Gå til innhold

Ny Bil


Scholl

Recommended Posts

Hei

Jeg får ny bil til uka og trenger råd for hva jeg skal gjøre før den blir tatt i bruk som famile bil.

 

Bilen er en

Skoda octavia scout

Metallic

Skinn/alcantra

Er også en del svart plas på bilen

 

Trenges tips på hva jeg bør gjøre og prudukter jeg bør bruke på seter, glass og lakk. (evt om jeg har glemt noe)

 

Har noe utstyr som scholl s17+, s30 og CG 5050. Har også roterende og DA maskin.

 

Har aldrig gått på en ny bil før og har ikke så mye erfaring fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Får ta en bestilling på nett så alt er klart til bilen kommer.

Er noe produkt til og bruke på alcantara eller er ikke dette nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigespillet

Gratulerer med ny Scout Scholl! Fin oversikt og beskrivelse Marius! 

Jeg får jeg får min nye Octavia om en mnds tid. Har nå lest og hørt så mye godt om polishangel sine produkt, så jeg har lagt PA sin Master Sealant (som er en semi coating) og Famous (Carnubaflockencreme, som PA kaller det) i handlelista. Disse skal på så fort bilen er hjemme hos far ;)  

Hvis dette kan være noe for dere så snakker vi altså her om sealing og voks, steg 6. i oversikten til Marius. 
Fremgangen her er først lag med MS, la det herde for så å toppe dette laget Famous. Famous er ikke et nødvendig sted, da MS skal være helt super alene, men skal ha den egenskapen at den får frem det lille ekstra i lakken. Famous er for alle lakkfarger, men PA har egne vokser i samme serien for svart/mørk, Rød og Hvit/lys lakk. Vil anta at om voksen kun skal brukes til bil i en av disse spesifikke fargene vil voksen for denne fargen gi et enda bedre resultat.

Link til MS: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=705

Link til Famous: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=541

Hvilken farge er det på Octaviaene deres? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigespillet

Takk :)

Jeg har dark Metal grey. Veldig fornøyd med den fargen :)

Så bra :D  Der er akkurat den fargen jeg har bestilt - Jeg synes skoda har gjort det svært bra med akkurat den lakkfargen på "vanlige" Octavian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master sealant er vel en vanlig forsegling og ikke noe coating..

Godt mulig andre er uenig med meg her, men jeg hadde lagt enten MS eller Famouse, ser ikke helt nødvendigheten med begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigespillet

Master sealant er vel en vanlig forsegling og ikke noe coating..

Godt mulig andre er uenig med meg her, men jeg hadde lagt enten MS eller Famouse, ser ikke helt nødvendigheten med begge..

Har fortsått at MS ikke er noen Coating, derfor jeg skrev Semicoating ;) For det er hverken en ren carnubavoks eller noen fullverdig coating - enig? :) Og som jeg skrev og du ser er MS super alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsått at MS ikke er noen Coating, derfor jeg skrev Semicoating ;) For det er hverken en ren carnubavoks eller noen fullverdig coating - enig? :) Og som jeg skrev og du ser er MS super alene.

Ikke helt enig, nei.

Det er ikke en voks - enig. Det er ikke en coating - enig.

Det er ikke en semi-coating heller, men en forsegling. I beste fall en slags hybrid mellom voks og forsegling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigespillet

Metal grey her også

Nydelig :) Litt misunnelig på Scout, men det ble 180hk DSG og jeg kunne ikke gledet meg stort mer til ny bil :)

Jeg kommer hvertfall til å kjøpe og legge PA MS og trolig toppe denne med Famous (kjøper minste flaskene - da de for det meste blir til eget forbruk). Tenker at det kan være like greit å kjøpe det jeg har lyst på som LSP, erfaringen er jo at flaskene med mitt forbruk varer en stund. Lykke til hva enn det blir til med voks, forseiling eller annen LSP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lettere, og mye billgere, å starte med en god voks? Eks: BH Finis, eller kanskje Fusso? Selv om jeg ser for meg at Finis er lettere å legge.

MS og Famouse foretrekker jeg fremfor Finis og Fusso. Smak og behag egentlig, og om de varer 5mnd eller 17mnd er egentlig ikke viktigste i min bok..

MS og Famouse er faktisk helt fantastiske å jobbe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Er det ikke lettere, og mye billgere, å starte med en god voks? Eks: BH Finis, eller kanskje Fusso? Selv om jeg ser for meg at Finis er lettere å legge.

Jeg ville valgt PA MS forran voks, hver dag. Den er kjempe billig, meget enkel å legge, god å buffe, ingen sjanse for voks-svetting, holdbarhet minst like bra som dyr voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for helt konge forum. Mange gode tips og ta med seg for en nybegynner.

Mangler bare noen super tips på hva jeg evt må gjøre med alcantara setene, kan jeg bruke nanolex skinn og tekstil eller er det noe annet som bedre og bruke?eller er det ikke nødvendig og gjøre noe? Ganske sikker på at det kommer til bli mistet en is eller fem i baksete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Hvilken farge er det på Octaviaene deres? :)

Race blue! Dòg ikke Scout da.. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bateman

Race blue er en råkul farge! Sexy farge, om det er lov å si det sånn :)

Tenker å bestille Topaz Brown hvis det blir aktuelt, men jo mer jeg ser på Race Blue, jo mer liker jeg den:)

PA MS, noen som vet hvor mange biler en slik holder til, sånn ca?

Kan ikke si hvor mange biler den holder til, men har lagt på et par biler så langt og den er utrolig drøy. Ikke mye du trenger på padden for å dekke noen panel med DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...