Gå til innhold
cereita

vaskeriper/swirls på min sorte Tesla

Recommended Posts

cereita    0
cereita

Jeg har etter 2 runder med lakkbehandling og voksbehandling igjen fått vaskeriper på min sorte Tesla.

Jeg har møtt endel folk som har sett på ripene som mener dette kan poleres bort, ihvertfall mesteparten.

Er det noen i Oslo eller i nærheten som evt kan hjelpe til med dette, evt komme med tips?

Med tanke på at jeg allerede har betalt for full lakkbehandling/vokvoksbehandling så håper jeg på å slippe dette en gang til.

Noen som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Hvor lenge er det siden den ble behandlet, og hvordan har den blitt vasket siden?

Kan event komme innom meg i oslo så kan jeg se på det om ønskelig. Jobber på storo senteret

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cereita    0
cereita

Jeg fikk full lakkbehandling av Tesla i mars pga riper i lakken da også. Jeg har kun vasket bilen for hånd på selvvask med en sånn vaskemaskin jeg kjøpte på det første stedet jeg tok lakkbehandling hos

Kan du sende meg info på mail, så tar jeg kontakt med deg, ce-reita@hotmail.com

Endret av cereita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Har du fått riper er det ingen vei utenom å gjøre jobben på nytt! Bruk mer penger å legg på en ordentlig coating som gir ripebeskyttelse, en voks beskytter next to nothing!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cereita    0
cereita

Problemet er at alle sier at lakken på sort Tesla er veldig dårlig og at det nesten er uunngåelig å få vaskeriper, men de som har sett på den når jeg har ladet har sagt at de tror det kan poleres bort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

for hånd ... med en sånn vaskemaskin

Det må du gjerne forklare litt nærmere... :)

Det er i hvert fall to muligheter for hva som har skjedd:

1) Lakkbehandlingen du fikk fjernet ikke riper, de bare la på en voks som skjuler ripene en liten stund til du vasker bilen igjen.

2) Vaskingen har laget nye riper

Uansett hva du velger for å fjerne ripene, må du legge en god strategi for hvordan du skal vaske skånsomt fremover, så du får minst mulig riper. 

Vaskerutiner er nøkkelen til å beholde en fin bil over tid. :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jonce    144
Jonce

Er så og si umulig å unngå vaskeriper hvis bilen bare er vokset. Legger man en coating så legger denne seg som en glass hinne utenpå lakken og denne er mye hardere og da blir det mye vanskeligere og få riper :)

Så og si alt av vaskeriper kan poleres bort, men legger man ikke en coating så kommer de tilbake :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cereita    0
cereita

Jeg har som.sagt hatt full behandling 2 ganger hvor de først fjernet alle riper, så tok lakkbehandling og voksbehandling. Vil bare finne ut om det er mulig å bare polere bort mesteparten av ripene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Ja det går ann men du må uansett legge ny lakkforsegling evt voks 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cereita    0
cereita

Det har nok skjedd når jeg har vasket bilen for hånd, men føler at jeg alltid er forsiktig og nøye. Fortsatt har det da kommet nye riper.

Endret av cereita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Vil bare finne ut om det er mulig å bare polere bort mesteparten av ripene

Hvis det er vaskeriper, er svaret ja. Men som jeg skrev over, hjelper det deg lite å fjerne vaskeripene hvis du ikke vasker riktig. Vasker du feil må du fjerne vaskeriper etter hver eneste vask. Det blir som en evig syklus. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cereita    0
cereita

Det skader jo ikke prøve å få polert det vekk, men jeg har ikke noe særlig erfaring med å gjøre dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DeejayTID    29
DeejayTID

Hvilken behandling har du hatt?

Hvilket vaskeutstyr har du?

Det går jo ikke ann å gjette på "lakkbehandling".

Kebabvasken på hjørnet har jo også "lakkbehandling", bare på en negativ måte. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cereita    0
cereita

Får håpe at noen kan hjelpe meg eller vise meg åssen jeg polerer vekk dette da, og gir meg noen bra tips når det gjelder vasking/produkter

Husker ikke hva det het faktisk, men var som sagt Tesla selv som tok siste behandling og da måtte de først fjerne alle riper så ta full behandling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Det skader jo ikke prøve å få polert det vekk, men jeg har ikke noe særlig erfaring med å gjøre dette

Som jeg skrev lenger opp er en av mulighetene at lakkbehandlingen du fikk, ikke fjernet ripene. Det betyr at ripene du ser nå, ikke nødvendigvis kommer fra vask ETTER behandlingen. De kan ha vært der en stund og du har vasket de frem igjen etter hvert som du vasker av voksen.

Anbefaler at du får gjort dette av noen som kan korrigere lakk skikkelig. Da har du et godt utgangspunkt. Velg også noen som driver med coating som beskyttelse. Det minsker kanskje problemene med vaskeriper noe.

Du kan polere vekk dette selv. Men da må du ha skikkelig utstyr til å gjøre jobben. Du bør også øve litt først med maskin, på noe det ikke er så farlig med, før du går løs på din bil med følsom lakk. ;)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Detailmafia Norway    348
Detailmafia Norway

Du kan se på den Tesla solid black jeg driver med nå:-) Vasket EN gang.

Må bare ta deg en tur om du ønsker.

LINK finner du her.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cereita    0
cereita

Send meg gjerne litt info om dette på min mail, ce-reita@hotmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Ser Dennis som er grunder av DCN også sliter med sin sorte Tesla, så lakken der er nok noe for seg selv.

Riktig vask er veldig viktig på den type lakk, så uansett sted du leverer den (mht DCN brukere), så ta gjerne et lynkurs i vask også og se om det er noe du kan ta med deg av tips, så du holder den bra.

utrolig i 2015 at de kan lage en lakk som tåler så lite.

Lykke til med shine av bilen :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Eneste måten å unngå vaskeriper på en sort Tesla er å ikke vaske den...

• DCN Poeng 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    533
Dennis

Som nevnt over har jeg også en sort Tesla.

Lakken til Tesla og da spesielt 1 sjikt sort er rett å slett veldig dårlig. Selv om man vasker den forsiktig og på riktig måte så klarer man ikke helt å unngå å få noe swirls.

De fargene med metallic tåler mer siden de har klarlakk over, men langt fra bra. Har sett flere av de også som ikke ser bra ut, feks blå med metallic.

Mørke farger som sort og blå gjør også riper og defekter mer synlig enn lyse farger selv om de samme "skadene" er der.

Tipper årsaken muligens er at Tesla holder til i California som har strenge regler på mye innen kjemikalier og Tesla bruker derfor en veldig dårlig miljølakk.

1 sjikt lakk er uansett kjent for å være myk og får lettere riper og merker fra steinsprut osv.

Driver å tester ut litt forskjellige forseglinger for å se om jeg finner noe som fungerer bra. En voks beskytter ikke noe mot riper, så man må ha en sealer som legger seg som en beskyttende hard hinne over som feks Modesta og lignede.

Xpel folie er også en mulighet, men koster ganske så mye.

Har også vært innom tanken å få en kompis til å hellakkere bilen med ordentlig 2 sjikt lakk. Blir egentlig irritert på at man kjøper en såpass dyr bil og så blir den levert med så dårlig lakk.

Nå får man også sort med metallic fra Tesla (obsidian black) men den var ikke tilgjengelig tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig