Alien Autospa AS

17 mai pris på ”verdens beste” MF PAD fra Alien

Meguiars Micofiber Finishing og Cutting Disc

I både 3" 5" og 6"

De koster mye penger, men er ikke dyre.

For når du først har testet dem, blir de din favoritt og dem varer lenge.

Må testes

Tilbudet varer til kl. 23.59 17 mai.

http://alienautospa.no/butikk/ukens-tilbud

Endret av Alien Autospa AS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars Micofiber Finishing og Cutting Disc

I både 3" 5" og 6"

De koster mye penger, men er ikke dyre.

For når du først har testet dem, blir de din favoritt og dem varer lenge.

Må testes

Tilbudet varer til kl. 23.59 17 mai.

http://alienautospa.no/butikk/ukens-tilbud

Hvordan er passformen på disse i forhold til bakplatene til Rupes Mini, duetto , LRH 15 og 21?

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange slike trenger man per bil (færre enn antall skumputer?) og renser man disse også med padbørste/klut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange slike trenger man per bil (færre enn antall skumputer?) og renser man disse også med padbørste/klut?

Padbørste er dårlig business... eg har prøvd sjølv, og mine er relativt tynne i manken etter litt børsting... det beste er nok kompressor og trykkluft.
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er passformen på disse i forhold til bakplatene til Rupes Mini, duetto , LRH 15 og 21?

Noen andre som kan svare?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5" = 12.7 cm = 127 mm.

6" = 15.24 cm = 152.4mm.

Bakplatene er vel 125 mm på duetto og LHR 15, medan LHR 21 har 150, så Dei burde passa perfekt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5" er 5.5" = 140 mm. iflg Meguiar's selv (se etiketten på forpakningen).
Jeg har i lang tid brukt 6" padene som er 6.25" = 159 mm. på min Bigfoot 15, men kommer til å kjøpe 5" neste gang. Cutting disc'ene har fungert greit selv om de er for store. pga. de er stive nok, men finishing disc'ene er for slappe i skummet og blafrer og utvikler varmgang mot bakplaten pga. det store overskuddet på utsiden av bakplaten.
Disse mf-padene er helt supre og etter min mening mer slitesterke og lettstelte enn Rupes sine.
Når det gjelder passform er jeg fornøyd med 3" på Rupes Mini og regner med at 5" vil passe supert på Bigfoot 15.

Vær oppmerksom på at disse padene trenger oftere hvile enn Rupes sine for å unngå varmgang da de ikke har hull i midten.

Derimot synes jeg det er et pluss at de ikke har de luftespaltene som Rupes sine mf-pads har. Større kontaktflate mot lakken = mer effektiv polering er min filosofi.
Padbørste til rengjøring er nok i tøffeste laget, men med myk børste og sunn fornuft er det ikke så ille. Trykkluft er helt klart å foretrekke. Det er mer skånsomt, går raskere og holder fibrene mer fluffy enn med børste.

Til dere som har vurdert disse padene: benytt muligheten nå mens de er prisgunstige. De vil kanskje bli din nye favoritt ☺
Sammen med Menzerna SHC300 og FG400 cutter de meget bra og har ofte vært tidsbesparende for meg på hard lakk.

Endret av Splendid
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som kan svare?

3" for mini,

5" for duetto og 15

6" for 21

Passer perfekt

Jeg bruker bare padbørste, da jeg ikke har luft. Ikke sett noe tegn til slitasje pga. det enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive