Gå til innhold

Våtslipe en hel m3(e36 tror jeg)Tips og triks?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Hei, jeg har ikke våtslipt en hel bil før.Her er planen, men tar gjerne imot tips.

 

Bilen.

 

10616150_10152434637208922_5876780073570

 

Lagt 3000 papir i vann allerede.så det er bra til i morgen ;)

 

Maskerer grundig plast og mot plastlister og skjøter.

 

Tenkte først å bruke 2000 pad fra bilnerden.På kestrel maskin.bruke bra med lube(vann og litt bilshampoo).

 

Så 3000 papir med klosse for hånd.det er ganske mye appelsinlakk, så må bruke lakkdybdemåler.Den er nok omlakkert, så må uansett være forsiktig siden jeg ikke vet hvor mye klarlakk det er.

 

Har ikke andre papir som feks 1500 eller 2500, så må bruke det jeg har.

 

Noen med erfaring som har noen tips til endringer? Har kun 12 timer på oss.2 mann.Går over med scholl s03gold på gul pad på roterende etter våtsliping.Deretter bruker eier grønn rupes pad og rupes uhs på bilnerden sin nye maskin.(North Detailing maskina).

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Lag ivertfall S&S.. :P

Ja, må nesten det :) Eller helst guide om det går tålelig bra.Tror det er mest langs sidene.Husker ikke helt.Var i hvert fall ganske så mye bølger/appelsinlakk.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Så 2 mann skal våtslipe en hel bil på totalt 24 timer?

Jeg tok nettopp en 08 M3 E92 og bikket 100 timer med god margin...

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Så 2 mann skal våtslipe en hel bil på totalt 24 timer?

Jeg tok nettopp en 08 M3 E92 og bikket 100 timer med god margin...

hmm, går vel ikke da :) Får ta søndagen til hjelp.Trodde bare det var så enkelt som å våtslipe, fjerne slipespor også ett medium steg på denne harde lakken..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Min påstand ut ifra egne erfaringer er at skal du leke med 3000 papir kan du la være.. skal du oppnå resultat må du grovere til verks og da klarer dere ikke å få plettfritt resultat etterpå Noe dom birde være målet med en våtslip.

Lykke til og overbevis meg gjerne med skikkelige nærbilder :)

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Min påstand ut ifra egne erfaringer er at skal du leke med 3000 papir kan du la være.. skal du oppnå resultat må du grovere til verks og da klarer dere ikke å få plettfritt resultat etterpå Noe dom birde være målet med en våtslip.

Lykke til og overbevis meg gjerne med skikkelige nærbilder :)

Få med deg 2000 papir først ;)  Dette her blir fra skikkelig ille til ganske bra håper jeg..Ja, bilder skal bli! Har overbevist folk før jeg :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Mulig dårlig formulert av meg. Er god på det.. har du testa hvor lang tid du bruker på å fjerne 2000 ripene på feks 1x1m med kun 3000 papir? Nå har jeg til gode å ta i en bmw med myk lakk Men det er uansett begrenset hvor fort en maskin jobber.

Konkret tips er å vertfall ha papir til rådighet med ulik korning.

sikkert ikke dumt å ha mellomleggsputer for sliping av hjørner og kanter.

Vis den er så stygg i lakken har den garantert støv også? lakk skrape til å ta slikt er jo greit.

Jeg brukte ca 8t på et stort tak men var nede på 1500 og 2000. S3 gold er nok heller ikke det mest effektive for å fjærne slipe spor vos det allikevel skal kjøres flere steg med polish.

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Mulig dårlig formulert av meg. Er god på det.. har du testa hvor lang tid du bruker på å fjerne 2000 ripene på feks 1x1m med kun 3000 papir? Nå har jeg til gode å ta i en bmw med myk lakk Men det er uansett begrenset hvor fort en maskin jobber.

Konkret tips er å vertfall ha papir til rådighet med ulik korning.

sikkert ikke dumt å ha mellomleggsputer for sliping av hjørner og kanter.

Vis den er så stygg i lakken har den garantert støv også? lakk skrape til å ta slikt er jo greit.

Jeg brukte ca 8t på et stort tak men var nede på 1500 og 2000. S3 gold er nok heller ikke det mest effektive for å fjærne slipe spor vos det allikevel skal kjøres flere steg med polish.

Nei har ikke testa det.Egentlig kun 2000 eller 3000 alene tror jeg..Er lite støv utrolig nok.Mest appelsinlakk.Takk for gode tips :) Skal se jeg finner noe grovere til å få vekk etter 2 og 3000 papir, og bruke f.eks aplikator/nano svamp bak papir ved kurver. Får bare gjøre det beste ut av det.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Tidsforbruk vet man skjelden ved våtsliping før man har testet. Noen ganger er det helt jævlig å fjerne slipemerkene fullstendig og man sliter en hel dag på et enkelt panel. Andre ganger er det superlett og merkene er borte med DA og medium polish etter noen pass.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tidsforbruk vet man skjelden ved våtsliping før man har testet. Noen ganger er det helt jævlig å fjerne slipemerkene fullstendig og man sliter en hel dag på et enkelt panel. Andre ganger er det superlett og merkene er borte med DA og medium polish etter noen pass.

 

Ja den erfaringa må jeg huske kommer til å bli avgjørende i morgen :) Er snakk om å dempe mye bølgene her, og ikke dønn strøkent.Men slipemerka må jo bort :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Har ikke like mye erfaring som andre her i.fht våtslip, men sånn som jeg har erfart det må du nok ned mot 1000 tallet for å effektivt fjerne appelsinlakken. Du bør også ha minst mulig mellomlegg mellom papiret og slipekloss/bakplate for å ikke slipe unødvendig mye mellom appelsintoppene som skal fjernes, for å unngå å fjerne unødvendig mye lakk. Mtp tiden du har tilgjengelig ville jeg startet med å gjøre et panel 100% ferdig, for så å gjøre en grovberegning på hvor lang tid resten av bilen vil ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Etter testingen min har jeg også funnet ut av at det tar lang tid å fjerne struktur i lakken med P2000. På testpanelet mitt fjernet P2000 3um. Det er litke mye som 3M FCP (grønn) på tilhørende pute klarte å fjerne. S3G fjernet 1 um. 

 

Å fjerne pussemerker fra sliping er ikke noe problem, men det kan hende at du må gå over flere ganger ved bruk av S3G hvis lakken er hard. Har du grønn 3M tilgjengelig så burde du bruke denne da den er mye mer effektiv. 

 

 

Vet at Torgeir (Tyggern) har slipet en hel bil flere ganger. Kanskje han kan komme med tips.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser vi kkke har sjans så tar en to stegs :) hadde tatt fire timer bare panser. Rupes blå polish tok bedre enn s03gold tror jeg.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...