Gå til innhold
petterw

Såpekombo i skumkanon dagligdags vask

Recommended Posts

petterw    0
petterw

Hei.

Såpa jeg bruker i skumkanonen idag syns jeg ikke tar møkka så veldig bra.

Husker IKKE hva den heter, men er den orange som lager fint skum iallfall med en touch av cg citrus...

Noen som har en annen god kombo til skumkanonen som tar møkka godt som kan brukes i det daglige..

Hjelp en noob

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hfinseth    5
hfinseth

Henger meg på Autofoam`en. Den løser skitten bra og tar den med seg av bilen.  :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
petterw    0
petterw

Takker. Hvordan blandingsforhold?

Til berøringsvask bruker jeg nanolex reactivating shampo.

Der har jeg forelska meg helt, eneste som er litt synd er at når jeg bestilte opp igjen nå så var den grønn og ikke gul.... Den gule lukta jo himmelsk... Det er vel ikke forskjellige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hfinseth    5
hfinseth

Jeg bruker den ren i skumkanon og stiller heller ned på blandingsskruen. Blir ikke på langt nær så barbertykt som på CG sine såper men den tar dritten med seg av bilen. 

Autofoam har en anbefalt blandingsforhold på ca. 1:100 på lett skitten bil og mener å ha sett at man kan blande opp mot 1:25 på meget skitten bil. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil hær.

Har ikke noe kjennskap til Nanolex sine produkter så det vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gimnes    33
Gimnes

Takker. Hvordan blandingsforhold?

Til berøringsvask bruker jeg nanolex reactivating shampo.

Der har jeg forelska meg helt, eneste som er litt synd er at når jeg bestilte opp igjen nå så var den grønn og ikke gul.... Den gule lukta jo himmelsk... Det er vel ikke forskjellige?

Det er wash coat som er gul, er det ikke den du hadde tidligere da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Jeg bruker den ren i skumkanon og stiller heller ned på blandingsskruen. Blir ikke på langt nær så barbertykt som på CG sine såper men den tar dritten med seg av bilen.

Autofoam har en anbefalt blandingsforhold på ca. 1:100 på lett skitten bil og mener å ha sett at man kan blande opp mot 1:25 på meget skitten bil. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil hær.

Har ikke noe kjennskap til Nanolex sine produkter så det vet jeg ikke.

AF kan brukes i ett blandingsforhold helt ned til 1:100, ikke anbefalt 1:100. Den er ca. like sterk som surfex, nesten.

Har du den ren i skumkanonen kan du ved hjelp av justeringsskruen justere blandingen slik at den blir i området ca 1:40 - 1:15 hvis du bruker de som bilnerden og ScandicShine selger. Avhengig av vanntrykk, spyler, og flere faktorer som gir litt variasjon fra dette. Det er den beskjeden jeg har fått av forhandlere her inne.

Vanlig blandingsforhold ligger mellom 1:50 - 1:20 for folk flest her inne, ser jeg.

Endret av Marius Engel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig