Gå til innhold
Reidar

Bytte ventiler på Foma 747, vanskelig?

Recommended Posts

Reidar    2 320
Reidar

Jeg har en Foma 747 som den siste tiden har begynt å brumme litt mer enn normalt etter litt bruk pluss at den mister trykk og lager vibrasjoner som kjennes helt ut i pistolgrepet.

Snakket med Foma i dag og de mente det måtte byttes ventiler på den. 

Er dette noe som er kurrant å gjøre selv eller bør en sende den inn? Problemet da er at jeg blir uten spyler en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laurel1988    43
Laurel1988

Har ikke skrudd på akkurat 747, men å bytte ventiler er stort sett ganske greit på de fleste spylere for en som er litt handy og ikke har 10 tommeltotter.

Jeg bytta på en eldre 780S for et par uker siden og selve maskinen var jo veldig enkel å komme til, bare 5 skruer så var motoren ute, tok vel kanskje 30 min å bytte ventilene, nyere maskiner har gjerne mange flere deksler slik at det nesten tar lenger tid å demontere/montere maskinen for å komme til motoren enn selve jobben med å bytte ventiler.

Skal se om jeg har tegninger til denne og kanskje kan komme med et mer konkret svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Om det skulle faile så er 780'n min til salgs så fort jeg får testa den nye htn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laurel1988    43
Laurel1988

See ut som ventildeksel sitter med egne skruer, da er det ganske greit å bytte ventilene og man slipper å tenke på evt olje som vil renne ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

Takk for svar folkens. Da høres det ut som det er en grei sak å gjøre selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig