Gå til innhold

Lukt i kluter etter vask


AppelsinSkall

Recommended Posts

AppelsinSkall

Hallo.

Kjørte akkurat en MF vask med ganske mye Milo på 90 grader.

Klutene er reine, men de lukter fortsatt ganske masse.

Er det noe å gjøre med, eller "er det bare sånn"?

Har lest noen som bruker litt surfex i maskinen, men jeg er litt skeptisk til det.

Ville det hjulpet å la de ligge i Surfex-bad på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Jeg har gitt opp å få vekk lukt etter poleringsmidler, voks, osv. Det er vanskelig å få vekk, rett og slett :)

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Så du har Surfex i samme maskin som fruen vasker penkjolen i?

I såpekammeret eller inni maskinen før start? Kun Surfex som såpe?

Ja jeg er glad i menzerna og det lukter jo helt forferdelig, så er forstålig at lukten sitter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Etter vask av MF som var brukt til buffing av Fusso, luktet det bensin i vaskemaskinen.

Kona var ikke langt fra å stille meg alternativet mellom bilpleie eller ekteskap, heldigvis fikk jeg lukten bort til slutt :)

Nå legger jeg MF i surfex- bad før jeg evt. tar sjansen på en tur i vaskemaskinen tilslutt :P

(bedriver bilpleie og ekteskap fremdeles)

Endret av einarhelge

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

sterk surfexblanding i vaskebøtta di med glodvarmt vann , putt oppi en hau med mikrofiberkluter, dytt alt ned , sett grit guarden på toppen av klutene sånn at de ikke hever seg på toppen og kommer ut av bandinga. skru på lokket på vaskebøtta. la den stå en halv dag til en hel dag. så kommer du tilbake og dytter rundt i bøtta klemm og vri litt opp og putt nedi igjen så ser du at mye av dritten kommer ut. når det er ferdig heller du ut alt vannet og vrir opp alle klutene og kaster de i vaskemaskinen. en liten dash med vaskepulver, og 90 grader. thats it. noen ganger skylles ikke såpa godt nok ut, da kjører jeg bare en kjapp runde med skylling i 90 uten pulver og sentrifuge. done. hvis de ikke er rene og luktfrie da så blir de aldri det


ikke ha surfex i vaskemaskinen , det bare skummer som et helvete og blir aldri skylt ut. vri opp klutene før du kaster de inn i vaskemaskinen

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Eller kjøp egen dedikert vaskemaskin :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...