Josruu

Hvor lenge lar dere fg400 haze før buffing?

Prøvekjørte ny maskin i dag, North detailing pda15 på bilen til kona og brukte Menzerna 400 og 2500 og col 845 til slutt. Testet bare på bagasjelokket enda men skal prøve litt mer i kveld.

Hvor lenge lar dere disse produktene ligge på før dere tørker av?

845 var jeg nok for rask til å tørke av, den var like oljete som når jeg la den på omtrent.

Fikk fjernet en del riper, noen ble betydelig mindre. De som kje ble borte kjenner Jeg med neglen og da er de for dype kansje?

Jeg har uansett noen timer igjen før jeg kan kalle meg flink men ble fornøyd med glansen på bagasje lokket:)

post-6938-0-95862400-1431615391_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting som skal beskytte, skal vanligvis haze, men andre ting skal ikkje haze.

So poleringsmiddel skal vanligvis ikkje haze, mens voks/lakkforsegling skal haze.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker å la 845 ligge en halvtimes tid før eg buffer den. Menzerna polishen buffer du av med engang. Om du legger for tykt vil den vere oljete ganske lenge.,tynnere lag, jo bedre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polish skal ikkje å haze, men på sensitiv lakk bør det ofte ventes med buffing til panelet er kjøligere. Det er for å unngå microriper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en mercedes og en audi så det er vel hard lakk på begge?

Testet forskjellige puter og litt frskjellig press og hastigheter på panseret på audien nå i kveld og har lært litt av det. 845 fikk haze i ca 30 min og var lettere å buffe da. Også så blankt som det blir av den:) begynner å glede meg til mandag da mercen skal til pers:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyske biler har ofte hard lakk ja, om det er tett sort lakk(uten mettalic) har eg opplevd å få microriper ved buffing, da hjelper det å vente 2 min så panel får kjølet seg ned, buffe forsiktigt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Den ene er blå og den andre er koksgrå metalic.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive