Gå til innhold

Korrigering med microfiberpad!?


Sekse

Recommended Posts

Hei

 

Har kjøpt denne pakken fra Bilnerden som jeg er veldig fornøyd med:

 

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=669

 

Har korrigert det meste på min V70 med dette over de siste dagene. Men de heftigste ripene i klarlakken klarte ikke gul pad og fg400 å ta. 

 

Skal korrigere en annen Volvo for min Far senere som har MYE vaskestriper og defekter i lakken og føler derfor jeg trenger litt kraftigere skyts.

 

Noen som ha anbefalinger på hva jeg trenger av pads og "compound"? 

 

Bilde fra V70-korrigering:

 

20375565-49DC-4EC9-BDD7-D0F0F2442139_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All lakk er forskjelligt, so lakken på den andre Volvoen kan være mjuk.

Kan jo og være greit å la litt riper være att. Hugs at det er jo ikkje akkurat so tjukt lag med lakk på biler. Er litt seigt å gå igjennom klarlakken fordi ein absolutt skal ta alle riper.

Ellers får andre svare på kva slags pads og polish som tar mest med da maskin.

Er vel morro med sølvfarga Volvo som er blank :-) Er jo mange andre Volvoa å sammenligne med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk for svar!

 

Nei ripene er ikke store men de går dypt i klarlakken ser det ut som. Har ikke anelse om lakktykkelse da store deler av V70`n min er omlakkert.

 

Lot med vilje ripene være igjen nettopp pga at det skal være litt lakk igjen.

 

 

På flaska "Menzerna FG400" står det "one step polish". Fikk veldig bra resultat med denne med vekslende bruk av orasnje og gul pad. Hadde trodd jeg måtte kjøre en runde med finere polish og grønn/blå pad men klarte ikke se forskjell på resultatet.

 

Er det da jeg som ikke ser godt nok etter og vil få en smell i skikkelig sollys eller ble det kanskje bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Hvis du vil gå enda litt hardere til verks kan jeg anbefale den hvite Menzerna compounding paden. Denne kan du bruke sammen med FG400, S3, Rupes blå osv osv.. 

 

Veldig godt fornøyd med den paden, brukt den masse på både roterende samt DA maskin!

 

Lykke til!

 

PS: ikke begynn med våtsliping uten at du føler du har kompetansen til det, kan fort vekk bli skader i lakken. 

 

Mvh

Raymond

Endret av Rayhaako

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje lett å sjå forskjell når ein polerer, men er no greit å gå over med ein finere polish og pute til slutt. Grønn uber og 4000 skal vel fungere der.

Mindre sjanser for hologrammer og det blir nok blankere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk uansett over med grønn/blå pad og menzerna 4000 for å være på den sikre siden :) Selv om jeg ikke så noe forskjell der og da.

 

 

Skal sjekke ut den hvite Menzerna pad`en. 

 

Kanskje prøve våtsliping på et løst panser eller noe bare for å prøve og feile litt? :)

Men bør det funke med Menzerna fg400 og gul pad for å polere opp etter våtsliping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Gikk uansett over med grønn/blå pad og menzerna 4000 for å være på den sikre siden :) Selv om jeg ikke så noe forskjell der og da.

 

 

Skal sjekke ut den hvite Menzerna pad`en. 

 

Kanskje prøve våtsliping på et løst panser eller noe bare for å prøve og feile litt? :)

Men bør det funke med Menzerna fg400 og gul pad for å polere opp etter våtsliping?

 

Veldig smart som du sier å prøve på et panel først, men husk at panelet og lakken du prøver på ikke behøver å være helt likt det du faktisk skal jobbe på! ;-)

 

Den Gule paden med FG400 klarer nok å ta noe våtsliping ja, tipper den ihvertfall tar 2000 grit hvis du kjører flere pass. Men sjekk dette nøye!

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg utsatt våsliping og heller prøvd en "grovere" pad slik jeg anbefalte deg før du går på våtsliping. Da ser du hvor mye du klarer å svekke ripa før du går løs med sliping. 

 

Kan sjekke ut den "transporter S&S" i signaturen min for å se litt om våtsliping, dette blir nok noe ekstremt. Men da ser du hva som er mulig og gir deg muligens noen pointere!

Endret av Rayhaako

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhbe

Våtsliping er ikke så skummelt som det høres ut så lenge man tar det pent. Spesielt fra 2000-papir og finere :)

 

Men jeg ville nok kanskje prøvd å kjøre flere runder med grovt på de verste områdene. Hvis du ikke får fjernet de dypeste ripene får du ihvertfall rundet kantene på de så de blir mindre synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre noen forsøk med våtsliping på en skrotet skjerm eller panser bare for å ha prøvd det.

 

Vil gjerne lære meg det for å kunne ta dype riper og fikse steinsprut på en skikkelig måte.

 

Ser det blir en ny bestilling med bilpleie-stæsj igjen ganske snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...