Gå til innhold

Bombesikker kombo?


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer
Core2Duo

Hallo!

Har lenger ikke så mye tid til å stå og polere bil for tiden, men en og annen 1-stegs må jeg da vel få tid til!

Tanken min nå er og kun ha det aller nødvendigste til en fortsatt skånsom vask og en polering bilen verdig.

Hva vil en bombesikker 1-stegs kombo være på en Skoda Octavia 2015-modell? Noen som har noen erfaring? :)

Noen visket meg i øret at kanskje Scholl S30 og Orange Scholl padling var bankers.. Noen som kan bekrefte? Har også Kestrel DAS 6 pro maskin. :) Takker!

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo si at du er rimelig safe med s30 og orange, men du vil jo ikkje få fjernet allverden om det faktisk kommer noen riper(Om den er typisk VAG hard lakk, det kan jo variere fra år til år, farge til farge, batch til batch på lakk som blir brukt)

 

Da er kanskje S20 bedre. Skal ta litt mer men avslutte like fint, alt er jo avhengig av teknikk, maskin, lakk selfølgeligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Har lenger ikke så mye tid til å stå og polere bil for tiden, men en og annen 1-stegs må jeg da vel få tid til!

Tanken min nå er og kun ha det aller nødvendigste til en fortsatt skånsom vask og en polering bilen verdig.

Hva vil en bombesikker 1-stegs kombo være på en Skoda Octavia 2015-modell? Noen som har noen erfaring? :)

Noen visket meg i øret at kanskje Scholl S30 og Orange Scholl padling var bankers.. Noen som kan bekrefte? Har også Kestrel DAS 6 pro maskin. :) Takker!

Tok en blå 2014 modell. gul\gul rupes var gull på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Bilen blir behandlet som en nyfødt unge. Tilnærmet ingen riper, kun eventuelle vaskeswirls som vil komme med tiden uansett.

Vil S30 og Orange pad ta f.eks clay-merker? For jeg må vel selvfølgelig gå over med clay før jeg tar frem maskina.

Føler lakken er såpass fin allerede og S30 står jo allerede i hylla, er der like greit å gå for det? Føler ikke jeg behøver å dundre på med noe grovt noe, ikke enda iallefall.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

EDIT: Og ja, den komboen fjerner merker fra BH Autoclay soft.

Høres flott ut! :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...