Gå til innhold
HcHaavik

Bil behandlet med Ditec! -kan jeg gå løs på den?

Recommended Posts

HcHaavik    43
HcHaavik

Hei.

Vurderer ny bil og hadde en kikk på den i går. Denne bilen er Ditec behandlet, og skal inn igjen i år på etterbehandling. Sa til eieren at jeg ikke likte Ditec og tok slikt selv. Han sa så følgende; "Du kan ikke kjøre på med polish og slikt på en Ditec behandlet bil. Da risikerer du og ødelegge lakken.

Følte det hørtes litt drøyt ut, så er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Prøve og lese litt på Ditec, men det står bare "En Ditec behandlet bil skal aldri behandles med slipemidler, polish eller voks, da slipemidler vil ødelegge behandlingen. Produkter for bilpolering og bilvoksing vil nedsette glanseffekten." -er jo bare Ditec beskyttelsen de referer til her, er det ikke?

Endret av HcHaavik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vegard S.    5
Vegard S.

Det er jo klart at produkter for bilpolering og bilvoksing vil nedsette glanseffekten.  :ph34r:

Høres ut som tullball fra ditecs side.

Kjør på med egne produkter du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Lakken blir som all annen lakk, blank å fin. Mens ditech'en forvinner med en lett runde polish. I mine øyne er ditech ingen ting annet en et overpriset produkt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Han sa så følgende; "Du kan ikke kjøre på med polish og slikt på en Ditec behandlet bil. Da risikerer du og ødelegge lakken.

Dette er tull og tøys, selvfølgelig vil de at du skal fortsette å betale sinnsyke priser for en halvbra beskyttelse.

Ditec`n forsvinner i det maskinen treffer lakken (hvis den ikke allerede er borte), så kan du legge bedre (og billigere) beskyttelse selv i form av voks/sealer/coating.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 723
Tyggern

Ditec er kun en "coating" / "Sealer" 

Fjernes med polering akkurat som all annen beskyttelse..

Bare å kjøre på som vanlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CooperWorks    211
CooperWorks

Kjør på med skikkelig sterk prewash, Surfex 1/5, det fjernet Ditecen fra min far sin bil. Var faktisk noe drit å polere på mens det var ditec rester igjen 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Nå regner nok ikke vedkommende med at man har egen poleringsmaskin, så vil nok tro han mener at det ikke er noe hensikt i å gyve løs med turtle waxen på opprevne filler og legge på en dårlig voks.

Maskinpolering fjerner ditec, så ikke noe å bekymre seg over.. Men som CW sier, ta en grundig forvask først..! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir    335
Geir

Host på den med sterk Surfex, så har du mer enn halvert det som eventuelt lå oppå der. Gønn på med maskin, og kos voksen rett på bilen. Man love style  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HcHaavik    43
HcHaavik

Supert, var akkurat det jeg trodde, men greit med en bekreftelse ☺️ Takker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig