Gå til innhold

Hva anbefaler dere til felg voks =)


Ole Kristian

Recommended Posts

Ole Kristian

hei, har noen felger som eg låg på et lag med voks, eg brukte turtle wax ice voksen, funket ganske greit faktiskt,(brukte det eg hadde i garasjen siden eg ikkje har voks for felg) men hva voks (sealer) vil dere anbefale til felg, ser det er ganske mye ute på markedet og noen er sinnsyk billige og noen er ganske dyre, og siden det er på felger så må jo det nesten tåle varmen og, så kom med det dere anbefaler =)

takker for svar på forhånd

 

mvh ole =)

Saab 9-3 Aero 2004    Toyota Celica 1997 - 7afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en del forskjellige vokser til felger og synes alle har laber holdbarhet. Går ikke mange ukene før det er vekk.

Har nå gått over til å prøve coating. La på en rest av Cquarz Uk på sommerfelgene rett etter påske og disse beader som nylagt fremdeles. Felger får mye juling så er rimelig sikker på at coating er veien å gå hvis du ikke liker å legge ny voks en gang pr mnd. Det har hvertfall ikke jeg tid til ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite 845.Holdt som nylagt i 9 mnd på mine felger sist jeg sjekka varighet ;) Meget billig og lett å bruke.

Har veldig god erfaring med 845 på bilen, men på felgene mine skuffet den stort. Rart dette her med holdbarhet ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Uten å buffe? Jobbe godt inn? Høres ut som en rar greie, men må prøves :)

Blir ikke like blankt da, hvis ikke man buffer...

Legges det tynt nok og jobbes nok med så vises det nesten ikke på vanelige alu felger :) trenger ikke jobbes lenge med, men tar ett lite minutt mer enn vanelig å dekke/legge så tynt uten at det ser veldig grått ut.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Her til gards blir det bare brukt autobahn, c5 å gyeon RIM! Kanon for nøyd med alle!

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noe rolle om det legges voks på lakkert alufelg m/chromeleppe u/klarlakk? Skal fjerne klarlakk på chromleppa på felgene, og polere opp med autosol. Har Swissvax wheel vax (tror jeg den het) liggende, og tenkte da og bruke den på hele felg som LSP om det fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhbe

Spiller det noe rolle om det legges voks på lakkert alufelg m/chromeleppe u/klarlakk? Skal fjerne klarlakk på chromleppa på felgene, og polere opp med autosol. Har Swissvax wheel vax (tror jeg den het) liggende, og tenkte da og bruke den på hele felg som LSP om det fungerer?

Det går helt fint.

Egentlig ekstra viktig med beskyttelse på ulakkerte deler av felgen, så kjør på :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mothers sin cleaner og to lag med FinishKare sin sealant [FK1000], etter grundig vask og clay. Alt i alt tar prosessen cirka 1 time per hjul.

Felgene er blanke og fine og behandlingen varer ihvertfall til slutten av sesong.

 

Men coating har min oppmerksomhet.... :ph34r:

Not certified at anything really :)


Showcase

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...