Gå til innhold

Maks størrelse pluss litt til


AreJJ

Recommended Posts

Utnyttelsesgrad er bare 25% på tomten så 6 ganger 6,65 er det jeg å får til. Men fant jo fort ut at det var mulig og praktisk å bygge i høyden. Tomten ligger en etg nedenfor veien så det blir innkjøring oppe og boder diverse nede. Er på en liten inspeksjon, etter forskalingen ble fjernet. post-4215-0-15249900-1432485952_thumb.jp

Endret av AreJJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også innlagt vann og avløp. Blir ett lite toalett med vask i "boden" og kjøleskap og stereo og tv og xbox. Alle andre har eget rom der vi bor nå, men ikke jeg. Så nå tar jeg litt ut av mens jeg kan. Er tanken att ungene kan få låne det til festligheter så vi har de nært, men ikke så nært at de forstyrrer. Har de under oppsikt.

Endret av AreJJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Beklager dårlig progresjons dokumentasjon. Det skyldes at det ikke har skjedd en dritt. Skal ha synfaring av byggesaksutvalget i kommunen i neste måned, siste instans før fylkesmannen. Utbyggeren minn har ikke gjort alt etter boka og får nå motbør. Det går jo ut over meg. Vi flytter i nytt hus i slutten av november, men garagen ser ikke ut til å bli ferdig til det. Har gitt litt opp, men går den igjennom synfaringen blir den ferdig til jul med god margin. For å være positiv så er jo det en stor julepresang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk godkjent søknaden hos kommunen og plutselig løsnet det. Fikk bare en bil inn da de ikke er ferdig med grunnarbeidet. Får heller ikke port før i midten av januar. Satser på at Elektrikker er ferdig til julaften og rørlegger likeså. Har ikke gått rengjort bilene skikkelig på en stund. Gleder meg til egen furtebu. Underetasjen støpes gulv i på mandag, skal forsøke å poste litt mer nå. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Mangler port og døren på siden. Strøm og vann må også vente til over nyttår. Får bruke tiden til å finne ut hvilken ventiler jeg skal kjøpe. Tror jeg tar tre oppe og nede på hver side. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt det som utgjør der lille ekstra. Fikk på plass den siste døren i underetasjen. Støpte igår og har allerede begynt å fylle opp med ting og tang. Tar tiden til hjelp, er ikke sikker på hvordan jeg deler det inn. Har iallfall tre vinduer og to dører. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vennesla-BilSpa skrev:

http://www.miba.no/miniventilasjon/

Denne er genial    har 2 stk i huset og skal ha en i garasjen når jeg får råd.  enkel og montere og gir 105 m3 i timen på høyeste hastighet

Sånn vil jeg ha også :) Må sjekke pris etter jul, villedende var 5200 så det var dyrt nok :P Må da kunne gå an å få den billigere siden vi er forhandler av miba varmepumper..

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa

jeg ga 4900 pr stk    om du får den billigere må du ordne en grei pris til meg til våren;)

Den er helt fenomenal bortsett fra prisen da

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hva det blir. En bekjent har ventiler for intak nede langs gulvet og samme antall ventiler langs taket. Tørker fort opp når han setter inn en varm og våt bil. Siden varmluften trekker fort oppover skaper det ett naturlig ventilasjonssystem når en har intak til uteluft nede. Minivetilasjon derimot så ut til å være luksus, får se hva budsjettet tillater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med snø osv om vinteren med en ventil nede ved gulvet?

Jeg vurderer å sette inn noen ventiler i garasjen sjøl, men er usikker på plasseringen. Hos meg er det muligens greiest å plassere den ca en meter opp på veggen..

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter ventilene ca 30-50 cm opp på veggen og høyest opp for de øverste. Snø er jo skjeldent ett problem i bergensområdet. Men, snør det er det jo ikke all verdens problem å måke litt:-)). Uansett må så trekkes luften automatisk inn nede når varmluft går ut opp, så for best mulig ventilasjon bør det stå så lavt og høyt som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
23. desember 2015 at 16.18, Vennesla-BilSpa skrev:

http://www.miba.no/miniventilasjon/

Denne er genial    har 2 stk i huset og skal ha en i garasjen når jeg får råd.  enkel og montere og gir 105 m3 i timen på høyeste hastighet

Da har jeg bestilt en slik en. 4590 inklusiv frakt fra GCMM. Får den vel i slutten av uken, men har veldig god tid da garasjeporten ikke kommer før uke 6. Gleder meg som ett barn til begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennesla-BilSpa
4 timer siden, AreJJ skrev:

Da har jeg bestilt en slik en. 4590 inklusiv frakt fra GCMM. Får den vel i slutten av uken, men har veldig god tid da garasjeporten ikke kommer før uke 6. Gleder meg som ett barn til begge deler.

Gratulere kommer ikke til å bli skuffet over denne.

bråker for mye til å ha på full pinne om du skulle hatt den i stua men i en garasje får du inn 105m3 i timen og det hjelper:thumbup:

 

www.facebook.com/venneslabilspa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kjøkkenbenken på plass. Var innom obsen og handlet granittlaminat til 739 kroner for 3 meter. Får utslagsvask på mandag. Kjerneboret hull til vann og avløp. Fikset ett hull til elektrisk også. Elektrikker kommer innom i kommende uke. Alt må opp fra etasjen under. 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å glede seg til. Miniventilasjonen kom i posten i går. Har alt som jeg trenger og monterer den så snart som mulig. Men, igjen, porten kommer ikke før uke 6 så jeg trenger ikke stresse. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...