Gå til innhold

Mitt første forsøk på polering (BMW 7-serie 2010)


Bayerische87

Recommended Posts

JGNotland

Takk for svar! Vaskes uten såpe? Eller må det brukes en spesiell såpe?

Syntes å hugsa at eg claya min bil med NXT såpe i relativt sterk blanding når eg brukte min klut. Så vaska eg den under rennande vatn i vasken. Skyllte ut såpen, så virka egentlig kluten rein og fin etterpå. Eg trur ikkje du treng Noko spesiell såpe. Men ta ein kjapp inspeksjon etterpå, om det ligg restar att i kluten.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Bayerische87

Hjelp! Hva gjør jeg feil? Har kjørt 4 stegs polering med blå, grønn, gul, og hvit Rupes. Når jeg skal buffe av rester kommer disse ripene! Jeg bruker helt nye og gode MF kluter. Aldri blitt brukt, kun vasket 1 gang på 40 grader.

post-6402-0-59092000-1435782147_thumb.jp

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Jepp, de er tatt av. Klutene er helt kantløse også..

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Prøvd å vente litt med buffing slik at panelet er litt avkjølt?

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Ja, ripene følger tørkerettning. Kan det være produktrester? Brukte ny klut for hver buffing

Prøvd å vente litt med buffing slik at panelet er litt avkjølt?

Har ikke prøvd det nei. Kan teste det i morgen, nå har jeg kastet inn håndkleet for kvelden. Men hvorfor skal det ha noe å si? Panelet burde vel ikke være så varmt etter kun ett pass med ultrafin-steget og null press?

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Der er ikke støv eller noe som ligger igjen fra grov steget da ? som eg forstår så tar du et panel i gangen nå, så en runde til, vask da det panelet etter grovsteget så du er sikker på at støv  fra grovsteget ikke lurer seg inn i fin steget å lager mikroriper.

 

Og som nevnt over vent til panelet er ned kjølt om mikroriper dukker opp ved buffing, prøv andre kluter også om du har :)

Endret av Audi S8

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overlay

Ja, ripene følger tørkerettning. Kan det være produktrester? Brukte ny klut for hver buffing

Har ikke prøvd det nei. Kan teste det i morgen, nå har jeg kastet inn håndkleet for kvelden. Men hvorfor skal det ha noe å si? Panelet burde vel ikke være så varmt etter kun ett pass med ultrafin-steget og null press?

Det må jo nesten være noe dritt i klutene? Hadde samme lakk tidligere og den var veldig hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Der er ikke støv eller noe som ligger igjen fra grov steget da ? som eg forstår så tar du et panel i gangen nå, så en runde til, vask da det panelet etter grovsteget så du er sikker på at støv  fra grovsteget ikke lurer seg inn i fin steget å lager mikroriper.

 

Og som nevnt over vent til panelet er ned kjølt om mikroriper dukker opp ved buffing, prøv andre kluter også om du har :)

Tar et og et panel ja. Jeg blåste panelet rent med luft mellom hvert steg.

Virker som det summer ned til at det er temperaturen på panelet som er årsaken, skal prøve meg på å la det kjøle av når jeg fortsetter i morgen.

Var ute å kikket litt mer nå, virker som ripene blir borte (eller i allefall dempet) hvis jeg bruker MF ganske hardt på stripene. Kanskje jeg har brukt for mye produkt? Og dratt med meg noen dråper ved buffing?

Det må jo nesten være noe dritt i klutene? Hadde samme lakk tidligere og den var veldig hard.

Tenkte det samme, men det er helt nye kluter som oppbevares i en eske med lokk. Kikket nøye på klutene, og ser ikke så mye som et lite støvkorn.

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Ganske sikker på at jeg ikke gjorde det. Kjørte et halvt panel, hvor maskeringsteipen var på den andre siden av panelet i forhold til hvor jeg buffet

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Om det er lim så forsvinner det enkelt om du bruker noen form for wipedown produkt [emoji5] du kan jo sjekke..

Brukte Top Inspection, men ble faktisk verre av det. Da kom det en hel haug av disse små ripene. Den ene ripa gikk jo pokker i meg over hele panelet! :'(

Endret av helmersen

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et lite spørsmål. Jeg brukte clayklut i går. Hvordan skal denne vaskes/renses? Det er vel ikke noe jeg kan ta i vaskemaskinen? 

 

Er det noen som har noen erfaring med Menzerna 3 i 1? Er litt skeptisk selv. 

 

 

Jeg bruker ofte 3 i 1 og den er veldig bra den bare du husker å kjøre den lenge nok. kjør til at det kun ser ut som det er en oljefilm igjen etter passering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Jeg bruker ofte 3 i 1 og den er veldig bra den bare du husker å kjøre den lenge nok. kjør til at det kun ser ut som det er en oljefilm igjen etter passering

Kjøpte den for en ukes tid siden, ikke testet ut enda. Hva slags pute bruker du til den?

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rupes gul til nesten alt jeg.

Men du kan fint bruke den med den orange puten som fulgte med i settet du kjøpte.

kjøpte akkurat samme sett når jeg startet opp,  fint start sett emn det eskalerte fort her i gården :D


Ser du har fått med gul pute i stedenfor den orange jeg fikk men den fungerer like godt den.   husk å kjøle den ned ofte.

Jeg brant mange puter jeg før jeg fant ut hvor mye/lite de tåler av varme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerische87

Jeg bruker rupes gul til nesten alt jeg.

Men du kan fint bruke den med den orange puten som fulgte med i settet du kjøpte.

kjøpte akkurat samme sett når jeg startet opp,  fint start sett emn det eskalerte fort her i gården :D

Åja, du tenker på det settet som jeg skrev om i starten av denne tråden? Hehe, har nok eskalert fort her også, er vel på sett nummer 4 siden den gang :P

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du :D    tar fort av,   en hvilken som helst medium pute fungerer fint med 3 i 1 bare du kjører lenge nok til at all slipingen er vekke og du bygger opp glansen    stopper du for fort har du bare fått med deg cuten og ikke fått opp glansen igen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...