Gå til innhold

Korrotech og Tartech vs Korrosol og Prick Bort


Josruu

Recommended Posts

Har fått ei flaske av korrotech og ei med tartech av en jeg kjenner som forhandler disse.

Tenkte jeg skulle komme med en mini test av de.

Korrotech vs korrosol: KS (korrosol) lukter jo noe helt forjævelig så sammenlignet med den så lukter KT(korrotech) nesten parfyme. Hadde på KT på felger og nederste del av dørene på bilen og den har ca samme reaksjonstiden som KS. KT blir også lilla når den finner noe å jobbe med. Nå var det ikke all verden på bilen nå men den fant en del på framfelgene siden jeg har vært på langtur i dag med mye bremsing. Sammenlignet med KS så vil jeg si at de virker like bra, dette er uten å vite prisen på KT.

Tarteck vs Prick Bort: lukter litt mindre enn PB men ser ut og oppfører seg likt. Bortsett ifra at TT funker like bra på våt bil som på tørr bil. Det kan jeg ikke si jeg har fått PB til å gjøre.

Hadde mye asfaltflekker på bilen siden det er mye asfaltlegging på strekningen til og fra jobb om dagen og etter 4-5 minutter med virkningstid så var det bare å svampe lett over og prikkene forsvant.

Sammenlignet med PB så syns jeg TT funket litt bedre, syns jeg har måttet glidd mer på asfalten med PB, samt at det er lettvint å kunne ha på TT på våt bil så slipper man enda en ting man må ha på tørr bil før man spyler første gangen. Jeg vet heller ikke prisen på TT men kjøper man PB på Jula så er sikkert det billigere.(39.- for flasken) men jeg syns det verdt evt litt ekstra for å kunne bruke det på våt bil.

Både tartech og korrotech dukker opp hos forhandlere snart fikk jeg beskjed om.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Samme erfaring her, Tartech testet jeg mot TW sin Prewash T (da det var hva eir av bil hadde med seg), og det var en lett walkover for Tartech. Var mye igjen på TW siden, men så og si 100% rent på Tartech siden. Dette var bare mht avspyling, og ikke mht berøringsvask. Siden etter TW sin fikk en ny runde Tartech under vask, og med fjernet rester av sorte prikker enkelt og greit.

 

Skal teste den mot Prickbort her også, så får den sjekket seg mot de senere års best in test :)

 

Korrotech har jeg bare testet en gang, og da funka den bra, dvs på lik linje med IronX her.

 

Det jeg selv liker med de to er at de funker godt sammen, dvs Tartech på bilen, vente noen minutter og så korrotetch over igjen, vente noen min og så BiltHambers Autofoam i skumkanon så høytrykk..

 

Aner ikke priser enda, og vet saktens ikke om noen av forhandlere på DCN skal ta det inn, men syntes det var gode produkter personlig :) 

  • DCN Poeng 2

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til kona er det mer asfalt og dritt på så jeg tenkte de skulle på prøve seg litt mer der og prøve de oppå hverandre men da funker de tydeligvis bra sammen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye asfaltflekker på bilen siden det er mye asfaltlegging på strekningen til og fra jobb om dagen og etter 4-5 minutter med virkningstid så var det bare å svampe lett over og prikkene forsvant.

 

 

Litt av poenget med disse produktene er at man skal spyle av prikkene for å sikre skånsom og tilnærmet ripefri vask, og heller gå over flere ganger, kan være "skummelt" å gnikke de bort ;)

 

Husk å dokumentere neste test med bilder, pics or it didnt happen :P

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i, en del av de ble spylt bort men noen vasket av. Å si at de måtte gnikkes bort er egentlig feil da de forsvant ved å stryke MF hansken over.

Bilder i neste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...