Flakkster

Tåler bilpleieprodukter å stå kaldt?

Har ikke isolert garasje, så lurer rett og slett på om ting pleier å tåle å stå i garasjen under vinteren? Utenom produktene som åpenbart fryser da.

Hadde en MG NXT stående ute på verandaen bak kjøleskapet (ikke spør meg åssen den havna der) i vinter fant jeg ut nå, og den ser litt grøtete ut :-P Jeg bør kanskje lempe alt inn i kjelleren? Blir jo en del stæsj med tiden!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør ikke la produktene stå i kulde, de kan både skille seg, og miste egenskapene de har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alt over 0 grader akseptabelt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har flere produkter som har stått i ukessvis rundt 2-5grader, og det går bra. :)

Ikke alt fryser ved 0 grader, men det er en grei regel å unngå det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen produkter som har overvintret i garasjen. Ikke så veldig kaldt her på sørvestlandet men Magifoam likte ikke rundt null. Blitt helt grøtete og ser ut til å ha skilt seg. Funker like godt men ser ut som havregrøt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vinteren tar jeg inn alt av produkter(bortsett fra prickbort), høytrykkspyler og hageslangetrommel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 5 liter med wurth avfetting som ble glemt igjen ute i vinter. Sto en ukes tid i minusgrader. Den ble ødelagt..blitt hvit og seig. Personlig flytter eg inn det meste på vinteren. Ingen vits å risikere å ødelegge produkter til x antall tusen kr :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte ett stålskap på jula, monterte en frostvakt i bunnen, og isolerte skapet med litt papp og isopor jeg hadde liggende. Har fungert hittil. Oppbevarer det meste der. Prickbort står i kulden, og HT går innendørs.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan man kanskje bruke et gammelt kjøleskap?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan man kanskje bruke et gammelt kjøleskap?

Hvis du får plass til produktene dine der, er jo det ferdig isolert. Så det fungerer nok utmerket! Pass på at varmekilden blir plassert i forsvarlig avstand fra brennbart materiale, og lag lufting i topp og bunn slik at tunge og lette (brannfarlige) gasser slipper ut. Kjøleskapet er jo veldig tett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive