Gå til innhold

2005 Volvo XC90 T6 272Hk Summum panservogn Marian


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Da ble det enda en bil på oss :) Eller nøyaktig på mine damer ;) Nå har de altså 2 stk Volvo, bortskjemte damer altså :P

Litt frem og tilbake i det siste med motor og girkasse versjon var det men en kan ikke ha alt for å si det slikt. V8 er deilig å kjøre men jeg og fruen bestemte at T6 som er biturbo er den rette bilen, for henne :)

Så ja, hun er VELDIG fornøyd og det er det viktigste ;) Hormoner er ikke noe en ønsker å kødde med!! hihi

Litt kort om bilen så er det en 7 seter, kjøpt ny i Norge men MASSE kvitteringer og utrolig god historie mtp verskedsbesøk og beløpene som står på kvitteringer ;)
Før avreisen fra Moss har bilen fått 1stk ny Volvo felg og 2stk nye Conti vinterdekk.
Kjørte ganske så aktivt hjem, testet skikkelig girkassen i man. mode. Veldig fornøyd jeg selv, også med forbruket som kom nøyaktig målt på bensinstasjonen til 12,5l/100km.

Noen mobilbilder:

wp20150430145324pro1024.jpg

wp20150430164828pro1024.jpg

wp20150501062641pro1024.jpg

wp20150501062715pro1024.jpg

wp20150501125312pro1024_1.jpg

wp20150501125431pro1024.jpg


Damene mine tok jo så klart ansvar og vasket bilen DCN style samme dagen jeg leverte bilen hjem :)

wp20150501183308pro1024.jpg


Det ble småtrangt bak med de store sommerhjula ;)

wp20150430145300pro1024.jpg

Den mindre gode historien er at bilen har smakt på et stort og kjent lakk/karosseri verksted for vel 1mnd siden. Disse er jo godkjent av Volvo men sørn kan nada om maskinpolering.. Det er holos overalt i alle verdens mulige rettninger. I sola så er det ikke metallic en ser, bare effektlakk :P
Panser er jo faktisk ikke så verst.. Sidene har maskinspor mønstere som fruen mente var faktisk litt småkule. Altså ser ut som de kjørte maskin i alle rettinger. Litt opp og litt ned, ned og litt til venstre så noen rundinger til høyre. Helt sprøtt!

wp20150430145421pro1024.jpg

Jeg få ta noen flere bilder under en shine som blir sikkert en LANG økt.. Skinn skal renses ASAP også ;)

Jeg som egentlig ikke er et Volvo menneske må bare skrive her: HELT UTROLIG DEILIG BIL Å KJØRE! ;)

Endret av _Makki_
  • DCN Poeng 8

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin skute!  :D Helt enig i at de bilene der er gode å kjøre! Vi lånte en slik bil på ferie til Danmark og komfortnivået i XC90 er på topp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Gratulerer med fet bil. Både jeg og fruen har litt lyst på xc90 men er for feig til å handle. Søskenbarnet mitt mætt bruke 90 000 på sin i di årene han eide den, mens en annen kjenning har knapt brukt ei krone på sin. Håper du blir fornøyd med din bil. :) var da ikke så ille forbruk på den når man har såpass med motor i en stor traktor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roald Schmidt

Gratulera med ny bil!

BMW 520D 2011

VW Passat 1998

BMW 520D 2010

VW Polo 1995

Volvo 850 1994

VW Golf GTI 1995

VW Golf 1991

Volvo 242 1980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Gratulerer med ny bil, ja Volvo er fantastiske å kjøre, v40`n vi hadde her savnes enda, suverene seter.

 

Lakken er jo ikke akkurat fresh, men fordelen er at det blir stor forskjell når en polerer, og det er jo artig å se forskjellen når en jobber..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Gratulerer så meget med ny bil Makki!

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Gratulerer, fint eksemplar med ålreit motor detta!

 

...når starter faceliftinga av den da? Er vel billige deler i Polen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Takker for fine ord! :)

Fruen er kjempefornøyd og det er vel det viktigste ;) Unge damen vår på 14år har tatt plassen på siden av mamma og jeg sitter nå stortsett bak med mini Makki. Kos det egentlig. Trenger ikke å se på at tanken stadig er tom for bensin ;) Bl.a derfor begynner jeg å undersøke LPG gassanlegg for denne og muligheter for montering av ekstra tank en plass bak :) LPG koster ca 7kr literen på den nærmeste Shell stasjonen så det er under halve prisen til bensin. Få se hva jeg kan få til ila sommer..

 

Ellers får nesten ikke lov å kjøre den lenger da hun har funnet ut at hun føler seg på veien som en dronning :P Sitter høyt og ser alt liksom, så er denne jo så komfortabel ellers at jeg selv begynte å være litt småglad i XC90 nå ;)

Det som prioriteres nå er nye 18" sommerdekk. Sommer 18" og vinterfelger 17" skal lakkeres da det er for mange sår i de. Vurderte 19" på sommeren men fruen ønsker mest mulig komfort og 18" fungerer helt fint på denne bilen IMO.

Eksosen høres ut at den har like mange hull som Jarlsberg osten og håndbrems (forbrems) fungerer nesten ikke. Har lest og hørt at det er ganske vanlig på XC90..

Ang. eksosen så har jeg tenkt å bygge noe custom i rustfritt. Men ikke noe broom broom anlegg. Kun litt mere bass og dual eksos bak altså 1stk rør på hver side har jeg tenkt på.

Vinduene foran går helt til tops ved automatisk lukking og senker seg ned igjen noen cm. Så her blir det feilsøking og sjekk av spor som glasset går i opp og ned..

Thule henger feste skal demonteres, sandblåses og lakkeres på nytt da den ser ut som har vært gjennom 2 verdens krig.

Jeg og fruen er ikke så veldig glad i helskinn så etter at jeg får tatt rens av hele bilen innvendig skal vi se hvordan det blir med komfort og skinn mtp høyre temperaturer ute. Jeg synes det er ubehagelig med skinn når det er liksom over 30 grader ute og samme om vinteren når disse blir kalde som fyyy. Tror at hun faktisk nevnte dette med å sy inn lys alcantara i midten av alle setene ;)

Første tur til Polen går rett på rullende landvei og sjekk av diverse i motor og girkasse. Planen er å undersøke hva denne girkassen egentlig tåler av moment og hva som skal til får å få litt mere moro sotfware til bilen. 

En god venn til min far fra gamle rally tidene driver Teo Motors i Poznan. De er kjent i Europa for å være eksperter på autolatt kasser. 

Og til slitt med mest vesentlige her er lakk. Funnet i etterkant 2 nye bulker og bare dette sammen med panseret som ikke ser ut gjør at jeg vil hellakkere den en gang ila sommer..

Faceliften kom vel sånn ca i 2005/2006 men hvis jeg skal ha ny look på denne så blir det R-line look foran og bak ;)   

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Ang vinduet:

Dette er ikke så uvanlig at skjer hvis pakningen som ligger rundt vinduet blir tørr. Vindusheisen opplever dette som motstand akkurat som ex fingre i klem og som en sikkerhetsfunksjon går vinduet litt ned.

Prøv med litt silikonspray evt litt silikon på fingeren og smør rundt inne i pakningen som omslutter vinduet i toppen.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Nedvask av org Volvo Borbet I felger. Brukte Prickbort, Tenzi Truck - gummi, Tenzi Prix - metallpartikler, aluminium - Tenzi Alux og Tenzi Alux Strong. 2 siste er bad ass syreprodukter deluxe så jeg brukte 2 sett med hansker samtidig på ;) 10år gamle felger vasket kjapt trygt og billig ;) Surfex HD 1:5 er i forhold til Tenzi Truck et leketøy. Og da snakker jeg om Tenzi Truck i ca 1:15 blanding :)

 

wp20150512021240prohighres.jpg

 

wp20150512021252prohighres.jpg

 

wp20150512021259prohighres.jpg

 

wp20150512021304prohighres.jpg

 

wp20150512021315prohighres.jpg

 

wp20150512021322prohighres.jpg

 

wp20150512021332prohighres.jpg

 

wp20150512074534prohighres.jpg

 

wp20150512074608prohighres.jpg

 

wp20150512074701prohighres.jpg

 

wp20150512074713prohighres.jpg

 

wp20150512074724prohighres.jpg

 

wp20150512074810prohighres.jpg

 

wp20150512092026prohighres.jpg

 

wp20150512092040prohighres.jpg

 

 

Ellers er det hagearbeid og bilen er på første offroad og last oppdrag hos oss ;)

 

wp20150512205635prohighres.jpg 

 

Stor eller liten henger, båt eller camping, no problemo med denna motoren :)

  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

ble strøkent det der, Tenzi produktene er rå men std Alux'en er for veik...

 

veik? Det var nytt ord for meg. veik som feig? eller svar? 1:3 std Alux skal jo ta det meste hvis den få jobbe litt da. Men så kan den ikke få lov å jobbe på noen felger grunn syre og slikt. Så da blir det en ny runde liksom eller P21S hos meg hvis det er felger jeg er litt småredd for :)

Men Alux og vind passer dårlig fant jeg ut på lørdagen. Spesielt vind i retning meg ;) Host host host...

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

BTW: Familie tradisjonen hos oss er å gi navn til bilene våre. Altså det fungerer slikt at vi ser i kalenderen hva slags navnedag det er den dagen bilen er kjøpt. Så velger man det vi liker best eller høres kult ut. Så ja, XC90 heter Marian og V70 heter Bonifacy. Audiene og Sprinter osv har sine navn og. Det er fordi at det skal liksom være enklere og fortere å si f.eks hva slags bil som brukes i dag ;)

Hehe    

EDIT: Det brukes polsk kalender hos oss så da er det polske navn det er snakk om :P

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Enig i navngivning. Hadde jo tre Volvoer i hustanden (når jeg var to). Det ble alltid vanskelig å snakke om "jeg tar volvo'n. åkken da? Den gamle! Dom er alle gamle! jammen, den hvite da!" Mye enklere med navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Galantene her på bruket heter "Batmobilen" (min), "Flufflanten" (dragen sin) og "Fjordlanten" (reservebilen, kjøpt i Sunnfjord, derav navnet)... Aldri noen tvil om hvilken bil man skal ut med :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...