Gå til innhold

Legge c2v3 oppå voks. Noen begrensninger?


Conkey

Recommended Posts

Tenkte å toppe med c2v3 når jeg får polert hele bilen og lagt voks. Men lurer på om jeg bør legge inn noen "pause" etter buffing av voks til jeg legger dette? Er det bare å kline til rett fra ferdig voks?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mistenkte det kunne være lurt å gi voksen litt tid før c2v3. Siste spørsmål - er mf kluter søppel etter å bli brukt til å fordele og buffe dette? Eller er det bare å vaske, evt hva kan det vaskes sammen med/for all del utenom?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mistenkte det kunne være lurt å gi voksen litt tid før c2v3. Siste spørsmål - er mf kluter søppel etter å bli brukt til å fordele og buffe dette? Eller er det bare å vaske, evt hva kan det vaskes sammen med/for all del utenom?

Har brukt mye C2v3 og aldri hatt problemer men at den stivner i kluten. Samme forøvrig med C1.5 som er en avart av C1.

Har vasket disse med andre buffekluter, men legger som regel alle buffekluter i vann etter bruk. Gjerne med litt Surfex el.l.

C2v3 kan jo også tynnes og brukes som "drying aid". Fantastisk lurium ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle. Gleder meg til å prøve. Blitt anbefalt å påføre et panel av gangen ved å spraye i mf klut for så tørke av med en annen (etter hvert panel), altså ikke noe snakk om herding før buffing. Stemmer?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Takk for svar alle. Gleder meg til å prøve. Blitt anbefalt å påføre et panel av gangen ved å spraye i mf klut for så tørke av med en annen (etter hvert panel), altså ikke noe snakk om herding før buffing. Stemmer?

Jepp :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...