longbow

hvordan holde katte beist borte fra bilen?

33 innlegg i emnet

Som overskriften sier, sliter eg med at om natta så er det katte fest oppå alle bilene mine, og de er spesielt glad i de bilene eg holder på med. Det er grus og jord rundt huset så det blir ganske mye striper av dette, så, noen som vet hvordan eg blir kvitt de, uten å skyte hele nabolaget?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lett dette.Og av glatte biler så spinner de en del også.Mitt forslag er lampe med bevegelses sensor og skikkelig skarpt lys.Blinkende. Skal ha opp noe sånt selv innen ett år.Koster neppe mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om et middel som visstnok katter hater, kanskje det er noe? Nabokatten er for lat til å hoppe, og bilene våres står i garasje uansett. Men skjønner så absolutt problemet. Nabokatten var på vei inn i garasjen da den stod åpen her i våres, skulle ikke mer til enn å klappe litt i henda og skrike nei. Har aldri holdt seg lenger unna enn nå :) :)

Hukommelse har de tydeligvis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Simen hadde jo litt pes med katter og prøvde sånn spray man får kjøpt i dyrebutikker, mener det funka, men husker ikke helt.

Ellers er det som Krisfje sier, får du skremt de skikkelig eller spruta litt vann på de, er det ikke sikkert de gidder å komme tilbake.

Man får ikke noe sånn billig vannpistol med bevegelses sensor på ebay el no da ;)

Eller så får du tilby noe bedre enn bilen din da vettu, et mykt pledd i en lav åpen pappeske?

(Antar de ligger på bilen fordi den er varm, og kanskje litt som en utkikspost?)

Edit:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/510-hva-har-du-gjort-med-bilen-i-dag/?p=230277

Da hadde han prøvd den i linken i posten over her. Bilde på siden før.

Verdt et forsøk? :)

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at katter skyr kaffe som pesten... Strø litt kaffegrut/pulver rundt bilene... Kanskje det holde de unna!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at katter skyr kaffe som pesten... Strø litt kaffegrut/pulver rundt bilene... Kanskje det holde de unna!

Skal visst dekke lukten fra kokainen i hanskerommet også :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

katter liker ikke sitruslukt. så en dusj med sitruslukt fra cg hver kveld kanskje gjør susen?

ellers ville jeg prøvd en vannspreder tilknyttet en eller annen form for brevegelsesvakt eller fotocelle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan helle ren salmiakk i en sirkel rundt bilen, det burde holde det meste av dyr med nesen i behold på avstand.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naboen av en bekjent fant katta si død under trappa for et par år siden.. Ettersom dette var en rasekatt kostet han på obduksjon og fant ut at den hadde fått i seg ibux/paracet (husker ikke hvilken).. Det er selvfølgelig ikke den rette løsningen på problemet, men til opplysning hvis du får tips om å prøve dette..

Anyways, så har jeg lest at de ikke er så begeistret for pepper. Jeg prøvde det ved min bil ettersom nabokatta er veldig glad i mitt panser. Den har ikke vært der siden jeg la ut en god dose pepper på enden av muren den pleier å gå på, men det kan godt være tilfeldighet at jeg ikke har sett den gå der siden.

Ellers har jeg også hørt at de ikke liker girolje, kjølevæske eller diesel. Jeg vet ikke om det er lukten eller at de smaker på det som holder de unna, men jeg har ikke prøvd noe av dette så jeg vet ikke om det fungerer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naboen av en bekjent fant katta si død under trappa for et par år siden.. Ettersom dette var en rasekatt kostet han på obduksjon og fant ut at den hadde fått i seg ibux/paracet (husker ikke hvilken).. Det er selvfølgelig ikke den rette løsningen på problemet, men til opplysning hvis du får tips om å prøve dette..

Anyways, så har jeg lest at de ikke er så begeistret for pepper. Jeg prøvde det ved min bil ettersom nabokatta er veldig glad i mitt panser. Den har ikke vært der siden jeg la ut en god dose pepper på enden av muren den pleier å gå på, men det kan godt være tilfeldighet at jeg ikke har sett den gå der siden.

Ellers har jeg også hørt at de ikke liker girolje, kjølevæske eller diesel. Jeg vet ikke om det er lukten eller at de smaker på det som holder de unna, men jeg har ikke prøvd noe av dette så jeg vet ikke om det fungerer..

Kjølevæske skal de vistnok like, men det tar livet av de. Kanskje ikke beste løsningen.... :-o
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe eg glemte å si er at damen flytter inn om en eller to mnd, og ho har også med seg ett slikt katte beist, så det må være noe som skremmer de noe heftig no, som ikkje er permanent, slik at de veit at der er uttrygt å gå til huset.. Hadde ikkje steget i gradene viss eg skremte vekk dyret hennes tenker eg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bevegelses sensor, batteri og toghorn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bevegelses sensor, batteri og toghorn

Toghorn trenger trykkluft på rundt 7-8 bar for å fungere, så da må det en kompressor inn i bildet i tillegg :)

Blir sabla mye som skal settes på panseret på denna bilen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var plaget med dette ved entidligere bolig - dum som et brød tenkte jeg at å skremme dem var løsningen. Det ga endel kraftige RDS og null langtidseffekt. Forrige huset hadde mange katter som bæsjet på plenen, synes dette var ugreit med en liten som lekte i gresset på sommeren. Kjøpte ett eller annet middel på plantasjen, en luktesak som jeg strødde ut. Varte i ca 1 uke....

Siste produkt finner jeg ikke igjen, men det er sikkert like greit det luktet så jævlig at folk holdt avstand også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotiform kom med løsningen til alle problemene dine :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen står delvis under tak, kan du legge slike rundt:

http://www.ebay.co.uk/itm/ELECTRONIC-STATIC-SHOCK-TRAINING-MAT-PET-CORRECTION-AID-DETERRENT-FOR-CAT-DOG-/161236087471?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item258a6b72af

Funka veldig bra for å lære eks-katta vår at den ikke skulle ligge i sofaen! Den hoppa oppå denne i sofaen én gang, og etter det lå den på gulvet.

Så brukte jeg en vannspray tilsvarende denne for å holde katta unna et spesifikt rom. Satt den i døråpninga. Funka gull:

http://www.ebay.co.uk/itm/Havahart-SPRAY-AWAY-Animal-Pest-Water-Repellent-Motion-Activated-Sprinkler-5266-/131105735900?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e8682c4dc

Også kvitta jeg meg med kattedasshotell i hagen, hvor jeg var forpestet med 6-7 katter som hadde pissoar- og avføringshelvete langs gjerdet med en "høyfrekvent pistol", tilsvarende denne:

http://www.ebay.co.uk/itm/SONIC-SCATTER-CAT-DOG-SQUIRREL-LASER-SIGHTED-SCARER-REPELLER-GUN-DOG-ANTI-BARK-/131258007312?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e8f963f10

Alle funka til sitt formål. Ingen av dem skader kattene. De bare lærer hvor det er fornuftig å holde seg unna.

Nå er vel dessverre ingen av dem perfekte til din utfordring, men kanskje det hjelper deg på vei til noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet her, men det er mine egne to katter som lager problemet. Katter liker å oppholde seg høyt, og de liker varmen som bilen avgir når den er soloppvarmet eller at motoren er varm. Mitt eneste råd er å investere i et bilovertrekk, som du kan dekke prosjektbilene dine med om natten. Alarmer, lys og diverse lukter har en tendens til å holde kvinnene i ditt liv borte også, og det er kanskje ikke ønskelig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarmer, lys og diverse lukter har en tendens til å holde kvinnene i ditt liv borte også

Fortell mer om dette! Her ser jeg mulighet til å slå to fluer i en smekk

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive