bilder på neste prosjekt :) 

 

 

Neste bil blir forsåvidt en 2013 Ford Rander wildtrack 3.2L :) Myk svart mettalic lakk.. Full utvendig og innvendig overhaling.. 
 

Kommer også en Rød Mini cooper om ikke så alt for lenge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...