Gå til innhold

Produkter i Mosseområdet?


wreckmaster

Recommended Posts

wreckmaster

Hei! Er ny på forumet og har akkurat oppdaget detailing...Så jeg dro og kjøpte meg Meguires wash mitt, Meguires car shampoo, meguires nxt 2.0 tech wax til og med Meguires bøtte kjøpte jeg( alt dette på Bil-xtra). På smart club kjøpte jeg eksteriør microfiber, TW prewash gel, TW felgbørste og TW felgvask skum.... Ble veldig fornøyd med resultatet etterpå. Men nå vil jeg ha mer, når lønna kommer er det tilbake på bil-xtra og kjøpe wash magnet, meguires clay, meguires pre wax og ett eller annet finishing product.... Har fortsatt noen vaske swirls fra min fortid som heftig svampe vasker + noen få riper som nxt ikke tok. Men så leser jeg om alle disse fancy produktene som blir nevnt i dette forumet og kunne tenkt meg og prøve noe av dette. Jeg hater nettbutikker og vil kjøpe ting jeg kan se på først, kjenne på osv. Er det noen butikker i Mosseregionen som selger slike kvalitetsvarer foruten Bil-xtra?

Btw Bilen jeg skal bruke produktene på er en 08 Fiat 500 i gammeldags ikke metallic mørkeblå ( jive blue på Fiatspråk ). Fortsatt ok i lakken men bærer noe preg av svamping fra vinteren ( aldri mere svamp!!!!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny på forumet og har akkurat oppdaget detailing...Så jeg dro og kjøpte meg Meguires wash mitt, Meguires car shampoo, meguires nxt 2.0 tech wax til og med Meguires bøtte kjøpte jeg( alt dette på Bil-xtra). På smart club kjøpte jeg eksteriør microfiber, TW prewash gel, TW felgbørste og TW felgvask skum.... Ble veldig fornøyd med resultatet etterpå. Men nå vil jeg ha mer, når lønna kommer er det tilbake på bil-xtra og kjøpe wash magnet, meguires clay, meguires pre wax og ett eller annet finishing product.... Har fortsatt noen vaske swirls fra min fortid som heftig svampe vasker + noen få riper som nxt ikke tok. Men så leser jeg om alle disse fancy produktene som blir nevnt i dette forumet og kunne tenkt meg og prøve noe av dette. Jeg hater nettbutikker og vil kjøpe ting jeg kan se på først, kjenne på osv. Er det noen butikker i Mosseregionen som selger slike kvalitetsvarer foruten Bil-xtra?

Btw Bilen jeg skal bruke produktene på er en 08 Fiat 500 i gammeldags ikke metallic mørkeblå ( jive blue på Fiatspråk ). Fortsatt ok i lakken men bærer noe preg av svamping fra vinteren ( aldri mere svamp!!!!!!!!)

Velkommen hit!!!

Du må handle på www.scandicshine.no selv om du hater nettbutikker. Stort utvalg, og utrolig god service.

Lover deg at du ikke blir skuffet..

Turtlewax er veldig "ut" for oss som henger her.. Det går b.l.a. i Scholl, Swissvax, Chemical guys, Duragloss.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Hva mener dere jeg bør ha ved siden av eller i tillegg til de Meguires produktene jeg allerede har kjøpt da? Har skjønt at TW er ut, men tenkte som så at på hjula fikk det gå :blink: Skal titte litt på scandic shine :D Bernard er fra Moss skjønner jeg, tittet litt på galleriet av Passaten. Er det på Mosseporten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
wreckmaster
Taket på Amfi-senteret mot Peterson...

Ok, tøffe felger :) Kom med tips folkens. Har lest vaskeguiden her inne og tatt til meg mange gode råd. Må innrømme at jeg er litt skeptisk til og bruke maskiner på bilen min :unsure: Har liksom et litt :wub::wub: forhold til den. :D Foretrekker nok det jeg kan gjøre for hånd.

post-711-1238000241_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BilXtra'n har Scratch-X, den tar det meste av det du måtte ha av vanlige vaskeriper :)

Jobb den godt inn med pad på et lite område av gangen, og tørk av med en gang med en Microfiber. Er det ekstra ille kan du gjøre det 2-3 ganger. Så etterbehandler du med TechWax'en du har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fiat %00 tar ikke mange minuttene å polere da ;) er ikke store bilen den, men er en artig sak det der..

TW har noe bra saker, men mye annet er bedre.. det er en jungel av skaer der ute også, og lett å gå seg bort og mye "rar" info også å få enkelte steder.. om du liker å ta på saker å ting før du kjøper kan du sikkert se hva bernhard har og ta valg der også, men følger du tips fra forumet her så kommer du nok i mål mht varene, her er det mange øyne som følger med og vranglære eller feil info om produkter blir fort fisket opp an andre og rettet på...

så fra en som også startet som skeptiker til nettbutikk til en annen som starter som skeptiker.... utvalg-service-pris vinner glatt på nettet, varene har du ofte 1 el 2 dager etter du har bestilt de også..

Scandicshine, godkjemi, swissvax og nanolotus er alle godkjente DCN forhandlere og har bare plusser i margen :)

Som Kazzper sier så funker scratchX bra for hånd, litt jobb på en hel bil, men det funker.. Deep Crystal serien til meguiars (1-2-3) er også bra samme er NXT tech wax.. Soft wash til vask av "ren" bil og NXT til vask av møkkete bil..

Alternativt er Duragloss fra Scandicshine 101-105-111 er alle tre prima saker..

Skulle nesten ønske det var meg som var i startgropa mht bilpleie, var mange WOWer da... clay, prickbort, gritguard, ullmitts, swissvax, foamcanon, Quickdetailere mm..

vel shop i vei, og gjerne flere bilder av 500`n din også shinet..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne pakken på chemical guys. Er dette en grei begynnerpakke? Er jo ikke så gærn pris. Ca 1200nok. :rolleyes:

http://www.chemicalguys.com/DETAILING_KIT_...T_p/hol_107.htm

Bra pris der og da når du ser det på utenlandske sider. Så kommer frakt på nesten like mye i tilleg + toll. handla mye fra ag (autogeek) før, men handler nå nesten alt fra Ketil (scandicshine) fordi det er ikke store prisforskjellen, enkelte ting kan koste mer, spessielt gallons og store ting.

Dessuten kommer tinga fra norske nettbutikker mye fortere enn fra utenlandske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster
Bra pris der og da når du ser det på utenlandske sider. Så kommer frakt på nesten like mye i tilleg + toll. handla mye fra ag (autogeek) før, men handler nå nesten alt fra Ketil (scandicshine) fordi det er ikke store prisforskjellen, enkelte ting kan koste mer, spessielt gallons og store ting.

Dessuten kommer tinga fra norske nettbutikker mye fortere enn fra utenlandske.

OK takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster
Kul bil! Fortjener gode produkter denne!

Håper jeg klarer og holde den fin så lenge som mulig. Allerede fått endel swirls, men nå har jeg lært: Aldri mer svamp!!!!!!! Wash mitt og god saker heretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

washmitts, ullmitts eller washpudel er kos for lakken ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...