Gå til innhold

Noen har dratt en nøkkel langs siden på min bil!


Sanderb

Recommended Posts

Hei!

 

I all frustrasjon, så håper jeg at noen av dere kunne hjelpe meg da jeg ikke er så kompetent innen lakk/poleringsfeltet.

 

I begynnelsen av mai ble jeg møtt av et forskrekkende syn, nemlig av at noen har hatt det gøy på min bekostning. De har dratt en nøkkel langs bakdøra på bilen, og helt bakover bakskjermen. Hadde det vært en eldre bil, så hadde jeg ikke brydd meg så hardt om dette, men det er snakk en helt ny Mercedes som jeg fikk ny fra fabrikk i november! Dette har sannsynligvis skjedd mens den har stått hjemme.

 

Jeg var på besøk hos et lakkverksted, og kom jo med det å lakke opp igjen hele døra, i tillegg til bakskjermen. Jøss tenker jo jeg, det kan jo umulig være billig å lakke opp igjen 1/4 av bilen på grunn av en ripe på rundt 50 cm?

En venn av meg snakka noe om å skaffe lakkoden på bilen for så å bestille lakkstift. For så å ta på, og deretter våtslipe.

 

Jeg håper noen av dere kan gi meg noen fine svar som kan roe ned nervene, enn å sitte med tanken på at jeg må sitte igjen med et større tap som ikke engang er min feil.

 

Kan også sende bilder av ripen dersom det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

Uten å ha sett bilder så tror jeg nok ikke det blir bra uten å lakkere som lakkverkstedet rådet deg, tross alt deres fagfelt. Så lenge det er snakk om en såpass ny Mercedes så bør du gjøre det ordentlig med engang. Det var nok ikke dette svaret du ville ha...

 

Han er litt slitsom å høre på, men jeg tror du forstår tegningen....

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=S2aC_oseMe4

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CooperWorks

Hvis du har en Micropaint forretning i nærheten av deg så kan dem anbefales, de lakker opp bare skadeområdet og det koster ikke i nærheten av like mye som lakkverksted. Jeg brukte dem da noen kjørte borti hjørnet på støtfangeren min og stakk av  

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

martinsens

Jeg fikk ripet opp bilen min for noen år siden. Vær medlem av NAF og de gå meg en takst. Varierte mye i pris. Valgte p ikke gjøre noe med det før jeg solgte bilen. Men som er nevnt over var nok forskjellen i pris knyttet til hvor stort område utover skaden som ble lakkert.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Hvor holder du til Sanderb?

 

Mvh

Raymond

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Den er grei, da skal ikke jeg tilby deg å svinge innom! ;-)

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå for lakkering først hvertfall, det er vanskelig å se dybde etc. på noen bilder, men jeg tror det der kan gjøres mye penere med polish og litt tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve ripen som går over døra er ikke så dyp, men den på bakskjermen er såppas at man kjenner det med neglene. Om det har noe å si.

Om en kjenner det med negler så bruker skaden å vere for dyp til at det kan reddes med polering. Fylle med lakk og våtslipe fungerer greit, men blir ikke 100%. Vurdert å ta dette på forsikring? Rekner med det er kasko på en såpass ny bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kjenner det med negler så bruker skaden å vere for dyp til at det kan reddes med polering. Fylle med lakk og våtslipe fungerer greit, men blir ikke 100%. Vurdert å ta dette på forsikring? Rekner med det er kasko på en såpass ny bil

 

Har allerede en forsikringssak på bilen som ikke er avklart enda, som ikke var min feil. Men dersom det ser ut til at jeg taper den saken, så har jeg svært lite lyst å fikse den ripa på forsikringa også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Har allerede en forsikringssak på bilen som ikke er avklart enda, som ikke var min feil. Men dersom det ser ut til at jeg taper den saken, så har jeg svært lite lyst å fikse den ripa på forsikringa også.

Hør med Ronny Nupen her på detailers club.

  • DCN Poeng 1

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...