Ingolf

Forvask skumkanon: autofoam - magifoam - q2m foam?

BH autofoam begynner å nærme seg slutten.

Trodde dunken ville vare nærmest evig, men så er det jo fryktelig gøy å bare skumme over og da tar det etterhvert slutt.

Autofoam har gjort nytta si det, og prisen er upåklagelig, men jeg ser at flere skryter av autobrite magifoam. Gyeon Q2m foam er relativt nytt på markedet, men til den prisen burde det være sykt bra og jeg skulle gjerne hørt om noen med personlige erfaringer..

Bilen har AG hd-wax lagt i påsken, og jeg rekker vanligvis ikke håndvask mer enn 1-2 ganger i måneden. Da blir det 2-bøttevask med dobbel gritguard i skittenbøtta osv, og det nærmeste jeg kommer fredfull meditasjon i en ellers stresset hverdag. Såpe og avfettingsarsenalet er pt. 5l jif, 3l mr pink, 3l citrus w&g, 15l prickbort, 4l surfex og 8 liter selaclean. Problemet mitt er altså at det er skum til kanonen det tydeligvis går mest av :P

Har varmtvann i utekrana og vasker helst med dette via HT, om da ikke unga skal bades på kvelden :D

Jeg bor i oslo, så det blir ofte mye trafikkfilm igjen etter forvasken.

Hvis noen av disse skulle være bedre på akkurat det punktet, og da uten å ta for mye voks så betaler jeg gladelig litt ekstra for at det ikke ser så krise ut de gangene jeg ikke har tid å ta håndvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, leita vel egentlig bare etter en unnskyldning for å prøve q2m :P

Hvis nerden sier det er bra, så kan det jo ikke gå gallt!? :-D

worst case sceneario > bruke noen ekstra minutt med surfex for trafikkfilmen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes egentlig surfex 1:30 fra trykksprøyte etterlater en "renere" overlate enn Autofoam. Syne skummet etterlater litt "slim/tåke", som ikke betyr noe om jeg skal vaske med svamp etterpå.

For min del: Alltid berøringsvask etter skum, alltid sufrex fra trykkane for berøringsfri vask.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex også legger igjen "tåke" uten berøringsvask, det vil man omtrent alltid få dersom man dropper berøringsvask dessverre.. Dersom man vasker hyppig vil det dog ikke bli like ille, men uten berøringsvask vil den aldri se helt ren ut når bilen tørker..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magifoam fungerer veldig bra. Hsr brukt den et drøyt års tid, og den plukker mye skit fra lakken. Henger lenge også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forøvrig ingen illusjoner om ren bil uten berøring, men så bra som mulig og bedre enn 5 minutt på selvvasken hos statoil er målet :)

Har litt problem med at det sjelden er overskyet når jeg har tid, så foretrekker derfor skum fremfor surfex.

Autofoamen har tildels rent av litt fort med mindre jeg blandern sterkt, så har begynt å legge tynt og heller smådusje når det sklir av.

Rett og slett enklere å se at det tørker inn med skummet, og det holder jo litt lenger uansett.

Magifoam har jeg lest kan bli liggende ganske lenge på bakken etterpå, er dette noe som avhenger av diverse faktorer eller er det slik den alltid er?

Har jo også gtechniq w4 sin som hadde vært gøy å teste

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq W4 er fin den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og så etter 3 pils, så kjørte vi på med autoglaze power wash 25liter, autoglaze snow foam 500ml og razeglace snow foam 2.5l

P p p paaarty!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og så etter 3 pils, så kjørte vi på med autoglaze power wash 25liter, autoglaze snow foam 500ml og razeglace snow foam 2.5l

P p p paaarty!

power wash holder i evig tid:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive