Gå til innhold

Valg av polering med følgende voksing.


Nautilus

Recommended Posts

cheffen

På en helt ny bil er det selvsagt ikke samme behovet for ripefjerning. Ganske enkelt fordi det ikke er særlig med riper.

 

Men fra et detalilerperspektiv er det ofte mye å rydde opp i etter klargjøring, holos og kjørespor er gjengangere. Det tar man gjerne med finpolish som i praksis ikke fjerner klarlakk i det hele tatt.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankbil14

Takk for det Steinagard :)

Sikkert dumt spørsmål, men er det strengt tatt nødvendig med polering, altså ripefjerning, på en så ny bil? Har tittet rundt på bilen og den ser jevn og fin ut? Tenker at å "slipe" på ny bil virker unødvendig? Men her er jeg altså helt nybegynner, og dere har garantert et bedre øye for hva klargjørerne hos Møller finner på. 

Og du mener S20 på begge? Det er jo bra å spare et produkt, men er ikke dette vel grovt på en så ny bil?!?

Min var full av vaske riper og noe RDS ved overlevering så det var dessverre nødvendig :/ Det er jo ikke sikkert at du trenger og gå så hardt til værks. Du regulerer cut med pads og polish.

Hvit spider pad + s20 er den groveste kombinasjonen og skal klare og fjerne en del RDS. Det kan jo bli nødvendig på touran siden du skriver om riper fra busker osv.

Om du derimot kjører s20 med sort finishing pad så fjerner dette bare hologrammet og lette swirls ;)

Det er kanskje en bedre kombo til golfen din.

 

Her er at bilde av min bil første gang jeg så bilen i sol skinn, før jeg hadde vasket den selv :/

post-6709-0-41387900-1431962238_thumb.pn

Endret av Steinagard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautilus

Min var full av vaske riper og noe RDS ved overlevering så det var dessverre nødvendig :/ Det er jo ikke sikkert at du trenger og gå så hardt til værks. Du regulerer cut med pads og polish.

Hvit spider pad + s20 er den groveste kombinasjonen og skal klare og fjerne en del RDS. Det kan jo bli nødvendig på touran siden du skriver om riper fra busker osv.

Om du derimot kjører s20 med sort finishing pad så fjerner dette bare hologrammet og lette swirls ;)

Det er kanskje en bedre kombo til golfen din.

 

Her er at bilde av min bil første gang jeg så bilen i sol skinn, før jeg hadde vasket den selv :/

OK Steinagard. Har oppdatert listen. Ser den ok ut? Andre innspill?

 

eGolf 2015: 

1. Scholl S20.

2. Scholl Concepts finpoleringspute sort 2x 175mm og 2x 85mm.

3. Påføringsputer i gult skum for håndpåføring av voks.

4. Swisswax Shield.

Rettelser siden forrige liste for eGolf med ny lakk:

-Gikk for Scholl Concepts puter da Scandic Shine ikke hadde UBER sort i ønsket størrelser.

-Droppet Swisswax Cleaner Fluid da dette ikke var nødvendig før bruk av S20???

Touran 2005:

1. Scholl S20 

2. Spiderpad hvit, 2x 85mm og 2x 175mm.

3. Påføringsputer i gult skum for håndpåføring av voks.

4. Swisswax Shield 

Endret av Nautilus

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankbil14

OK Steinagard. Har oppdatert listen. Ser den ok ut? Andre innspill?

 

eGolf 2015: 

1. Scholl S20.

2. Scholl Concepts finpoleringspute sort 2x 175mm og 2x 85mm.

3. Påføringsputer i gult skum for håndpåføring av voks.

4. Swisswax Shield.

Rettelser siden forrige liste for eGolf med ny lakk:

-Gikk for Scholl Concepts puter da Scandic Shine ikke hadde UBER sort i ønsket størrelser.

-Droppet Swisswax Cleaner Fluid da dette ikke var nødvendig før bruk av S20???

Touran 2005:

1. Scholl S20 

2. Spiderpad hvit, 2x 85mm og 2x 175mm.

3. Påføringsputer i gult skum for håndpåføring av voks.

4. Swisswax Shield 

 

Jeg mener dette er en god start. Bruker scholl sine pads og er meget fornøyd med dem. Cleaner fluid er en lakkrens og den trenger du ikke om du går over med s20 ;)

 

Jeg har vasket bilen med surfex hd 1:10 etter poleringen for og få bort polish rester før jeg legger på voks. 

Her er det forskjellige meninger. Noen går bare grundig over med en microfiber klut og så legger de på voks. 

 

Ellers ville jeg vurdert en kontroll spray. Polish rester kan sjule små riper / hologrammer. Kjedeligt og først oppdage disse etter du har tatt hele bilen og vasket den :/

 

Kjøre s20 black lenge nok. Den blir blank til slutt og kan virke som en tynn olje film på panelet. Stopper du før dette kan det være litt seig og vanskeligt og få den av... 

 

Håper andre på forumet griper inn om dere er uenige men dette er mine erfaringer og tips jeg har fått av scandicshine =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautilus

Jeg mener dette er en god start. Bruker scholl sine pads og er meget fornøyd med dem. Cleaner fluid er en lakkrens og den trenger du ikke om du går over med s20 ;)

 

Jeg har vasket bilen med surfex hd 1:10 etter poleringen for og få bort polish rester før jeg legger på voks. 

Her er det forskjellige meninger. Noen går bare grundig over med en microfiber klut og så legger de på voks. 

 

Ellers ville jeg vurdert en kontroll spray. Polish rester kan sjule små riper / hologrammer. Kjedeligt og først oppdage disse etter du har tatt hele bilen og vasket den :/

 

Kjøre s20 black lenge nok. Den blir blank til slutt og kan virke som en tynn olje film på panelet. Stopper du før dette kan det være litt seig og vanskeligt og få den av... 

 

Håper andre på forumet griper inn om dere er uenige men dette er mine erfaringer og tips jeg har fått av scandicshine =)

Supert. Har lagt til Surfex HD og Scholl sin kontrollspray. Skal ta det med ro og ta meg god tid med poleringen over 60x60cm felter om gangen. Vi får se om det er noen som har mer info å komme med, men jeg kjenner jeg er snart klar for å støtte julebordet til Skandic Shine ;)

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...