Gå til innhold

Meguiars #105 og #205


vetting

Recommended Posts

ALFRED

Ja gode produkter det men anbefaler å kjøpe dei fra UK muligens litt billigere der. Mange her inne har vel gått fra Megs til Scholl men i våres brukete eg Megs på mine to biler med bra resultat. Først d 151 , litt 105 og # 21 2,0 til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

ØHN på forumet her har brukt Megiuars en stund. Har ikke vært så obs på hva han har brukt på siste S&S sånn sett, men finner #105 her

 

http://www.detailersclub.no/forum/topic/23970-sort-2013-volvo-xc-70-%C3%B8hn-detail/

http://www.detailersclub.no/forum/topic/18252-helsort-bmw-f11-oehn-detail/

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#105 og #205 er veldig gode produkter som jeg har brukt en god del. Er vel mye prisen her på bjerget som gjør dem mindre aktuelle.

Så forresten nå nylig at Ammo-Larry har trukket tilbake polishene sine og gått over til Meguiars siden disse viste seg å være bedre. :)

  • DCN Poeng 1

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 105 og 205 på én bil. Syns de støvet en del. Har lest at det kan skje om de kjøres litt for lenge.

Bruker menzerna nå og syns det er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 105 og 205 på én bil. Syns de støvet en del. Har lest at det kan skje om de kjøres litt for lenge.

Bruker menzerna nå og syns det er mye bedre.

Viktig å huske på at menzerna er diminishing og 105/205 er non-diminishing. Fordeler og ulemper med begge. ;)

En lett spray med vann øker kjøretid på 105 hvis den begynner å støve/ bli tørr.

Endret av Kimmen

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Jeg er veldig glad i MG#105 og brukte den senest på en Volvo for noen dager siden. Den lukter lite, avslutter sjelden dårlig, lager sjelden mikroriper og er lett å buffe av. Den støver heller ikke så veldig mye. Den korrigerer litt mindre enn SchollS03Gold/Blå Rupes/Menzerna FG400.

 

MG#205 har sin fordel i at den ikke er så oljete og er lett og kjapp å buffe. Men Scholl og Menzerna har minst like god glans på sine finishpolisher. Jeg bruker lite MG#205 for tiden.

 

Hvis jeg skulle velge noe annet å anbefale, må det bli Menzerna. Like god finish, bedre grovkorrigering og den er klart billigst. En uslåelig kombinasjon som kun trekkes ned av den hatefulle lukten av white spirit på FG400.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

#105 og #205 er kjært elsket av oss. Dog så er dette "alt" for dyrt i norge så vi bruker en del rupes og skal prøve ut litt scholl fremover.

Men kommer alltid til å ha minimum 1 kg med 105 stående. Den er helt kanon til grovkorrigering.

 

#205 er også en meget god avslutning..! :)

  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har handlet enda så vurder å gå for #101 fremfor #105!

Den skal ta mer, men samtidig støve mindre, ikke gå så fort tørr og samtidig avslutte bedre. Har selv begge deler men har kun testet #101 en gang så kan ikke si så mye om egen erfaring enda. Ta evnt en titt på denne sammenligningstesten hvis du er interessert  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonarnes

Viktig å huske på at menzerna er diminishing og 105/205 er non-diminishing. Fordeler og ulemper med begge. ;)

En lett spray med vann øker kjøretid på 105 hvis den begynner å støve/ bli tørr.

 

Søkte litt på diminishing, men fant ikke noe svar på hva dette er... kunne du forklart dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Søkte litt på diminishing, men fant ikke noe svar på hva dette er... kunne du forklart dette?

 

Om slipekorn brytes gradvis ned eller ikke, er forskjellen.

 

Mange treff ved et enkelt søk: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?s=88af0a4cdb4be4af1dc2ae2786418f48&app=googlecse#gsc.tab=0&gsc.q=diminishing

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ØHN sier er det om den brytes ned eller ikke. Diminishing bør kjøres ferdig så du gradvis får mindre cut og finere finish. Non-diminishing har mindre korn som ikke brytes ned og man kan avslutte når man vil. Megs kaller dette SMAT.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar :)

Jeg er veldig glad i MG#105 og brukte den senest på en Volvo for noen dager siden. Den lukter lite, avslutter sjelden dårlig, lager sjelden mikroriper og er lett å buffe av. Den støver heller ikke så veldig mye. Den korrigerer litt mindre enn SchollS03Gold/Blå Rupes/Menzerna FG400.

MG#205 har sin fordel i at den ikke er så oljete og er lett og kjapp å buffe. Men Scholl og Menzerna har minst like god glans på sine finishpolisher. Jeg bruker lite MG#205 for tiden.

Hvis jeg skulle velge noe annet å anbefale, må det bli Menzerna. Like god finish, bedre grovkorrigering og den er klart billigst. En uslåelig kombinasjon som kun trekkes ned av den hatefulle lukten av white spirit på FG400.

Vet godt om Scholl og Menzerna, men har disse merkenes finpolish noen fordel over #205 annet enn prisen? Vet det er mange ting som spiller inn (lakk, utstyr etc.), så tenker generelt. Endret av vetting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...