Gå til innhold

Meguiar's Ultimate Quik Detailer på upolert bil?


Flakkster

Recommended Posts

Flakkster

Hey hey

Er det dumt å legge MG Ultimate Quik Detailer på en uvokset bil (nybil)? I de trådene jeg har søkt om snakker alle om at den beskytter voksen etc. Har nemlig en flaske stående klar, og regner med jeg skal vaske bilen litt før jeg rekker å få en som har peil på faget til å polere, eller hva som er best på en ny bil 8-)

Mao, kan jeg bruke MG UQD på nybilen? Takker for ænswers!

post-10048-0-75022000-1431692247_thumb.j

Endret av Flakkster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint det, gjorde det selv for noen uker siden. Men få gjerne bilen så ren som mulig først med god avfetting og DCN vask siden UQD skal jobbes inn og dermed kan ripe hvis lakken ikke er helt ren. UQD er veldig bra, bilen ser omtrent vokset ut og blir mye lettere å holde ren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt: dumt spørsmål men har QD noe for seg på en polert og vokset bil? Eller blir det litt smør på flesk?

 

Når voksen begynner å bli slapp kan du gi den en runde med QD for å friske opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De som sier det har prøvd den på mange/flere biler, de som ikke sier det har ofte bare prøvd den på 1 bil å fått dårlig resultat. Noen får bla god holdbarhet med samme voks på 1 av sine 2 biler. Dog skjønner jeg at du ikke er fornøyd med 845 basert på testen din, jeg bruker den kun på båten men har ingen problem med å anbefale den videre basert på erfaringer fra mange andre biler, ihvertfall når man tar prisen med i betraktningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...