vetting 2 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Sett bort fra pris, er dette gode produkter og anbefales? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALFRED 194 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Ja gode produkter det men anbefaler å kjøpe dei fra UK muligens litt billigere der. Mange her inne har vel gått fra Megs til Scholl men i våres brukete eg Megs på mine to biler med bra resultat. Først d 151 , litt 105 og # 21 2,0 til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 ØHN på forumet her har brukt Megiuars en stund. Har ikke vært så obs på hva han har brukt på siste S&S sånn sett, men finner #105 her http://www.detailersclub.no/forum/topic/23970-sort-2013-volvo-xc-70-%C3%B8hn-detail/ http://www.detailersclub.no/forum/topic/18252-helsort-bmw-f11-oehn-detail/ Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetting 2 Skrevet 6 Mai, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 @ØHN Ser du har brukt #105, så regner med du liker den? Har du prøvd £205? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmen 36 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 #105 og #205 er veldig gode produkter som jeg har brukt en god del. Er vel mye prisen her på bjerget som gjør dem mindre aktuelle. Så forresten nå nylig at Ammo-Larry har trukket tilbake polishene sine og gått over til Meguiars siden disse viste seg å være bedre. 1 Siter Audi A4 allroad - Eissilber VACN-Bergen Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen 13 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Jeg har brukt 105 og 205 på én bil. Syns de støvet en del. Har lest at det kan skje om de kjøres litt for lenge. Bruker menzerna nå og syns det er mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmen 36 Skrevet 6 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 (endret) Jeg har brukt 105 og 205 på én bil. Syns de støvet en del. Har lest at det kan skje om de kjøres litt for lenge. Bruker menzerna nå og syns det er mye bedre. Viktig å huske på at menzerna er diminishing og 105/205 er non-diminishing. Fordeler og ulemper med begge. En lett spray med vann øker kjøretid på 105 hvis den begynner å støve/ bli tørr. Endret 6 Mai, 2015 av Kimmen Siter Audi A4 allroad - Eissilber VACN-Bergen Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 6 Mai, 2015 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2015 Jeg er veldig glad i MG#105 og brukte den senest på en Volvo for noen dager siden. Den lukter lite, avslutter sjelden dårlig, lager sjelden mikroriper og er lett å buffe av. Den støver heller ikke så veldig mye. Den korrigerer litt mindre enn SchollS03Gold/Blå Rupes/Menzerna FG400. MG#205 har sin fordel i at den ikke er så oljete og er lett og kjapp å buffe. Men Scholl og Menzerna har minst like god glans på sine finishpolisher. Jeg bruker lite MG#205 for tiden. Hvis jeg skulle velge noe annet å anbefale, må det bli Menzerna. Like god finish, bedre grovkorrigering og den er klart billigst. En uslåelig kombinasjon som kun trekkes ned av den hatefulle lukten av white spirit på FG400. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 7 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2015 #105 og #205 er kjært elsket av oss. Dog så er dette "alt" for dyrt i norge så vi bruker en del rupes og skal prøve ut litt scholl fremover. Men kommer alltid til å ha minimum 1 kg med 105 stående. Den er helt kanon til grovkorrigering. #205 er også en meget god avslutning..! 1 Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sruben 16 Skrevet 7 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2015 Hvis du ikke har handlet enda så vurder å gå for #101 fremfor #105! Den skal ta mer, men samtidig støve mindre, ikke gå så fort tørr og samtidig avslutte bedre. Har selv begge deler men har kun testet #101 en gang så kan ikke si så mye om egen erfaring enda. Ta evnt en titt på denne sammenligningstesten hvis du er interessert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarnes 187 Skrevet 7 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2015 Viktig å huske på at menzerna er diminishing og 105/205 er non-diminishing. Fordeler og ulemper med begge. En lett spray med vann øker kjøretid på 105 hvis den begynner å støve/ bli tørr. Søkte litt på diminishing, men fant ikke noe svar på hva dette er... kunne du forklart dette? Siter Mitt garasjeprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 7 Mai, 2015 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2015 Søkte litt på diminishing, men fant ikke noe svar på hva dette er... kunne du forklart dette? Om slipekorn brytes gradvis ned eller ikke, er forskjellen. Mange treff ved et enkelt søk: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?s=88af0a4cdb4be4af1dc2ae2786418f48&app=googlecse#gsc.tab=0&gsc.q=diminishing Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmen 36 Skrevet 7 Mai, 2015 Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2015 Som ØHN sier er det om den brytes ned eller ikke. Diminishing bør kjøres ferdig så du gradvis får mindre cut og finere finish. Non-diminishing har mindre korn som ikke brytes ned og man kan avslutte når man vil. Megs kaller dette SMAT. Siter Audi A4 allroad - Eissilber VACN-Bergen Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetting 2 Skrevet 7 Mai, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Mai, 2015 (endret) Takk for mange gode svar Jeg er veldig glad i MG#105 og brukte den senest på en Volvo for noen dager siden. Den lukter lite, avslutter sjelden dårlig, lager sjelden mikroriper og er lett å buffe av. Den støver heller ikke så veldig mye. Den korrigerer litt mindre enn SchollS03Gold/Blå Rupes/Menzerna FG400. MG#205 har sin fordel i at den ikke er så oljete og er lett og kjapp å buffe. Men Scholl og Menzerna har minst like god glans på sine finishpolisher. Jeg bruker lite MG#205 for tiden. Hvis jeg skulle velge noe annet å anbefale, må det bli Menzerna. Like god finish, bedre grovkorrigering og den er klart billigst. En uslåelig kombinasjon som kun trekkes ned av den hatefulle lukten av white spirit på FG400. Vet godt om Scholl og Menzerna, men har disse merkenes finpolish noen fordel over #205 annet enn prisen? Vet det er mange ting som spiller inn (lakk, utstyr etc.), så tenker generelt. Endret 7 Mai, 2015 av vetting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.