• 0
FrodeAa

Krauss 900W fra Scandicshine

Spørsmål

Denne maskinen ligger i handlekorgen på Scandicshine akkurat nå men tenker eg bør bestille litt ekstra puter og sikkert en mindre bakplate med tilhørende puter. Hvilken størrelse puter skal jeg ha til den orginale bakplata?? Og er det 85mm puter eg skal ha til 3" bakplate?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 svar til spørsmålet

• 0

85mm pads til 3" , 145 til original platen. Men som RuZleBiFf skriver, det kan være en ide og legge litt mer penger i maskinen. Jeg står og jobber med en Krauss 900w selv for tiden med den blir snart bytta ut. Den er noe svak og meget u-balansert ;P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for svar, da tror jeg jammen det blir North Detailing. Men er det PDA-15 eg bør velge og ikkje PDA-21?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for svar, da tror jeg jammen det blir North Detailing. Men er det PDA-15 eg bør velge og ikkje PDA-21?

Dersom du har ein maskin, er 15 ein bedre allrounder! ;-)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg har PDA15 og er kjempefornøyd med den. Jeg er langt ifra proff og dette er min andre maskin men jeg syns den er fin å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da blir det PDA 15 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvorfor ikke North Detailing SDA-8 900w, denne har to bakplater slik at du kan kjøre med små og medium poleringsputer. Med den lille bakplaten og små pads kommer du til på plasser du ikke klarer med PDA 15 i alle fall. SDA-8 er ganske lik DAS6-p som Øyvind G har testet mot PDA 15. Klikk her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det står jo at maskinen bruker standard 5/16" gjenger, mao skulle jo alle standard DA-bakplater passe?

- Bakplate på 125 mm, gjenger 5/16" (standard DA)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det er ikke bare gjengene, men innfestingen av bakplaten. Det er noen pinner der som må ha matchende hull i bakplaten. Jeg har prøvd å bytte bakplate på min 21, men de går ikke overens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Blir litt feil å skrive at den bruker standard DA-gjenger da, uten å spesifisere at det er en spesialbakplate og at den ikke kan byttes ut med vanlige DA-bakplater...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg så ihvertfall behovet for en customspacer for å få det til, så jeg gav opp. Men jeg kan også være treig. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Du er treig og jeg er kverulant... snakker om team :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Blir litt feil å skrive at den bruker standard DA-gjenger da, uten å spesifisere at det er en spesialbakplate og at den ikke kan byttes ut med vanlige DA-bakplater...

Enig. Har nå endret dette i beskrivelsen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Yey!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Er det mulig å få en mindre bakplate til å passe ved hjelp av eit adapter av noko slag? Eg har både CNC fres og 3D printer i boden. 

Lurer på om noen kan prøve å beskrive kva som ikkje passer og kva som må til. Eg kan alltids bestille den lille bakplata eg linket til sammen med maskinen så kan eg sjå kva eg kan få til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har du CNC-fres, sier du? Vil du være bestevennen min? :)

Spøk til side, jeg har lett etter noen med CNC-fres for å få laget braketter til lykteprosjektene mine, siden jeg nå har gått over fra aluminium til stål og det tar ti ganger så lang tid å jobbe med...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive