Gå til innhold

Få ren inngrodd sikkerhetsbelter


Skarholm

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Våtrensing?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Damprens fungerer ypperlig til slikt..

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Damp, så våtsuge?

 

:thumbup:

Prøv å blande rensen med glodvarmt vann om du ikke har damprenser.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Spam er alt for pinglete for lyse sikkerhetsbelter.. Bruk tekstilrens i pulverform eller APC i kraftig blanding.. Beltene må være helt ute hele tiden under rens så skal de helst smake på rensemaskin. Så må de tørkes 110%.

Jeg har 2 ganger renset sikkerhetsbelter etter "kebabpolering og pizza" der hele mekanismen var full av sopp og mugg. Tror ikke de har tatt seg tid til tørking ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Den rensen som heter W2 av Gtecnicq er meeeeeget bra. Renset ut to liter jagermaister fra bagasjerommet (hadde glemt to flasker baki der) med den nettopp. Blandet ut rensen i glodvarmt vann i en bøtte og jobbet inn med vaskehanske først, deretter interiørskrubb. Sugde opp med våtsuger og gikk over med glodvarmt vann et par runder. Tar virkelig mye den rensen. Testet den også forøvrig på skinnsetene og resten av interøret i forskjellige blandingsnivå. Funnet meg en ny favoritt :) Kan tom. brukes på glass om man blander den 1:100

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarholm

Fikk de en del renere med green clean bladet sterket og mye varmt vann. Har tilgang på damper i dag. prøver det i tillegg også får den stå og tørke med varm luft til i kveld.

Endret av Skarholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Den rensen som heter W2 av Gtecnicq er meeeeeget bra. Renset ut to liter jagermaister fra bagasjerommet (hadde glemt to flasker baki der) med den nettopp. Blandet ut rensen i glodvarmt vann i en bøtte og jobbet inn med vaskehanske først, deretter interiørskrubb. Sugde opp med våtsuger og gikk over med glodvarmt vann et par runder. Tar virkelig mye den rensen. Testet den også forøvrig på skinnsetene og resten av interøret i forskjellige blandingsnivå. Funnet meg en ny favoritt :) Kan tom. brukes på glass om man blander den 1:100

 

Tipper det luktet friskt av Jäger mens du holdt på :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Tipper det luktet friskt av Jäger mens du holdt på :)

 

Skal aldri drikke det igjen nei kan du si. Demonterte hele bilen til atompartikler og renset hver bidige ting jeg kom over  :rolleyes:

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarholm

Takker for tips. Kunden ble stor fornøyd. Legger ved et lite 50/50 bilde av setet. De var kjempe skitne. Det er vel å merke bare sitte delen som er tatt her.

post-9328-0-66901700-1432326674_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarholm

Renset med varmt vann og sterk green clean. Ble ikke 100% men kunden var fornøyd. Han hadde hatt den hos firma og de mente de ikke kunne få bilen ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Lyse stoffseter burde vært ulovlig..

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Lyse stoffseter burde vært ulovlig..

 

Hvorfor det? Er jo kjempefint det. Og koselig er det og i forhold til skinn som er kaldt om vinteren og klistrete, glodvarmt om sommeren.

Ulovlig burde jo vært med folk som bruker ofte bilene sine som søppelkasser og bryr seg nada om vedlikehold og vask.. 

Bil er bil og skal brukes men jeg klarer ikke å forstå folk som liksom aldri rydder eller vasker etter seg...

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Hvorfor det? Er jo kjempefint det. Og koselig er det og i forhold til skinn som er kaldt om vinteren og klistrete, glodvarmt om sommeren.

Ulovlig burde jo vært med folk som bruker ofte bilene sine som søppelkasser og bryr seg nada om vedlikehold og vask.. 

Bil er bil og skal brukes men jeg klarer ikke å forstå folk som liksom aldri rydder eller vasker etter seg...

 

Tenker ikke på utseendet jeg da, men de fleste interør er jo tilgriset med flekker.. Enig i det at det burde vært ulovlig å bruke bilen sin som en søppelkasse. Var en smule dårlig formulert av meg.

 

Skinn er ikke glodvarmt om sommeren og vinteren, merker godt at det er en fordel med ventilerte skinnseter med kjøling og varme :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Svart skinn kan være hudsmeltende varmt om sommeren og ballefrysende kaldt om vinteren, men man lærer seg jo å leve med det og ta sine forhåndsregler. Og så er det utrolig mye enklere å holde rent enn stoffseter.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe bil med stoffseter igjen så langt det er mulig å unngå det.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Enig med Christer her ja! :) Har lyse stoffseter nå, og er ikke noe gøy å hele tiden vær forsiktig for flekker og måtte vaske de. 
Så velger heller å brenne noen sekunder og å vaske i en time :P 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Jeg er enig med dere ang vedlikehold og slikt mtp skinn vs stoff. Skinn er helt ok om vinteren men om sommeren så liker jeg å bruke f.eks shorts. Når bilen står i sola og slikt så er det ikke så kjekt vel å sette seg på glodvarm skinn? Mulig det er noe feil med meg men jeg svetter som en gris om sommeren når jeg sitter på skinnseter og det blir bare varmere og varmere i rompa ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...