Gå til innhold

Wurth PM250-E


Bora2000sr

Recommended Posts

Bora2000sr

Heisann!

noen her som har prøvd wurth sin poleringsmaskin?

er det noe å samle på eller anbefales det å bruke noen annen maskin kanskje til samme prisen??

mener jeg fikk en pris på rundt 2000kr for den...

kanskje jeg får den billigere for han som jeg skulle kjøpe den av hadde en demomodel i bilen som han nesten ikke har brukt.

er ny her inne så ikke skyt meg om jeg har posta feil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at ingen har svart foreløpig, så jeg får komme med et lite fakta-innspill ;)

Würth verktøy er ofte helt ok, men ikke verd prisen. De lager ikke verktøy selv, men kjøper oftest store kvanta av kjente (og ofte utgåtte) modeller fra kjente produsenter.

Om du har fått en pris på ca 2000 skal jeg tvile på at denne har elektronisk opprettholdelse av turtallet, men dersom den skulle ha det burde den absolutt være interessant i forhold til prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr
Jeg ser at ingen har svart foreløpig, så jeg får komme med et lite fakta-innspill ;)

Würth verktøy er ofte helt ok, men ikke verd prisen. De lager ikke verktøy selv, men kjøper oftest store kvanta av kjente (og ofte utgåtte) modeller fra kjente produsenter.

Om du har fått en pris på ca 2000 skal jeg tvile på at denne har elektronisk opprettholdelse av turtallet, men dersom den skulle ha det burde den absolutt være interessant i forhold til prisen!

Takk for svar Kazzper.

du er vel inne på bilforumet ogå du? mener jeg har sett Nicket der før:P hehe

Turtallet justeres ved hjelp av

berøringsbryter, turtallsjusteringen

kan gjennomføres mens poleringsarbeidet

pågår

Maskinen starter alltid på lavest

omdreiningshastighet. Dette

sikrer at poleringsmiddel ikke

spruter ukontrollert. Omdreiningshastigheten

kan tilpasses til den

jobben som skal utføres

Kraftig girkasse sørger for at det

kan arbeides på lav omdreiningshastighet

for sikker og kontrollert

polering

Dersom strømmen brytes må

maskinen startes på nytt. Dette gir

brukeren bedre sikkerhet

3 år garanti mot material- og

fabrikasjonsfeil

kjapt utdrag fr wurth sine sider:)

virka jo veldig bra da.. samt at den var ikke så diger som mange andre er...

den er justerbar fra 200-1500 o/min, veier 2,4 kg, berøringsknapper for justering av turtall og ledvisning av turtall..

den er sikkert bedre enn den maskina jeg lånte av en kompis som han hadde kjøpt på jula.hehe....

men det er standard farger på putene så ikke andre merker har annen farge for rubbing og en annen farge for polish liksom?

blå er rubbing å gul/hvit er polish?

hvordan er prisene på ss i forhold til andre steder? bor ikke så sykt langt unna dem men har dem butikk eller er det kun netthandel?

masse spørsmål på en gang her nå men er ivrig i å komme igang med dette:P ble litt hekta da jeg var med en kompis, som er klargjører, ei helg og var med å rubba ned ett par eldre biler og polert opp å la lakkforsegling og slikt... synes det er digg å ta vare på bilen å ha en ren bil hele tia.. selv om det er litt vanskelig i disse tider da med alt sølevanne og sørpa som er på veien:P.

hehe.. så du også er forhandler så bare glem spørsmålet mitt ang ss. hehe...

Endret av Bora2000sr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Kazzper.

den er justerbar fra 200-1500 o/min, veier 2,4 kg,

men det er standard farger på putene så ikke andre merker har annen farge for rubbing og en annen farge for polish liksom?

blå er rubbing å gul/hvit er polish?

hvordan er prisene på ss i forhold til andre steder? bor ikke så sykt langt unna dem men har dem butikk eller er det kun netthandel?

Er ikke et maksturtall på 1500 rpm litt i minste laget ? (sjekk guide til roterende og zenith-metode)

Det er ikke noe fargekode på poleringsputer som går på tvers av produsenter

scandicshine har produkter du ikke får kjøpe noen andre steder i norge, og prisene er greie.

Når du bestiller varer derifra så er et av valgene om du vil hente de selv hos SS så det tror jeg går greit

mvh

Ståle :)

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr

oki.. takker for kjapt svar folkens!!!

ja får vel bare finne en annen maskin da...

skal nå se på den maskina i dag uansett da.. han fra wurth skulle komme innom hos meg i dag bare så jeg får se.. mn er det noen andre maskiner som er gode å ikke så sykt store som kan anbefales da?? brukes kun på hobbybasis da så trenger ikke å være den dyreste maskina liksom... har lånt en maskin fra kompis som har kjøpt på jula men den er så svak at den må opp på hakk 2 av 6 for å i det hele tatt forsøke å snurre.. så får ikke jobba skikkelig for den går ikke sakte nok i begynnelsen...

men får se på hva kjetil på ss har av maskiner evnt pakketilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr

så noen her hadde kjøpt seg den paken som han har.. den til 5500. den skal vel være grei for en nybegynner den?? diver å lakkerer litt på hobbybasis så greit å kan korrigere ved evnt dellakkering liksom... er jo snart sommer så greit å kan ha en bil som skinner godt:P skal lakkere bilen men det er vel fult mulig å få ut mere glans av den selv etter lakkering??

Flex er fin maskin, og de fleste poleringsprodukter så må du opp i mellom 1800 og 2000omdreininger...
Endret av Bora2000sr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjør på, og hvis du ønsker kan du sikkert få den pakken du snakker om med Scholl produkter også... Men Menzerna er absolutt gode produkter... Blir litt smak og behag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr

da blir det vel pakken han har da... billig det da med tanke på at bare maskina koster nesten 5lapper så..hehe..

noen her som vet av bilpleiesenter o.l i moss eller omegn? skal være dær fra lørdag til onsdag. kunne vært digg å stukket innom en plass for å evnt røske med seg noen produkter:P å se litt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ingen bilpleiesenter, men har ett solid utvalg av egne produkter som du kan titte på før du bestiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr

så at du kom fra moss nå..hehe...

jeg vurderer om jeg skal få dratt på kurs en gang så jeg kan lære litt rundt det med detailing tror jeg.. er egentlig helt blank.. eneste jeg har gjort så langt er å gå over min egen bil for hånd med easyshine etter en god vask for å få glans.. kompisen min har drevet å polert å styra med bilen min ca hver 3 mnd lr noe sånt i fjorsommer. så var bare å ta en vask å tørke åsså på med easyshine så var den gulle god.. kommer ikke på merke men stor firkanta blå flaske med hvit etikett lr noe.

driver du med dette daglig eller er det "hobby" liksom?

Send meg en mail, så ordner vi et tilbud hvis du skal ha andre produkter også ;) ikke noe problem å hente produktene her, med litt kjapp innføring i bruk!

får se om jeg stikker innom en dag å tar en prat...

kommer jo skattpenger om ikke så fryktelig lenge så spørs om det ikke fyker noen lapper for å si det sånn:P

hvordan er åpningstidene dine? skal til steinkjer på fredagen. men kjører ikke fra klæbu før rundt hall 5 så da er det vel stengt.. tenkte bare å stikke innom å se.. mn får ta det etter helga da.. har fri neste uke så:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
så at du kom fra moss nå..hehe...

jeg vurderer om jeg skal få dratt på kurs en gang så jeg kan lære litt rundt det med detailing tror jeg.. er egentlig helt blank.. eneste jeg har gjort så langt er å gå over min egen bil for hånd med easyshine etter en god vask for å få glans.. kompisen min har drevet å polert å styra med bilen min ca hver 3 mnd lr noe sånt i fjorsommer. så var bare å ta en vask å tørke åsså på med easyshine så var den gulle god.. kommer ikke på merke men stor firkanta blå flaske med hvit etikett lr noe.

driver du med dette daglig eller er det "hobby" liksom?

får se om jeg stikker innom en dag å tar en prat...

kommer jo skattpenger om ikke så fryktelig lenge så spørs om det ikke fyker noen lapper for å si det sånn:P

hvordan er åpningstidene dine? skal til steinkjer på fredagen. men kjører ikke fra klæbu før rundt hall 5 så da er det vel stengt.. tenkte bare å stikke innom å se.. mn får ta det etter helga da.. har fri neste uke så:P

Hobbybasis her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp, ser sånn ut.. Fein er vel ikke så værst når det gjelder verktøy vel? Feinsag er jo knall :D

Fein polermaskin skal visstnok være veldig bra, men koster såvidt jeg har hørt 6-7000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000sr

oki..hehe... men siden topphastigheten på wurth sin er så lav så må jeg vel ty til andre midler:P

får se om ikke jeg får krangla til meg pakken på ss da.. de så jo ikke dum ut :P

Bernhard: kanksje det evnt kunne vært mulighet for å komme å sett/hørt/prata litt da iløpet av lørdag-onsdagen:P hehe...

litt greit å kan møte folk man snakker med på forum også...:P er jo som sagt helt smågrønn på området så ikke dumt å snakke med folk med peiling liksom... kan jo seff kjøpe produkter og prøve selv men istede for å kjøpe masse dritt som er dårlig så heller kjøpe noe bra med en gang...

Fein polermaskin skal visstnok være veldig bra, men koster såvidt jeg har hørt 6-7000,-

men hva er anbefalt hastighet på ei maskin da?? siden 1500 var litt i minste laget liksom...

hadde ikke tenkt å bruke 6000 på ei maskin nei..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...