Gå til innhold

Kan dette poleres? Eller må det omlakkeres?


Fredrik O.

Recommended Posts

Fredrik O.

hjelp....! Hva kaller man dette? Slitt lakk? Ødelagt lakk? Skitten lakk? Forurenset lakk? 

 

 

Jajja. Det er slik på begge skjermer rett bak forhjulene nede ved dørlisten. Bilen er gått 120000KM og er en BMW 520 med selvfølgelig ingen skvett lapper  :P

 

Dette er etter DCN vask (- Korrosol, ironx, clay.). Det er helt tørt og er nuppefritt.. litt sart kanskje.

 

Kan dette ordnes eller må listen omlakkeres?

post-9669-0-66458500-1430846695_thumb.jp

post-9669-0-40415800-1430846697_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilbrei

Det hadde nok sett mye bedre ut etter en runde med polering. Men de hvite større "flekkene" ser ut til å være steinsprut, og må fylles og slipes, eller lakkeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik O.

Så hvis det er clayet etter beste evne så er det ikke nødvendigvis farlig å sette maskinen rett på å polere? Det blir ikke vondt værre?

 

Beklager dårlige mobil bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilbrei

Kan aldri si aldri, men har ikke vært borti å gjøre slikt verre med en polering. Har vært borti tilfeller der klarlakken har begynt å løsne under polering, men skjer det er det modent for lakkering/smart-repair (uansett), dette er ved større sår og skader.

Men aldri gjort ting verre ved å polere over små steinsprut skader som dette. Du kan dog oppleve at steinsprutskadene blir mer framtredende pga. områdene rundt nå blir blankt og fint, og hakkene plutselig "lyser opp".

 

Begynn som alltid med den fineste komboen du har, det er ofte tynt med lakk når det ser slik ut. Det er jo faktisk sandblåst som Marius sier over.

 

Er det en E60/E61, M-pakke`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik O.

Det er en 2011 F11 520DAT. Jeg har eid bilen i snart to mnd. Så jeg har ikke anelse om den er sandblåst :)
 

 

Det er M-Pakke og jeg vet det finnes skvett lapper. Er nesten slik at jeg vurderer å gå til innkjøp av dette etter en polering. Vet den faktisk dekker litt av lakken grunnet størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 2011 F11 520DAT. Jeg har eid bilen i snart to mnd. Så jeg har ikke anelse om den er sandblåst :)

 

 

Det er M-Pakke og jeg vet det finnes skvett lapper. Er nesten slik at jeg vurderer å gå til innkjøp av dette etter en polering. Vet den faktisk dekker litt av lakken grunnet størrelsen.

Jeg ville heller brukt 3m stenspruts folie:) gjennomsiktig og ser penere ut enn skvetslapper .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...