Gå til innhold

Lansert: Canon EOS 500D


skoTner

Recommended Posts

DCN noen av de første som får nyheten? I dag lanserer vi nye Canon EOS 500D:

• 15,1 megapikslers CMOS-sensor i APS-C-format

• Filmopptak i full HD 1080p-kvalitet med HDMI-utgang for tilkobling til HDTV

• Høy ISO-hastighet på opptil 12800 for enestående ytelse i lite lys

• Serieopptak på opptil 170 store JPEG-bilder med 3,4 bilder i sekundet

• 3,0-tommers Clear View VGA LCD-skjerm med direktevisning

• Bredt AF-område med 9 punkt og meget presist sentralt AF-punkt

(kryssensor)

• DIGIC 4 med 14-bits bildeprosessering for naturtro farger og fine graderinger

• Integrert EOS-rensesystem med selvrensende bildebrikke

• Kompakt og lett kamerahus

• Kompatibelt med samtlige EF- og EF-S-objektiver, Speedlite EX-blitser og

tilbehør.

Kamera vil nok være på plass i butikkene sent mai.

(i tillegg lanserte vi også ny blitz: Canon 270EX

post-528-1237971951_thumb.jpg

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • skoTner

    10

  • tommy_sn

    7

  • mar1us

    4

  • Bernhard

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Nå har ikke jeg 500D da, men... Det vil si jeg har noen tusen på vei inn til lager. Så er det ei heller Jan Thomas det er bilde av. Bare en som gjerne vil være Jan Thomas og se slik ut.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... skal se om jeg ikke klarer å hoste opp en liten DCN-deal på de første som kommer til landet. Dog tør ikke love noe på dette tidspunkt.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Thomas klarer vel ikke engang å fremprovosere rynker i trynet sitt...

Hva blir prisen på det nye vidunderet Andreas?

Lyst til å bytte ut Sony speilet mitt snart..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitzen forøvrig...

Speedlite 270EX kan brukes med digitale EOSkameraer og byr på en rekke avanserte blitsfunksjoner i en kraftig, kompakt enhet.

• Kompakt, kraftig blits

• Største ledetall på 27

• Rask og stille opplading

• Angi sentrale blitsfunksjoner fra kameraets menysystem

• Manuell blitsstyrke kan justeres i 1/3-intervaller

• To zoomposisjoner

• Vippbart hode for indirekte blits

• Strøm fra 2 AA-batterier

Kommer nok til å ligge på rundt kr. 1700,- inkl. mva ut og forventet i butikkene slutten av mai. Strekkode på esken skal være 4960999642178 og varenummer 3806B003 (annen strekkode og varenummer betyr gråimportert vare og da null garanti).

Når det gjelder pris på 500D så prøver vi å få butikkene til å prise det til kr. 10 999,- for kittet og kr. 9 999,- for bare kamerahuset. Men av erfaring kommer vel noen nettbutikker til å dumpe denne prisen. Vi kan jo ikke diktere noe pris som den enkelte forhandler skal ta for dette, så pris er det forhandlerne som bestemmer.

post-528-1237976285_thumb.jpg

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCN deal hadde vært lekkert..!

Er autofokus på video-moden å på denne ikkesant?

Canon 500D

Se der fikk gutta ut 500D'en ja. *kremt* Japan *kremt* Phot *kremt* o er nok *kremt* blant *kremt kremt* de *kremt* som *kremt* får først.

Autofokus på video ja, og i Full HD da! :o Digic 4 i motsetning til 450D og eldre, så her er mye nytt og spennende.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Åssen lyd er det når man tar bilde?? Den samme feminine lyden som ClearCoat har på sin el en litt mer mandig lyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kamera har Christer da? ... og når ble lyd viktig?

Endret av skoTner

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

2009 A5 3.0TDI S-line quattro | Issølv | Sort S5-interiør | Carbon Atlas interiør | Panorama glasstak | MMI 3G | Bang & Olufsen | APS m/ kamera | KW Variant 3 | TTS ratt | Advanced Key/Keyless | El. S5-seter m/minne | Hold Assist | Cruise Control | El. solgardin | Xenon plus | MTM 310hp kit | Caractere bodykit | 10,5x20" Petrol Traviata felg m/ Vredestein Sessanta 285/25-20 dekk

Lyd er viktig, Canon høres litt mer skralt ut synes jeg, men til 999,. ink mva. så burde det jo gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kamera notert på lista... ut fra specs så høres dette ut som en bra sak dette, og et steg i riktig rettning for mitt vedkommende.. men, tja hva skal en ta, Foma vasker eller kamera...hmmm.. :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. jeg vil ha - jeg vil ha!

Skotner: Vi kan gjøre en byttedeal, ikke sant? En pent brukt felgbørste og ei flaske Super Resin Polish? Og siden jeg er i godt humør kan jeg slenge med ei halv flaske PanGlans :thumbs:

Men seriøst; 500D står nå veeeldig høyt på ønskelista! EOS 500 standardkameraet mitt har vært med meg i mange år, men det er kanskje på tide å finne en digital erstatning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...