Gå til innhold

surfex hd


unifix

Recommended Posts

kjøpte meg lavtrykk sprøyte og surfex hd

siden alle skryter sånn av det.

tenkte jeg skulle prøve på firma bilen først i tilfelle jeg fucka opp :P

jeg blanda 1 desiliter surfex og 3 liter vann (1:30) som hørtes snilt ut og spraya hele bilen.

etter jeg hadde spylt av bilen med høytrykk så lå det igjen endel oljete/fettete merker. Det var endel på panseret og under ene side vinduet på skyvedøren (hvit caddy).

det syns veldig godt.

jeg rakk ikke berøringsvask da det seff begynte å regne.

gjorde jeg no feil eller må man rett og slett vaske med hansken etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Tror nok vaskerunde med håndvask tar det. Men 1;30 er ikke snilt. Det er ganske kraftig. Har vasket med 1:150 på surfex og skum avspyling, det tar endel det og. Ville nok brukt nærmere 1:50 på vanlig vask, kanskje endel svakere blanding også.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Hvor lenge lot du Surfexen virke? Tørket det?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

todleif

Eg bruker sånn ca 1:30 på surfex. Men eg tar alltid håndvask ved vask, so eg har ikkje tenkt på det.

Men håndvask fungerer og i regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shiznit

1:30 er et fint forhold og skal være helt uproblematisk. Mulig du ikke fikk spylt av alt av produkt eller at noe annet grums kom til dagen etter surfex hadde virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å spyle de flekkene med høytrykk men det gikk ikke vekk. dro fingeren over og gikk vekk da forsåvidt .

Kan ha vært olje , surfex fjerner sikkert ikke det.

Endret av unifix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

1:150!? Da er jo hele vitsen med skånsom ripefri vask bort. Bedre å spraye på vann.

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

kjøpte meg lavtrykk sprøyte og surfex hd

siden alle skryter sånn av det.

tenkte jeg skulle prøve på firma bilen først i tilfelle jeg fucka opp :P

jeg blanda 1 desiliter surfex og 3 liter vann (1:30) som hørtes snilt ut og spraya hele bilen.

etter jeg hadde spylt av bilen med høytrykk så lå det igjen endel oljete/fettete merker. Det var endel på panseret og under ene side vinduet på skyvedøren (hvit caddy).

det syns veldig godt.

jeg rakk ikke berøringsvask da det seff begynte å regne.

gjorde jeg no feil eller må man rett og slett vaske med hansken etterpå?

 

Hvis ikke denne firmabilen får polering og voks (og håndvask) en gang iblant, krever det nok mer enn bare surfex for å få den ren nok til å utføre håndvask. Prickbort tar f.eks en del av "vintermøkka" som ikke surfex tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Har det ikke tørket inn synes jeg det høres rart ut, men kan være annet skit som har rent ned dog? Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ha kjørt 1:30 forresten, det er helt vanlig på vedlikeholdsvask. 

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk firmabil i desember og vasket hele vinter hver søndag i selv vask men det skummet der er nok litt heftig.

Har vasket nå med prickbort og en runde til med surfex og så håndvask.

ser greit ut nå, kunne trengt en runde med Iron-x og.

Er veldig mye små rust partikler.

polering har jeg aldri gjort så det får de betale for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

1:150!? Da er jo hele vitsen med skånsom ripefri vask bort. Bedre å spraye på vann.

Må jo teste :) merker liten forskjell på 1:30 til 1:50 synes jeg. Men stor forskjell når det kommer til nedvasking og 1:10/5 og 1:30/50 igjen. Surfex er et produkt som tåler ganske mye "utvanning" før det mister mye effekt. 

 

1:30 gjør såklart ingen skade, heller motsatt :) Men det er fortsatt ingen snill blanding mtp evt lsp etc.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:150!? Da er jo hele vitsen med skånsom ripefri vask bort. Bedre å spraye på vann.

BH selv sier helt med i 1:200 på sine sider.

Spørs jo bare hvor møkkete bilen er det...

Må man polere etter bruk av Iron x?

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På surfex dunken jeg har står det ned til 1% (som blir 1:99). Kanskje de har forandret på de nyere dunkene?

Fra nettsidene deres:

Using water-based degreasers allows the adjustment of strength to suit the job, surfex HD can be added to water at just 0.5% to form an effective cleaner for light application and increased in strength to neat if required for heavy industrial applications.

http://www.bilthamber.com/surfex-hd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonkanon

På en behandlet bil er 1:20 på den sterke siden, og tærer unødig på beskyttelse. Mulig det er akseptabelt i vinterhalvåret avhengig av vær og føre. Men jeg ville brukt 1:50 og opp på en behandlet bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 1:20 hele året og jeg kan ikke se at det har gått ut over voks/polering, selv om det helt sikkert tærer mer enn det behøver. Har 30 liter ferdigbehandlet i 1:20 så jeg bruker opp det først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...