Gå til innhold

Prickbort


Bora2000sr

Recommended Posts

Bora2000sr

halloisen!!!

er prickbort og felgbørste fin kombo for å gjøre ren felgerne med??

skal den evnt tynnes ut å hvor mye?

vinterfelga mine ser ut som de snart er gullfarget:P er litt bremsestøv å skitt i kantene mellom eika. (har 5eiker så er enkelt å komme til da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr

oki... takk for svar folkens... sykt hvor mye kjappere folk her er til å svare enn på bilforumet:P hehe... men skal ta å prøve med litt prickbort i kveld kanskje.. se om jeg får bort det værste...

Endret av Bora2000sr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr

ja det tror jeg så gjerne... værtfall ingen hjernedøde fjortisser som skal klage å kvervulere på alt å bare lage kvalm...

men uansett... får se på dette med prickbort vs ferrobet... om det ikke går så er det ikke så farlig.. er jo bare noen øggly æs 16" som står på t vinterhjul så:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Den der velger jeg å overse B)

ja det tror jeg så gjerne... værtfall ingen hjernedøde fjortisser som skal klage å kvervulere på alt å bare lage kvalm...

Veeeeel, mulig Bjorke ikke er fjortiss, meeeennnnn...... :D

Uansett så er det greit å få av dritten fra felgene og polert de opp før man legger de bort for sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ferro-Bet rustvask er til problem felger der du har testet andre felgrenser uten hell.. Prickbort funker som generell avfetting av bilen (ikke "typisk" felgrens den) P21s wheel gel (P21s power gel) eller Bilberry er til felger, Felgrens har ofte andre egenskaper en avfetting, her går vi for del for del skjønner du ;)

P21s feks skummer seg opp når den jobbes på felgene samtidig som den ikke skader felger uansett materiale de er laget av (samme mener jeg gjelder bilberry) så de er tryggere en mye avfetting, selv omPrickbort ikke skader mye den heller da :) men er den Detailer så er en detailer :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom til å tenke på.. Blir det ikke bare kliss når man bruker børste med petroliumsbasert avfetting?

Mener jeg prøvde det på noen felger en gang, ble ikke så vellykket.

Ferro-Bet Rustvask har jeg ikke prøvd før, så den kan jeg ikke uttale meg om.. Men Billberry er en favoritt her iallefall :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom til å tenke på.. Blir det ikke bare kliss når man bruker børste med petroliumsbasert avfetting?

Mener jeg prøvde det på noen felger en gang, ble ikke så vellykket.

Ferro-Bet Rustvask har jeg ikke prøvd før, så den kan jeg ikke uttale meg om.. Men Billberry er en favoritt her iallefall :)

Jeg synes også det er "sølete" med pb og børste.. vellykket kan det dog bli, kommer an på oppgaven.

PB er ikke aggressiv nok til fastbrent bremsestøv o.l, den gjør funker mest mot asfalt, olje, tjære osv. "Smelter" det, lizm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Som nevnt er rustvask "last hope" felgrens, bilberry feks klarer det meste av møkkete felger, og er mer trygt å bruke også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Forhandlere
Bernhard

Hæpphæpp, eller du kan besøke Torshov Bilrekvisita i Skien... Det er vel ikke lange biten unna Larvik? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæpphæpp, eller du kan besøke Torshov Bilrekvisita i Skien... Det er vel ikke lange biten unna Larvik? :)

Har du bilberry i butikken Bernhard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...