dj john

Så en flekk rundt en ripe på bak dør

post-3438-1431123097,0577_thumb.jpeg har prøvd å polere det port men ser ut som om klarlakken er borte?Hvordan fixe? Lakke hele døra eller legge på litt klarlakk?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bumper denne 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske vanskeligt å se ut fra bilde hvordan det er, og størrelsen.

Men mest sansynligvis spot repair

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis klarlakken er borte bør du kjenne det. Enten er det en kant der hvor lakken har flakket av, eller så har det skjedd noe veldig rart og overgangen er "diffus", men du bør fortsatt kjenne det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok spotrepair ja.Har hørt med lakereren nå.Merklig merke men noe har vært borti døra og virker som om klarlakken har blitt gnisset/skrapet bort .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som klarlakken er borte, eller har blitt så tynn at baselakken under oppleves å endre fargenyanse.

Enkleste og mest sannsynlige forklaring er at noen har maskinpolert grovt for å fjerne en ripe, og endt opp med å korrigere for mye.

post-3438-1431123097,0577_thumb.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser akkurat ut som min første våtslip :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg nesten tilsvarende på en bmw x3 nå nyligt, ifølge eiger må det ha kommet fra klargjøring, men etter skikkelig vask så dukket det opp et felt på speilet som har blitt våtslipt og fikset på, og et felt på dør. Denne var kjøpt flett ny og han har tatt vare på den.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som klarlakken er borte, eller har blitt så tynn at baselakken under oppleves å endre fargenyanse.

Enkleste og mest sannsynlige forklaring er at noen har maskinpolert grovt for å fjerne en ripe, og endt opp med å korrigere for mye.

post-3438-1431123097,0577_thumb.jpeg

Ja det ser slik ut for meg også  <_< Det morsomme er at jeg bestilte våtsliper kit for å fjerne de ripene som var der..men som sagt dukket denne opp tydelig etter vask  :mad: Jeg har for noen dager siden polert med Da maskin og menserna 400 men ikke stått på et sted å rubbet.Så tydelig at noen har prøvd å rette opp ripa og nesten fjernet all klarlakken.Men jeg får sove om natten for det  :) da min lokale lakkerer har fått rette oppskriften på lakk blandingen så det ordner seg nok+at ripa har jo mer eller mindre vært der fra jeg kjøpte bilen :)

Ser akkurat ut som min første våtslip :)

He he..ja ser slik ut men rart at den ble så tydelig  nå uten noe fysisk rubbing :blink:

Såg nesten tilsvarende på en bmw x3 nå nyligt, ifølge eiger må det ha kommet fra klargjøring, men etter skikkelig vask så dukket det opp et felt på speilet som har blitt våtslipt og fikset på, og et felt på dør. Denne var kjøpt flett ny og han har tatt vare på den.

Ja den har jo lakkert opp bakluka x2,panser x1 og forskjerm 1x og nå snart andre forskjerm og døra da  :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har lakkereren sett på det å døra må lakkeres,time på mandag som kommer :) phuu...Ba han om å maskere grundig over alt å det skulle han gjøre.så da krysser vi fingrene  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive