Gå til innhold

Beste quick-detaljer/Tørkespray/spraysealant?


Han5y

Recommended Posts

Det er en million av slike produkter, og jeg ønsker å vite hva slags produkter som passer for meg. 

Krav:

- Kan sprayes på våt og nyvasket bil. Men ingen problem å bruke på tørr bil. 

- Forenkler tørkingen

- Etterlater seg ikke striper

- Legger fra seg et lite beskyttende lag, som gjerne popper litt. Trenger ikke å ha holdbarhet på lang tid. 

- Om den kan blandes ut for å gjøres rimeligere er heller ikke uting. Men IKKE en nødvendighet. 

 

 

Hva er bra? Ser Chemical Guys afterwash er veldig mye ala. det samme som jeg ønsker. Fungerer feks CG hybrid v7 på samme måten mtp. våt bil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyvind007

Jeg har ihverfall brukt en del av Carpro sin hyrdro2 :) Er egentlig veldig fornøyd med den, med holdbarhet og alt :)

Beeder bra etter 4 uker :)

 

Pluss at den er veldig drøy i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Har Ikkje prøvd det sjølv, men her er og ein rimelig variant: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_41&products_id=207

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

Utifra det jeg har lest på utenlandske forum er Sonax Brilliant Shine Detailer og Menzerna Endless shine noe av det råeste du får. Jeg har forstått det slik at beskyttelsen Sonax BSD legger igjen, er ganske lik den du får med Sonax Polymer Net Shield og den er den råeste beadingen jeg har vært borti dog. kortvarig.

 

Jeg har testet Finish Kare 425 og er forsåvidt fornøyd med alle aspektene av den, med unntak av beskyttelsen den legger igjen. Den er både slapp og kortvarig. For min del er denne blitt degradert til claylube og enkel støvtørk.

 

Jeg fikk i dag en flaske med Menzerna ES i posten, men har ikke fått testet den enda. Kan eventuelt komme med en tilbakemelding når jeg kommer så langt. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusene

Sonax BSD har en tendens til å stripe synes jeg, og den fungerer dårlig som tørkehjelp. Beading er derimot heeeeelt rå! Blanding 50/50 med CG v7 hjelper, men er fortsatt vondt å bruke på sort bil.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

har god erfaring med meguiars ultimate quick detailer. optimum instant detailer fungerer også bra, og er billig og drøy i bruk siden den kan vannes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

Sonax BSD har en tendens til å stripe synes jeg, og den fungerer dårlig som tørkehjelp. Beading er derimot heeeeelt rå! Blanding 50/50 med CG v7 hjelper, men er fortsatt vondt å bruke på sort bil.

Da synes jeg faktisk den virker litt mot en QDs hensikt. I mine øyne skal slike produkter være svært enkle å jobbe med og dessuten legge igjen en lett beskyttelse. Det hjelper lite om beskyttelsen er rå hvis man må slåss for å få et godt resultat. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusene

Da synes jeg faktisk den virker litt mot en QDs hensikt. I mine øyne skal slike produkter være svært enkle å jobbe med og dessuten legge igjen en lett beskyttelse. Det hjelper lite om beskyttelsen er rå hvis man må slåss for å få et godt resultat. :)

Helt enig! Derfor står flasken nesten full ennå. Like god beading, og nesten like enkelt, å gå over med et lag Fusso istedet. Mye bedre holdbarhet også. Henter BSD frem i ny og ne, og angrer egentlig hver gang... Helt til jeg ser beadingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gtechniq c2v3 fyller vel alle kriteriene dine

  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en million av slike produkter, og jeg ønsker å vite hva slags produkter som passer for meg. 

Krav:

- Kan sprayes på våt og nyvasket bil. Men ingen problem å bruke på tørr bil. 

- Forenkler tørkingen

- Etterlater seg ikke striper

- Legger fra seg et lite beskyttende lag, som gjerne popper litt. Trenger ikke å ha holdbarhet på lang tid. 

- Om den kan blandes ut for å gjøres rimeligere er heller ikke uting. Men IKKE en nødvendighet. 

 

 

Hva er bra? Ser Chemical Guys afterwash er veldig mye ala. det samme som jeg ønsker. Fungerer feks CG hybrid v7 på samme måten mtp. våt bil? 

 

 

Jeg har brukt CG hybrid v7 på en svart Audi A6 i et par år.

Jeg pleier å påføre dette ca. hver 6 uke over hele bilen (ikke så ofte om vinteren). Effekten er i alle fall at vannet preller av både vinduer og paneler (og at bilen er blank).

Om det er V7 som er årsaken eller voksen som ligger under kommer jeg aldri til å få vite da jeg har en 4L kanne som det kommer til å ta flere år før er brukt opp (V7’en er drøy i bruk).

Påføring:

Etter vask så tar jeg en ikke alt for grundig tørker av bilen. Jeg sprayer V7 i en mf og tar panel for panel og tørker av med en ny mf. Jobben tar 10 – 15 minutter.

 

PS!

Jeg har prøvd å spraye hele bilen med V7 før jeg begynte å tørke av, resultatet var at det var mye mer krevende å buff av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Sonax Brilliant Shine Detailer er det råeste på markedet uansett hvordan man snur på det ;) Pris, beading, sheeting og holdbarhet.. Det stemmer helt med det de andre skriver her at den kan være krevende å legge den men etter at en har knekt koden så synes jeg at det ikke er noe problem lenger. Men det tok og litt tid for meg å finne ut at det beste (altså for meg) er å spraye LITE på mf så på lakk og så tørke av nesten med en gang. Det blir kanskje litt stress men slikt får ikke jeg noen rester eller striper.. Altså på mørke farger. For mye av det produktet og for sent tørking vil føre til speedy gonzales buffing og vondt i armer. Sikkert swirls også :P

Noen ganger har jeg sett denne i utlandet til under 300kr for 5L!

Og det som er merkelig med Sonax BSD at den er ikke så lett å drepe om vinteren, den norske vinteren ;)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Hvor får en kjøpt Sonax her til lands da?

Jeg har prøvd å finne noen i Norge som selger enten 1l eller 5l men har forstått at Profiline til Sonax ikke er så lett å finne her til lands.

Har denne jeg:

 

287500-brilliant-shine.jpg

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ReLoad er den jeg bruker her nå, enkel å bruke, og holder ok bra, har vært igjennom noen flasker Duragloss Aquawax også med årene den er også god syntes jeg, begrenset holdbarhet, men holder til neste vask ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Hva er forskjellen på Sonax Profiline og Extreme? Kjøpte Sonax Extreme bsd på Mekonomen til halv pris, men har ikke testet den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej från Sverige!

 

Jag har använt en massa detailers under åren men har under dom sista månaderna funnit en ny favorit.

Det är faktiskt Biltemas http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Exterior-rengoring/Snabbglans-2000035580/?artId=3675 Den är även mycket dammavstötande.

Jag har haft bilrekond som hobby i över 25 år så man är ingen duvunge precis :P

Här kommer några bilder på min nuvarande bil behandlad med Biltemas detailer.

På bilderna har jag kört ca 10 mil och den ser ändå nytvättad ut!

post-5559-0-04695800-1430954114_thumb.jp

post-5559-0-33862400-1430954208_thumb.jp

post-5559-0-84475400-1430954445_thumb.jp

Endret av O L A
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...