teamanimal

Potensielle kroken på døra for hjemmevask av bil

Ikke noe stress når vi får innendørs hallen opp å gå.

Ironien ligger mer i de som ikke er tilkoblet offentlig avløp. Der går skyllemiddel som er en bevist miljøværsting rett ut i bakken via overvannsrør eller synkegrøfter. For ikke å nevne oppvaskmiddel osv. For oss som bor grisgrendt til kan de heldigvis ikke tvinge oss til å ta kostnaden med fremføring av kloakk. Taket ligger vel på 150k per hus. Så i fremtiden ligger en regning på 300k til forfall :\

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ser for meg mange hundre tusen i bøter,tvangssalg av leilighet og kjøretøyene.Og innen 5 år personelig konkurs. Samme det, her skal det vaskes :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for man sparer jo miljøet veldig mye på å måtte kjøre en tur til nærmeste vaskehall istden?

blir noen millioner turer ekstra til sammen per år for hele bilparken....

i tilegg vil flere slurve med bilvask, og bilene vil ruste mer og få kortere levetid. også veldig miljøvennlig?

og sist men ikke minst, hvorfor klager de over litt såpe som slippes ut i bakken, når de dreper alt i nærheten av veiene med millioner av tonn med salt som siver ut i grunnvannet hvert eneste år?

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har visst startet en lignende tråd selv :)

Men veien å gå er kanskje å benytte mer miljøvennlige vaskemidler og avfettinger? Selaclean er svanemerket, og Mekk selger 4 liter avfetting i butikk og nett for 189kr, inkludert pumpehåndtak. Ingen upris det, og den har jeg lest skal være bra. Ca det samme som du betaler per liter for 10 liter prickbort hos bilnerden, men du sparer frakt.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har visst startet en lignende tråd selv :)

Men veien å gå er kanskje å benytte mer miljøvennlige vaskemidler og avfettinger? Selaclean er svanemerket, og Mekk selger 4 liter avfetting i butikk og nett for 189kr, inkludert pumpehåndtak. Ingen upris det, og den har jeg lest skal være bra. Samme som du betaler per liter for 10 liter prickbort hos bilnerden, men du sparer frakt.

For å svare på det du lurte på i den andre tråden, så har Mac 124 laget en miljøvennlig versjon av prickbort som jeg tror heter prikkfritt eller noe sånt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer. Men jeg har ikke funnet noen som selger denne enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som har testa den fra selaclean?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Autoglaze Ultra? Er ikke den nedbrytbar? Sammen med Surfex HD og Korrosol er man vel innafor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er korrosol nedbrytbar?

Selaclean har svanemerket bilshampoo med og uten voks. Disse har jeg hørt skal være bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noe er biologisk nedbrytbart høres bedre ut enn det er. Tenk dere om, plastikk er også nedbrytbart, det er snakk om tid, lang tid. Har en kjemiker kompis som titta på midlene mine å sa dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Svanemerket må vi kunne gå utifra at er bedre da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som har testa den fra selaclean?

Har flere produkter fra selaclean og kan bekrefte at det er gode produkter. Avfettingen deres som er svanemerket fungere ypperlig. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noe er biologisk nedbrytbart høres bedre ut enn det er. Tenk dere om, plastikk er også nedbrytbart, det er snakk om tid, lang tid. Har en kjemiker kompis som titta på midlene mine å sa dette :)

Hva fagfolk mener trenger dessverre ikke ha noe å bety for lovgivere :(
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare få seg oljeutskiller hjemme da.. Alternativt så popper det nok opp ganske så mange selvvasker tipper jeg, om det blir noe forbud mot dette i fremtiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal like å se regnestykket ift. all den ekstra kjøringen folk må gjøre til og fra selvvaskanlegg pga et slikt forbud. 

Den beste løsningen her må jo uten tvil være at det heller settes krav til at produsentene hensyntar miljø når det jobbes med produktutvikling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive