Gå til innhold

Trenger tips til skinnpleie.


ovlov86

Recommended Posts

ovlov86

Hallais. Min far har handlet ny eGolf. Denne har skinnratt og skinnseter. Er det lurt å behandle dette med noe nå som bilen er helt ny, for å redusere slitasje og beskytte skinnet?

Tar gjerne imot tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

Skader aldri og kline inn noen produkter.

 

Du har mange muligheter. Swissvax går jo for og være veldig bra. Selv har jeg testet ut Chemical Guys sitt sett. Syns det fungerte fint, god "nybil" lukt, og det så ut som skinnet ble friskere i fargen.

 

Har også prøvd Gtechniq sin L1 Leather Guard. Usikker på funksjonaliteten til denne. Men er jo verdt og prøve :)

 

http://alienautospa.no/produkt/interior/skinn-behandling/gtechniq-l1-leather-guard

 

http://alienautospa.no/produkt/interior/skinn-behandling/chemical-guys-skinnpleiekombo-450ml

 

http://alienautospa.no/produkt/interior/skinn-behandling/swissvax-leather-care-kit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Eventuelt så har du Max Protect Leather Coat, la den på nybilen nå selv

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som kjøpte en E-Golf rett før jul 2014.. de setene så veldig skitne ut nå, så jeg vil anbefale deg å få på noe så fort som overhode mulig.

(husk å rense dem først)
De setene var tørste som en full sjømann på perm, og sugde til seg lexol.....  

Var veldig tørre i skinnet fra butikk så det ut til..

Endret av Flippi

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alextech

http://www.swissvax.no/produkter/skinn-laerpleie-produkter/swissvax-leather-care-kit

Kjøp denne er det beste du får, har prøvet mye jeg bruker kun dette nå

 

Jeg ble faktisk overrasket over at CG sitt skinnpleiesett etterlot en finere finish og lukt enn hva Swissvax sitt gjorde. Men det er kanskje smak og behag :) 

 

At SW sitt er bra er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Du kan også rense alt av skinn i bilen ved å bruke produktene til Lederzentrum GmbH / COLOURLOCK. De er vel verdens største på skinnrep, produkter til rens og behandling generelt. 

Regner med at Soft Clean holder på såpass ny bil.. Så skinnkrem for å få litt fuktighet i skinnet etter at denne har fått i seg en del rens..

Her er det opp til deg eller eier om en liker shiny skinn eller matt. Det beste IMO er jo minde glans jo bedre :)

Så til slutt etter en god stund legges det på Leder Versiegelung.. Alt fra samme merket.

Du kan kontakte car-spa.no eller oslo-skinnspesialisten.no (samme firma) for å kjøpe produktene.

 

Som eksempel bare for å vise hvem sine produkter som blir brukt av bl.a Swissvax eller Scandicshine så ser du på denne linken:

http://car-spa.no/1/rensavskinn ;)


http://www.swissvax.no/produkter/skinn-laerpleie-produkter/swissvax-leather-care-kit
Kjøp denne er det beste du får, har prøvet mye jeg bruker kun dette nå

 

Før du skriver noe slikt "at det er det beste en får" vil jeg anbefale deg først å bruke ALT i verden som finnes til f.eks skinn. Har du gjort det? ;)

Så undersøker du litt markedet og ser hvem som produserer hva og hvem som kjøper fra hvem osv. Så er det en del rebranding i verden osv..

Jeg liker Swissvax selv og er veldig glad i merket samt produkter til Swissvax. Men sorry mac, det er ikke det beste i verden som finnes ;)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Her også sverger jeg til Swissvax sitt sett. Enkelt og greit med rens og leather milk i det settet.

Funker veldig bra :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Her også sverger jeg til Swissvax sitt sett. Enkelt og greit med rens og leather milk i det settet.

Funker veldig bra :)

 

Så det du egentlig mener nå er at du også sverger til Lederzentrum / Colourlock  :thumbs:  

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er veldig fornøyd med swissvax sitt sett. Fint å jobbe med, leather milken lukter godt, og gir akkurat passe mellom matt og glans i skinnet :) og der følger med elefantfett som gir ekstra beskyttelse på utsatte plasser

Endret av Aero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Jeg og har blitt fortalt av skinnprodusent at alt skinn etter 1970ish ett eller annet ikke trenger noe skinnkrem/lotion da det ikke absorberes av skinnet, men det fordamper. Tidligere skinnprodukter var ikke behandlet på denne måten, og trengte næring, noe nytt skinn da ikke gjør.

 

Uansett har det ikke skadet noe her når jeg har brukt en skinnrens og en lotion på skinnet fra Swissvax.

 

Hvorvidt dette gjelder alt skinn, om det gjelder slitt skinn (at overflatebehandlingen er slitt vekk, om den kan slites vekk) eller om noe skinn fortsatt bør tilføres lotion vet jeg ikke. 

 

Dr Leather har jeg testet her, og det er bra saker det, wipes er gode og enkle å bruke, og er et ett stegs opplegg.

Finnes enten som wipes eller på sprayflasker. Uansett så har jeg hatt tendensen til å ende med Swissvax sine produkter :)

 

@Makki: Om de produserer for feks Swissvax (relabeling) eller er det samme produktet, så liker jeg det nok, har ikke testet produkter der flaskene har hatt navnene du nevner :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

En ting skal sw ha, Leather milk setter en herlig lukt i bilen!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har hatt den på blokka her Marius, Funker den bra?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Eventuelt så har du Max Protect Leather Coat, la den på nybilen nå selv

 

Gjør ikke denne skinnet blankt?

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gjør ikke denne skinnet blankt?

Synes ikke det ble så mye blankere etter buffing. Men den kan gjøre det ja

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Slenger meg med litt her.

Trenger litt tipps til skinnpleiesett. 

Har tidligere brukt et sett fra Biltema men synes det lukter litt hest.

 

Er det noen produkter som lukter mest mulig som nye skinnseter gjør?

Alfa Romeo 159 JTDm 2010

Fiat 850 Special 1971

Puch Maxi S 1972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med litt her.

Trenger litt tipps til skinnpleiesett. 

Har tidligere brukt et sett fra Biltema men synes det lukter litt hest.

 

Er det noen produkter som lukter mest mulig som nye skinnseter gjør?

 

Denne fra Chemical Guys lukter veldig skinn : http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_90&product_id=888. Lukten forsvinner i løpet av 3-4 dager. Personlig synes jeg det ble vel mye skinn-lukt. 

 

Jeg har falt tilbake på Swisswax : http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_90&product_id=302. Lukter ikke skinn, men har en god, mild duft som holder en god uke.

 

Men jeg skal også teste denne fra Meguiars (den er egentlig for utvendig bruk(!)) : https://www.youtube.com/watch?v=DxgsjvJFmVI (lukter svakt sitrus/appelsin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...