griffenfeldt

40'års krisen nærmer seg..Mazda mx5

Spør jeg fruen så har jeg hatt begge beina plantet i den i ett par år allerede.

Saken er at jeg har lyst på en bil som er morsom å kjøre, forholdsvis grei å skru på, billig å forsikre osv osv

Har allerede halveis/helveis bestemt meg for en Mazda mx5. En 94-97 model med et budsjett på ca 60 Frognertiere.

Er det noen her som har efaring med Mazda mx5 her inne. Da tenker jeg ikke på lakken, men evt feller i tillegg til rust som man må se opp for?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for infoen.

Kikker daglig på Finn, men jeg er avhengig av at den er i nærheten da jeg gjerne vil ha den hjem og opp på løfteren for en god titt under.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg dro til bodø for 2 år siden og hentet min første mx-5 og hadde tidenes gøyeste kjøretur hjem til sørlandet. Jeg kjøpte en 98 modell av typen NB. Du ser etter NA og hjulbuene bak er et svakt punkt på na og nb. Ellers er det ikke mye typiske ting annet en småtteri feks slavesylinder til klutsj det koster ingenting hvis du handler hos mx.parts i England. Sjekk kalesjen også den skal være hel og uten sprekker. får du med hardtopp er det et STORT pluss men krever litt lagringsplass når den er av. Min ble solgt på under 24 timer på finn forrige uke så det er populære biler. Har nå en nc 2007 som ikke har rullet 19.000 km ennå engang. Det er en fantastisk gøy bil å kjøre/eie. Lykke til....Her ser du bilen jeg solgte. nye sommer og vinterdekk. ny kalesje nytrekkte skinnseter ny simons sports eksos, ekstra avstivet. hard topp, ny frontrute, stort alpine anlegg med sub. gikk for 75.000,- så da burde du få en ganske strøken bil for 60 når du går for na.

post-3918-0-76544600-1431007767_thumb.jp

post-3918-0-24939600-1431007781_thumb.jp

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for infoen.

Kikker daglig på Finn, men jeg er avhengig av at den er i nærheten da jeg gjerne vil ha den hjem og opp på løfteren for en god titt under.

Vis du finner en bil du liker så ville jeg bare ha sagt til selger at du ønsker og se under bilen og om han ordne det eller så må du bare ringe litt rundt i området og høre om noen er villig til og låne ut en løfte bukk i 5min.

Har selv gjort dette en gang. Alternativt så kan du jo ta en naf test. Eller ta med deg en jekk og noen støttebuker.

Endret av Hiace kim
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg dro til bodø for 2 år siden og hentet min første mx-5 og hadde tidenes gøyeste kjøretur hjem til sørlandet. Jeg kjøpte en 98 modell av typen NB. Du ser etter NA og hjulbuene bak er et svakt punkt på na og nb. Ellers er det ikke mye typiske ting annet en småtteri feks slavesylinder til klutsj det koster ingenting hvis du handler hos mx.parts i England. Sjekk kalesjen også den skal være hel og uten sprekker. får du med hardtopp er det et STORT pluss men krever litt lagringsplass når den er av. Min ble solgt på under 24 timer på finn forrige uke så det er populære biler. Har nå en nc 2007 som ikke har rullet 19.000 km ennå engang. Det er en fantastisk gøy bil å kjøre/eie. Lykke til....Her ser du bilen jeg solgte. nye sommer og vinterdekk. ny kalesje nytrekkte skinnseter ny simons sports eksos, ekstra avstivet. hard topp, ny frontrute, stort alpine anlegg med sub. gikk for 75.000,- så da burde du få en ganske strøken bil for 60 når du går for na.

Din ser dønn strøken ut! En slik lunne jeg ha tenkt meg, men litt over budsjettet.

Som du sier så bør man få en relativt strøken en for 60, men det er også litt av poenget. Den skal iallefall være 100% rustfri under og ha vært fulgt godt opp. Kan alltids strekke meg litt i budsjettet for å få en som er litt nyere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kiket litt på finn.no for moro skyld og denne virker som et godt kjøp.

Ikke vinter kjørt på 10 år og virker vellholt og har lav km stand. Negativt er vel at det er 1,6L motor.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58604813

Det gjør strengt talt ikke noe bare det ikke er 90hk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo 110hk og tror nok at det fungerer helt fint.

Vis jeg skulle ha kjøpt mx5 så hadde jeg nok reist og sett på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo 110hk og tror nok at det fungerer helt fint.

Vis jeg skulle ha kjøpt mx5 så hadde jeg nok reist og sett på den.

Det er strengt talt ikke langt å kjøre. Jeg må i såfall ikke si noe til fruen. Hun finner ut av det når min egen står plassert utenfor garasjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det lureste. Hold oss gjerne oppdatert vis du velger og se på bilen.

Endret av Hiace kim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det lureste. Hold oss gjerne oppdatert vis du velger og se på bilen.

Will do

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Na'ene ruster fra innsiden og ut foran hjulene bak. Du ser ikke at det er noe galt før det ofte er for sent. Skyldes en konstruksjon hvor vannet som renner ned fra cabben skal gå i en liten skål og deretter i slange gjennom bakskjermen. Skålen og slangen tettes av skitt og granbar og vips har du vann på ville veier i skjermen. Vet man om problemet er det problemfritt å unngå det, men det som ikke vises tenkes ofte ikke på.

Ellers har jeg bare godord å si om de. Jeg har vært gjennom en del slike i løpet av årene.

Bruk mx-forumet. Det er mye hyggelige folk der med dyp kunnskap om biltypen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er strengt talt ikke langt å kjøre. Jeg må i såfall ikke si noe til fruen. Hun finner ut av det når min egen står plassert utenfor garasjen.

Det er ikke noe problem med 110 hk så lenge bilen er så lett. Og du kjøper ikke den pga 0-100 ytelsene men heller generell gøy kjøreopplevelse. Ser at den har stoffseter. Er de fine så er det null problem og hvis ikke så kan du kjøpe ekte skinntrekk hos mx-parts i england og trekke de om selv. Det er ikke vanskelig. Jeg brukte 8 timer på første setet og 4 timer på det andre så en lærer det fort. Et stort pluss at reg reim er nylig byttet. Hvis du synes at bilen føles " woblete" når du kjører med taket av så får du kjøpt et billig avstivelses stag i england som du monterer selv under bilen 2 skruer og det er hull klar for det i bilen orginalt. Lykke til. La ved bilde av setene etter omtrekking...

post-3918-0-30170700-1431076601_thumb.jp

Endret av olav framvik
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive