Gå til innhold

Får ikke bort bremsestøv?!!??


Josruu

Recommended Posts

Det er litt over en uke siden sist vask nå (den har stått på lakkering i 3 dager) og i dag kunne jeg vaske siden lakken har fått herdet litt. La på surfex i 1:10 på felger og en runde med 1z felgrens som før har fjernet alt støvet. Glidd over med MF vott og høytrykkspylet etterpå. Da jeg skulle tørke så jeg at på framfelgene, spesielt den høyre så sitter det igjen mye støv. Tok en ny runde men fikk ikke av mer. Prøvde faktisk med sterk bremserens fra wurth på MF klut uten at den tok det!!

Hva skal jeg bruke for å bli kvitt det? Polerte og vokser felgene før jeg satte de på i vår også.

Ikke har jeg kjørt eller bremset hardere enn vanlig så det skulle ikke ha noe å si. Når jeg har vasket før så har alt støvet blitt borte så jeg kan egentlig ikke skjønne dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Lakkstøv?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på tanken men det er det nok ikke, det er grått/svart og ligger der. Som bremsestøvet vanligvis legger seg. Og noe av det gikk bort, men det sitter igjen litt.... Bilen er blå så da burde det jo vært blått og ikke bare akurat innimellom eikene.

Prøve å claye området kansje?

Eller kansje corrosol vil hjelpe? Det har de på bensinstasjon borti veien her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Ville også sjekket at ikke bremsene henger, siden det er mere støv på den ene felgen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var like mye på andre siden men at der fikk jeg bort mer. Merker ingenting på bilen så det skal ikke henge på noe. Ikke alt for lenge siden det ble smurt opp heller. Men selvsagt ingen umulighet at det subber litt. Få bort dritten først og følge med på om det kommer igjen urimelig mye ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Bare å kjenne på felgene etter en kjøretur, om noen er mye varmere en andre, så er det fare for at bremsene ligger innpå litt (foran er alltid varmere en bak, men er det stor forskjell mellom h/v foran, så bør du sjekke det opp)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ett stykke i dag og bremsene var like varme på hver side. Kjøpte korrosol og det funket:) og grunnen til det kjenner man egentlig idet man åpner flaska, fytti hel..... For ei lukt. Men hvor lønner det seg å handle dette? Betalte 250,- for en liter på den lokale stasjonen i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Det var dyrt ja. Kjøp det hos en av samarbeidspartnerene på DCN. Desto større kvantum du handler, desto mer for pengene. En liter ligger vel ca. på 179,- pr. 1-litersflaske. 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Det var verdt det for å få ro i sjela:) men neste flaske blir kjøpt en annen plass ja!

Bli vip medlem det lønner seg i lengden,garantert :) bra det ordnet seg med bremse støvet på felgene :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Syns det er genialt at du har en bensinstasjon som faktisk har Bilt-Hamber Korrosol, cred i lange baner spør du meg!!

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Du kan også berolige sjela med at det er billigere å kjøpe 1 liter for 250kr og få den i hånda på direkten, enn å bestille 1 liter samt å betale frakt for denne (179+100ish) samt å måtte vente 2-3 dager på å få den levert :)

 

Men hiver man den med på en større samlebestilling så lønner det seg nok å handle over nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk begge stasjonene på skreia har over gjennomsnittet av slike produkter:)

Og en på forumet her som forhandler alt dette bor rett borti veien her så det blir nok bare en tur til han heretter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...