Gå til innhold

Vindusviskere til Audi A4 B6


Mossefix

Recommended Posts

Mossefix

Hei!

 

Trenger sårt nye vindusviskere, og de som står på bilen nå "slår" og bråker for hvert visk. Dette er den tradisjonelle typen på kroker. Har sett en del på såkalte "aerotwin-viskere", men finner ingen som passer den krokordningen jeg har.

 

Spørsmålet blir om jeg må skaffe meg et nytt sett med facelift-viskerarmer og vindusviskere, eller om det finnes type "flatblades" som kan monteres direkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Jeg er veldig fornøyd med biltemas aerodynamic-viskere, og disse har universalkobling og skal passe de fleste biler..

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/Viskerblad-Aerodynamic-2000023490/

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde en 2004 modell valgte jeg å bytte til faceliftutgaven.

Prøvde mange forskjellige viskerblad uten at det hjalp mot "slåingen".

Støyen var noe roligere med di originale fra Audi når di var nye, men det hjalp bare en stund.
Etter faceliftutgaven, var det som dag og natt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mossefix

Skal ta en tur innom Biltema, tenkte ikke på at de kanskje kunne hatt noe slikt  :)

 

Slåing var riktig uttrykk, for det er det mine så til de grader gjør! Var ikke så veldig dyrt med faceliftviskersett når en tenker på

at viskere fort kan komme opp i 500 kr alene hos BilXtra og Mekonomen. Vurderer dette sterkt!

 

Takk for gode svar.

Endret av Mossefix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en tur innom Biltema, tenkte ikke på at de kanskje kunne hatt noe slikt  :)

 

Slåing var riktig uttrykk, for det er det mine så til de grader gjør! Var ikke så veldig dyrt med faceliftviskersett når en tenker på

at viskere fort kan komme opp i 500 kr alene hos BilXtra og Mekonomen. Vurderer dette sterkt!

 

Takk for gode svar.

 

Slår de når de snur eller er det problemer hele tiden?

Er du klar over at riktig vinkel på viskerarmene er viktig for å unngå hopping og ulyder?

Det finnes til og med eit VAG-spesialverktøy for justering av vinkelen :D

Justering utføres med makt, armen bøyes i riktig vinkel.

 

Hilsen tidligere Audi tekniker.

post-9781-0-69411100-1430845640.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mossefix

Slår de når de snur eller er det problemer hele tiden?

Er du klar over at riktig vinkel på viskerarmene er viktig for å unngå hopping og ulyder?

Det finnes til og med eit VAG-spesialverktøy for justering av vinkelen :D

Justering utføres med makt, armen bøyes i riktig vinkel.

 

Hilsen tidligere Audi tekniker.

 

Det er i det øyeblikket de snur at de slår. Tror ikke det er det som er feil med viskerne her, for kan se at hele bladet skifter med stor gange - har tenkt på at det også kan være selve festet i til fiskerarmen som er "løst" på viskeren.

 

Skal allikevel prøve på det du sier, lever i håpet om at det kan være årsaken :D

Sånn som jeg forstod tegningen skulle fastnøkkelen stått i linje med 5-gradersmerket på verktøyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

8e1 998 401 er delenr på ombyggings sett hos møller. Dette er komplett sett med viskerarmer og pusserblad. Har dette på egen bil og det fungerer helt utmerket.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mossefix

8e1 998 401 er delenr på ombyggings sett hos møller. Dette er komplett sett med viskerarmer og pusserblad. Har dette på egen bil og det fungerer helt utmerket.

Hva ligger prisen på hos møller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte å oppdatere dere - har lagt inn bestilling av nye vindusviskerarmer.

Kan lage en DIY hvis det er interesse for noe slikt når jeg får de i posten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...