Marius Engel

Hvor ofte vasker dere dørkarmer?

21 innlegg i emnet

Hvor ofte vasker dere egen bil inni dørkarmene?

Jeg har pleid å bare tørke over med tørkehåndle inni dørene som det siste jeg gjør for hver vask. Det blir jo litt riper inni dørene på den måten, men de ser ren ut, og jeg slipper vannmerker nedover bilen som følge av vannet som renner ut. Polerer opp dørkarmene ca. 1 gang i året.

De gangene jeg har gjort det på egen bil har jeg brukt prickbort først, deretter svamp og bøttesåpe og spylt forsiktig vekk med hageslange. Men dette er ikke en del av min rutine for "hverdagsvask"...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å smøre opp dørhengsler etter bruk av Prickbort.

Jeg tørker over dørterskler v hver vask, men eier aldro bilene lenge nok til at dritten setter seg hard fast v hengsler o.l

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca hver tredje eller fjerde vask går eg over med HT, avfetting etter behov.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ofte vasker dere egen bil inni dørkarmene?

Hysj på seg! :P

Sist jeg hadde tid til å vaske dørkarmene begynner stygt å nærme seg fire år siden, så de ser jo ut deretter...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker hele bilen utvendig, berøringsvask av hjul hver gang, vasker med en egen microfiber-hanske hver gang i dørkarmer, under dører, innside panser og motordeksel + lett på det andre, og innside hjulbuer. Ellers får jeg ikke sove om natten om det ikke er gjort skikkelig :) Bruker bare såpevann alle andre steder enn felger og lakk, det får som regel en svak blanding Surfex.

Vokser også alle disse overflatene flere ganger i året. På sommeren tar jeg av innerskjermer og vasker hjulbuer nøye uten hjulene på, og lakker calipere, nav og pusser på kanten rundt bremseskivene. Polerer også hele eksosen med maskin, bakstillingen med maskin og legger voks på dette.

All jobbingen er verdt strevet hver service når det står 5 mekanikere hos BMW rundt bilen og ler fordi de speiler seg i eksosen og bakstillingen!

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Krisfje! Litt i motsatt ende av grisen Christer Det måtte jo bare komme ett sånt svar på Detailersclub ;) Det høres ut som du ikke har småbarn i hus, men kanskje jeg tar feil

Høres ut som en grei tilnærming. Tørker du over med håndkle uten vask ellers, og lever med de ripene dette medfører?

Jeg har fortsatt tilgode å se noen studere swirls i døråpningene på bilen min. Men jeg vet jo de er der. Krisfje er kanskje unntaket da, for han har swirlfrie dørterskler og bakstilling ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en grei tilnærming. Tørker du over med håndkle uten vask ellers, og lever med de ripene dette medfører?

Nei, da dropper eg det faktisk. Selfølgeligt er det skikkeligt skittent på 2 vask så spyler eg.

Det blir som regel mer riper av folk som går inn og ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Krisfje! Litt i motsatt ende av grisen Christer Det måtte jo bare komme ett sånt svar på Detailersclub ;) Det høres ut som du ikke har småbarn i hus, men kanskje jeg tar feil

Har en småtting og en krevende drage som attpå til jobber kveld og helg, så det blir dessverre få muligheter til å få gjort noe som helst skikkelig... det eneste jeg får gjort, er retrofitprosjekter siden jeg da er hjemme og innen skrikeavstand hvis noe brenner... men hun har fått beskjed om at minst to helger fremover skal settes av til to av bilene, der den ene er min. Snart PKK, så da må jo alt være så på stell som det kan bli, og det er en del smårusk å ta tak i. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å smøre opp dørhengsler etter bruk av Prickbort.

Jeg tørker over dørterskler v hver vask, men eier aldro bilene lenge nok til at dritten setter seg hard fast v hengsler o.l

kva type fett bruker du her?  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kva type fett bruker du her? :)

Crc multilube er bra greier har eg hørt
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt tilgode å se noen studere swirls i døråpningene på bilen min. Men jeg vet jo de er der. Krisfje er kanskje unntaket da, for han har swirlfrie dørterskler og bakstilling ;)

Har ikke dame og skal ikke ha det på en stund heller - først skal livet leves.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker dører innvendig, dørkarmer og innvendige innstegslister osv hvert kvartal - minimum. I sveiseskjøtene nederst på dørene er det jo gode muligheter for å få rust på sikt, så det er jo noe man helst ikke skal glemme.

To ganger i året poleres og vokses de samme stedene også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker dørkarmer hver gang jeg vasker. Hva er forskjellen liksom? Så er det jo sånt at når jeg åpner bilen så er det litt greit å se at dørkarmer er fine? Hvis bilen utvendig er fin og ren mens dørkarmer er møkkete så mener jeg det blir feil, altså IMO ;)

Bare å lære seg mad Kung Fu HT skillz så går det kjempefint :P

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å lære av han siste karen der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved hver vask og på samme måte som resten av lakken selvfølgelig, er ikke dette detailers club? :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det passer seg og faktisk er litt møkk å vaske

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker stortsett hver gang jeg vasker bilen, bortsett fra når det blåser og regner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit bil = hver gang...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive