Aero

Fjerning av collinite 845 på felger

La det på sommerhjula, men så kom autobahn i posten som eg vil ha på isteden. Vil IPA fjerne voksen? Er tom for ren surfex, har bare 1/30 ferdigblandet. Så ble litt usikker på om hjemmelaget IPA vil fjerne alt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er vanskelig å fjerne voks uten mekanisk berøring (polering), men det er ingenting iveien for å legge Autobahn rett på #845. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IPA og ren surfex vil kun svekke voksen, det kan kreve maange runder med kjemi for å fjerne relativt nylagt 845. Korrosol/ironx er et bra alternativ om du skal vaske den vekk, men en kjapp runde med slipende polish er mest effektivt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke felgrens som er syrebasert? ;) Eventuelt blande sterk Zalo eller WC vaskemiddel, salmiakk, klorin..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge testen min gjør IPA nesten ingenting med voksen. Surfex svekket den mer (så sant den ikke la igjen rester som gikk utover resultatet), men den tok heller ikke livet av voksen. 

Legger ved et bilde fra testen. Her har jeg gått over med IPA på fersk og herdet voks. 

IMG_9447_1920x1280.jpg

Dråpene er ikke fult så stramme som før jeg gikk over med IPA (se test som jeg linker til over bildet), men det er de ikke etter noen få vanlige vask med bil shampo heller. 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La det på sommerhjula, men så kom autobahn i posten som eg vil ha på isteden. Vil IPA fjerne voksen? Er tom for ren surfex, har bare 1/30 ferdigblandet. Så ble litt usikker på om hjemmelaget IPA vil fjerne alt

Umiddelbart tenker jeg at det må være enklest å vente til 845 har gjort sitt, før du legger Autobahn? :)

Hvordan synes du 845 funker på felger? God holdbarhet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sterk skumblanding/bøtteblanding med jif bilshampo funker bra for å fjerne Collinite voksene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umiddelbart tenker jeg at det må være enklest å vente til 845 har gjort sitt, før du legger Autobahn? :)

Hvordan synes du 845 funker på felger? God holdbarhet?

Ja får nok bare sette på felgene og kjøre med det. Ville vokse på baksiden med autobahn før eg setter dei på, derfor eg ville fjerne 845 :) Synst 845 er dårlig på felger..holder ikke lange stunda med meg..dette er felgsett nr 5 eg har brukt den på..la og på sommerhjula på arbeidsbilen 20 april, nå er all beskyttelse vekk framme, henger litt igjen bak. Mulig 845 ikke liker varme fra bremser

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg leste test av felgvokser på autoexpress, der 845 og autobahn var med. Der vant 845 på holdbarhet. Men testen var bare over 6 uker da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg leste test av felgvokser på autoexpress, der 845 og autobahn var med. Der vant 845 på holdbarhet. Men testen var bare over 6 uker da...

Med meg har autobahn holdt i flere mnd'er :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive