Gå til innhold

båtpolering, hvilke produkter


Josruu

Recommended Posts

En kollega av meg skal polere båten sin (44fot) og er veldig opphengt I at han skal ha meguiars produkter. Jeg er vel ganske sikker på at det finnes andre like gode produkter. Hva vil dere anbefale for 2 eller 3 stegs? Det er hvit med ei blå gelcoat stripe. Nesten ingen oksidering det je har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg brukte Gtechniq P1, gul Scholl og gul Uber sist helg da jeg gnukket på båten. Funket som en kule. Men hvis han insisterer på Meguiar's-produkter, så...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Meguiars one step compound fungerer bra, hvis båten ikke er fullstendig matt eller "oksydert" ser jeg ikke poenget med å kjøre 2-3 steg. Da bør det holde lenge med one step compound og en voks. 44 fot er tross alt mange timer med polering ;)

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poleringsmidlene i Rupes sin båtserie er helt vanlig Rupes Blå og Gul er jeg fortalt av Rupes importøren...

Det gjelder mer eller mindre alle merker, forskjelden er kun utenpå flasken:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg har fortalt han som skal polere båt også men det har han ikke hatt noe troa på:) helt til jeg viste frem litt fra google.

Men Meguiars skulle det være. Betalte 580 for 2 liter med m21 inkl frakt fra Tyskland. Voks har han. (Meguiars så klart det også da...)

Så da skal det vel ikke stå på midlene, det er verre med han som skal holde i maskina:)

Jeg nevnte rupes og menzerna men dette var merker han ikke hadde hørt om og heller ikke sett i tester så da kunne det umulig være noe. Prøvde å forklare at i de fleste tester så er det hyllevare fra bilxtra osv som blir testet, ikke produkter for de som er litt mer entusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette jeg har fortalt han som skal polere båt også men det har han ikke hatt noe troa på:) helt til jeg viste frem litt fra google.

Men Meguiars skulle det være. Betalte 580 for 2 liter med m21 inkl frakt fra Tyskland. Voks har han. (Meguiars så klart det også da...)

Så da skal det vel ikke stå på midlene, det er verre med han som skal holde i maskina:)

Jeg nevnte rupes og menzerna men dette var merker han ikke hadde hørt om og heller ikke sett i tester så da kunne det umulig være noe. Prøvde å forklare at i de fleste tester så er det hyllevare fra bilxtra osv som blir testet, ikke produkter for de som er litt mer entusiaster.

Meguiers er premium produkter i øverste klasse så han går ikke feil der, problemet er at det i Norge er veldig dyrt ift andre produkter i samme klasse:-)

Toppcoat tåler også veldig mye mer juling enn lakk så det går nok bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Det er dette jeg har fortalt han som skal polere båt også men det har han ikke hatt noe troa på :) helt til jeg viste frem litt fra google.

Men Meguiars skulle det være. Betalte 580 for 2 liter med m21 inkl frakt fra Tyskland. Voks har han. (Meguiars så klart det også da...)

Så da skal det vel ikke stå på midlene, det er verre med han som skal holde i maskina:)

Jeg nevnte rupes og menzerna men dette var merker han ikke hadde hørt om og heller ikke sett i tester så da kunne det umulig være noe. Prøvde å forklare at i de fleste tester så er det hyllevare fra bilxtra osv som blir testet, ikke produkter for de som er litt mer entusiaster.

 

Hva er det egentlig han skal han polere båten med da?

 

MG21 og en voks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Det ble bestilt megs m21 fra Tyskland for å teste

MG # 21 er en forsegling.. 

 

Han kan jo evnt bruke MG #105 til korrigering, og MG #205 til polering, knall produkter begge deler.

 

2719_lg.jpg

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mg21 har dårlig holdbarhet og beading/sheeting på bil, må være enda dårligere på båt, hadde ikke brukt tid på å legge den på 44 fot båt. Jeg bruker collinite 845 på min båt, å det er enda bra med beskyttelse igjen når båten blir tatt opp på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Skjønte ikke helt hvordan en skal polere en båt med en sealer og en voks.. Håper han skjønner dette etterhvert slik at du kan få til et tilfredstillende resultat med produkter som virker. Samme hva det heter, så lenge det virker...

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...